Kendisdatter – Demo: Vi skal videre

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Kendisdatter – Demo: Vi skal videre

Indlæg Skrevet: 5. sep 2019, 13:11

Første spæde, men sjove & gode forsøg på at lave et band jeg kan spille trommer i. Om det er mig der kommer til at synge ved jeg ikke endnu, vist ikke set ret meget siden Eagles, men fordelen er, at jeg ikke kan blive fyret, da det er mig der har lavet musikken.

Nåmen håber jeg kan få lavet noget mere i samme stilart, så er der lissom et koncept.

Trommerne er, af ren dovenskab, indspillet med kun en sm57 til noget cue & så er bas lagt på & guitar taget om + en ekstra guitar. Har lige opdaget scanner vibrato i Logic X, det er sku fedt.

[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Re: Kendisdatter – Demo: Vi skal videre

Indlæg Skrevet: 5. sep 2019, 13:56

Det er faktisk ganske godt, dog ville jeg putte trommerne lidt længere tilbage i mixet, det er lidt irriterende højt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 5. sep 2019, 14:01

Af egoistiske issues bliver det svært, men det er noteret :D

Sjovt: Sætter man en given instrumentalist til at mixe, vil hans/hendes instrument ofte være højest, det er så nok osse sket her. Jeg kan ikke høre, at det er for højt, men så må jeg finde en neutral kasket at lytte udfra.

Tusind tak for feedback, jeg glemte osse slapback ekko på vokalen, den virker lidt off ift det andet.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Hugo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Sjælland

Indlæg Skrevet: 6. sep 2019, 18:40

Teksten er go`. Det er dejligt med lidt dybere tekster. Vibratoen på guitaren ved jeg ikke rigtig med. Lidt overdøvende måske.
Okay at trommerne ligger fremme, men så kræver det blot at man spiller på Phil Collins niveau, men her kommer de ikke hen til scenekanten, og slet ikke ud over den. Undskyld jeg siger det lidt hårdt, det er ikke ondt ment :) , det er blot det sprog jeg er vant til.
Laver nogen gange et hit der var hot i -70
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 7. sep 2019, 14:06

Det er godt.

Trænger til en masse TLC i mixet. Måske den også gynger lige lovligt i tempo - men det giver jo noget charme ...
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 7. sep 2019, 14:31

Tender love and care?
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 7. sep 2019, 16:01

Yep
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 7. sep 2019, 16:22

Jeg skal ihvertfald have revideret den & taget den fra start igen, med TLC hele vejen.

Nu har jeg ihvertfald en nogenlunde struktur at gå ud fra.

Tilbage til "Din Musik"