Efterårs-stykke

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Efterårs-stykke

Indlæg Skrevet: 19. aug 2019, 23:33

... men kan sikkert bruges hele året rundt.

Har virkelig brug for jeres input og idéer til forbedringsforslag.

Er der for meget bevægelse i den underlæggende harmoni eller går det an?

Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Re: Efterårs-stykke

Indlæg Skrevet: 21. aug 2019, 21:55

Hvad skal man gøre for at få kommentarer, feedback/kritik på sin musik?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 21. aug 2019, 22:04

Jeg lyttede det, men vidste ikke hvad jeg skulle skrive. Naturligt nok, nu jeg ikke laver den slags musik. Jeg syntes det lød fint. Jeg har ikke noget at bidrage med iforhold til de punkter du spørger til.
Men de punkter er hvad jeg normalt ville kalde et personligt aftryk. Du finder din egen stil, altså medmindre du kigger på et nodeark eller lytter en melodi af, og gør præcis på samme måde hvad angår længde af toner, kombination af instrumenter (dvs. ikke direkte én til én plagiat men kraftig inspiration). Så er det svært at finde sin egen stil.
Gravity Assist - Year Two - 10 minutters stille Ambient, der kombinerer 4 af mine numre fra 2019:
https://youtu.be/h358cWHrJOY
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 21. aug 2019, 22:23

mediumaevum skrev:Hvad skal man gøre for at få kommentarer, feedback/kritik på sin musik?

Måske komme frem med noget, der ikke ligner, det man plejer at vise frem. Samme musik = samme svar - og dem har der været mange af.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 11:41

mediumaevum skrev:Hvad skal man gøre for at få kommentarer, feedback/kritik på sin musik?

Jeg synes egenligt, at du har spurgt og fået svar på det en del gange efterhånden.

Præcist i dette tilfælde efterspørger du noget, som de fleste måske ikke har et svar på?

Det er rart at få kommentarer på sin musik. Men man kan ikke rigtigt "kræve" at folk skal gøre det.

Måske du skulle lade det være op til folk selv? Min egen erfaring er, at man så får nogle kommentarer på nogle uventede ting. Det er godt - man bliver udfordret på sine valg og man får nogle vinkler på, som man ikke selv har tænkt over.

Og ja - nogle gange får man ikke kommentarer. Men du kan ikke rigtigt klage på det punkt. Dine tråde er generelt meget "velkommenterede".

Under alle omstændigheder så synes jeg at sådanne beslutninger om arrangementer mm jo skal komme fra dig. Du er jo komponisten. Det er jo ikke sådan et fællesprojekt. :)
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 13:23

SustainerPlayer skrev:Og ja - nogle gange får man ikke kommentarer. Men du kan ikke rigtigt klage på det punkt. Dine tråde er generelt meget "velkommenterede".

Under alle omstændigheder så synes jeg at sådanne beslutninger om arrangementer mm jo skal komme fra dig. Du er jo komponisten. Det er jo ikke sådan et fællesprojekt. :)

+1000000

Lydmaskinens brugere tilbyder jo ikke en garanti for "behandling" af alle indlæg, hvis du vil have den form for service må du hellere poste i ydelser søges med et tilbud om økonomisk kompencering for folks tid og evne til at skrive brugbar feedback. Der er dog heller ingen garanti for at sådan et opslag vil blive besvaret.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 14:36

Slap dog af, jeg spurgte bare pænt hvad der forventes af mig for at jeg kan få lidt kommentarer på mine indlæg her i sektionen Din Musik.

Jeg spurgte, fordi jeg efterhånden har lagt mærke til at jeg ikke længere får nogen kommentarer (som i 0 - ingen) what-so-ever, mens alle andre om ikke andet får et par stykker.

Fair nok hvis man ikke har forstand på eller bryder sig om den genre jeg komponerer i. Det har jeg fuld forståelse for, hvorfor man så ikke kommenterer. Men nu ved jeg da at der er flere herinde som poster klassisk-lignende musik og som får bunker af kommentarer og tips til forbedringer mm.

Det var såmænd bare en undren.
Brugeravatar
jakobole
Forum Donator
Forum Donator
Sted: København / Vanløse

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 14:56

Slap selv af - det sker for ALLE at vi arbejder røven ud af bukserne på et projekt, der får 0 respons og 4 plays. Sådan er det.
Microsoft Certified MCSA
Brugeravatar
jakobole
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 15:01

Du må vænne dig til, at verden omkring dig er ligeglad med dig og dine projekter, selvom de er centrum for dig.
Indtil den dag du laver noget exeptionelt - så er verden ikke så ligeglad mere.
Those are the rules
Indtil da - keep doing what you love, men gør det for dig selv. Hvis det er godt, skal der nok komme noget godt igen.
Microsoft Certified MCSA
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Efterårs-stykke

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 15:02

mediumaevum skrev:mens alle andre om ikke andet får et par stykker.

Men nu ved jeg da at der er flere herinde som poster klassisk-lignende musik og som får bunker af kommentarer og tips til forbedringer mm.

Undskyld mig......DU har om nogen fået massivt mange flere kommentarer og råd, vink og vejledning end NOGEN anden i det her Forum. Hvis du ikke er klar over det, så er det godt nok forunderligt. Jeg må undre mig over din tone over for velmenende mennesker - du er langt væk fra den bane, der spilles på.....og tro mig....det er IKKE befordrende for hjælp. Og som der er skrevet - det er dig, der er komponisten og hvis du vil have en co-komponist, så vil det være en god idé at hyre en person til det.

Måske skal du lige tage en runde med dig selv om hvorfor du ikke får megen respons......mit bud kunne være, at du stort set poster lignende ting hele tiden, du gør ikke tingene færdige, haster videre til noget "nyt" og spørger til det. Aldrig - eller nærmest ikke - hører man et resultat af de råd du har fået - og som du har svært ved at tage ind. Det er bare forfra med små klassiske stiløvelse-vignetter - det kan man ikke blive ved med at kommentere på.

Tænk hvis du var forfatter og bad om en tilkendegivelse efter hvert kapitel.

Desuden ser jeg meget få medlemmer, der poster klassiske ting herinde - og jeg ser ingen steder at de få personer får "bunker af kommentarer og tips til forbedringer"......den misundelse bør du lægge væk, fordi den ikke er baseret på fakta. De få der gør det viser ofte færdige resultater frem - baseret på lang tids arbejde og så er der ligesom noget at kommentere på, hvis det ønskes.

Lav noget originalt gennemarbejdet - ikke skitser - i din egen stil og instrumentation. Noget med varighed og omhu, så kan du begynde at håbe på, at nogen gider bruge deres tid på dine musikstykker. Læs alle dine gamle tråde og se hvor meget du har fået med - det er meget.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 16:05

mediumaevum skrev: Men nu ved jeg da at der er flere herinde som poster klassisk-lignende musik og som får bunker af kommentarer og tips til forbedringer mm.

Det er nemmere at hjælpe med at sparke bolden i mål end at slagte koen, garve skindet, sy bolden, lave målet og slå græsset før man kommer dertil.

Andre gange har det intet med det at gøre, jeg har også lavet noget musik som jeg fik tæt på ingen feedback på, og det var med noget jeg havde arbejdet på i langt over et år on/off. Det kan ikke laves regler der garanterer et resultat, men det er altid sjovere at bruge tid på noget man syntes lyder lækkert, og man klikker nok oftere på noget man har en ide om er godt på forhånd. Det betyder ikke at dit ikke er godt, men det kan være en svær genre at få views/clicks/plays på.

Men jeg tør godt sige at du er blandt toppen af de personer der har fået mest respons herindefra.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
Kimex
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 18:19

Ikke min genre, men jeg syntes da du har forbedret dig mhst. kompositrionen. Der er da mere variation i dette end i dine tidligere stykker.
Du kunne , når du komponerer, prøve at gå en halv tone op eller ned. F.eks E til Eb eller G til G#. Spiller du et stykke i f.eks. C. kan du prøve at gå over til Cmaj i et andet afsnit i din melodi. Som f.eks. tomcat gør i den kompositation han har vist os. Bare i Bb-Bbmaj.
Eller du kan prøve om man kan et stykke i kan starte i f.eks . C og så kan hæve det en tone til D senere i melodien. der er uendeligt mange muligheder.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 19:49

gs-dk skrev:Lav noget originalt gennemarbejdet - ikke skitser - i din egen stil og instrumentation. Noget med varighed og omhu, så kan du begynde at håbe på, at nogen gider bruge deres tid på dine musikstykker. Læs alle dine gamle tråde og se hvor meget du har fået med - det er meget.

Hvad betyder "i din egen stil"?

Og vi har jo før været inde på det med originalitet. Det kan være jeg har misset noget, men så vidt jeg husker (jeg kan tage fejl) blev der aldrig svaret på spørgsmålet: "Hvad er originalitet?"

Måske skal du lige tage en runde med dig selv om hvorfor du ikke får megen respons......mit bud kunne være, at du stort set poster lignende ting hele tiden, du gør ikke tingene færdige, haster videre til noget "nyt" og spørger til det. Aldrig - eller nærmest ikke - hører man et resultat af de råd du har fået - og som du har svært ved at tage ind. Det er bare forfra med små klassiske stiløvelse-vignetter - det kan man ikke blive ved med at kommentere på.

Det er ganske enkelt forkert.

Jeg fik at vide at jeg skulle arbejde på strygernes dynamik og udtryk. Jeg fik at vide at jeg skulle lave interessante harmonier og kontrapunkt.

Alt dette har jeg arbejdet INTENST med de sidste års tid.

Jeg har endda arbejdet et helt ÅR (plus) på et af mine numre som jeg har posted herinde, uden én eneste kommentar, hverken på harmoni, kontrapunkt, eller på strygernes dynamik.
Senest rettet af mediumaevum 22. aug 2019, 20:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 20:13

mediumaevum skrev:
Hvad betyder "i din egen stil"?

Og vi har jo før været inde på det med originalitet. Det kan være jeg har misset noget, men så vidt jeg husker (jeg kan tage fejl) blev der aldrig svaret på spørgsmålet: "Hvad er originalitet?"

Det her er helt symptomatisk for dine tråde og hvorfor det går galt - og muligvis hvorfor folk ikke kommenterer (mere).

Du går i forsvarsposition, når folk fortæller dig deres mening - en mening du selv har efterlyst at få oplyst. Du ignorer så en masse indlæg fra andre brugere.
Så cherry-picker du typisk indlæg fra gs.dk og bryla. Men selv der, kan du ikke tage deres input til dig. Du skal fluekneppe begreber og betydninger i en grad, hvor du helt sikkert sætter alle af. Nogle ting må man (dvs. du) selv finde ud af.

Da man kan tro, at det er samme MO du anvender på andre fora, så forstår jeg godt du får og har problemer andre steder også.

Jeg kan naturligvis ikke vurdere hvor præcis grænsen går mht. din sociale færdigheder - og hvor muligt det egenligt er at udvikle dem. Men præcis der føler jeg du virkelig kan bruge noget hjælp fra en kvalificeret "sidemand m/k".

Jeg har intet imod dig - og du må tage mit input så velmenende, som du nu kan. Men det vil for de fleste virke "som at slå i en våd dyne" at deltage i dine tråde.
Brugeravatar
jakobole
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 20:16

Ditto. Jeg ville kalde nærtagende, på kanten til narcissisme. Søg mere hjælp - det er virkeligt ment med kærlig hilsen.

Sendt fra min VTR-L29 med Tapatalk
Microsoft Certified MCSA
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 20:18

SustainerPlayer skrev:Det her er helt symptomatisk for dine tråde og hvorfor det går galt - og muligvis hvorfor folk ikke kommenterer (mere).

Du går i forsvarsposition, når folk fortæller dig deres mening - en mening du selv har efterlyst at få oplyst. Du ignorer så en masse indlæg fra andre brugere.
Så cherry-picker du typisk indlæg fra gs.dk og bryla. Men selv der, kan du ikke tage deres input til dig. Du skal fluekneppe begreber og betydninger i en grad, hvor du helt sikkert sætter alle af. Nogle ting må man (dvs. du) selv finde ud af.

Da man kan tro, at det er samme MO du anvender på andre fora, så forstår jeg godt du får og har problemer andre steder også.

Jeg kan naturligvis ikke vurdere hvor præcis grænsen går mht. din sociale færdigheder - og hvor muligt det egenligt er at udvikle dem. Men præcis der føler jeg du virkelig kan bruge noget hjælp fra en kvalificeret "sidemand m/k".

Jeg har intet imod dig - og du må tage mit input så velmenende, som du nu kan. Men det vil for de fleste virke "som at slå i en våd dyne" at deltage i dine tråde.

Udfordringer til side, så skal jeg nok besvare hele konteksten i gs-dk's indlæg og de andre med. Men nudlerne skal heller ikke koge over og svine køkkenet til fordi jeg skal nå at besvare alt på ét indlæg.

Jeg har lige (før jeg så dit indlæg her) besvaret yderligere en del af gs-dk's kommentar.

Jeg skal nok besvare de andre, når jeg får tid og mulighed for det.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 20:22

Kimex skrev:Ikke min genre, men jeg syntes da du har forbedret dig mhst. kompositrionen. Der er da mere variation i dette end i dine tidligere stykker.
Du kunne , når du komponerer, prøve at gå en halv tone op eller ned. F.eks E til Eb eller G til G#. Spiller du et stykke i f.eks. C. kan du prøve at gå over til Cmaj i et andet afsnit i din melodi. Som f.eks. tomcat gør i den kompositation han har vist os. Bare i Bb-Bbmaj.
Eller du kan prøve om man kan et stykke i kan starte i f.eks . C og så kan hæve det en tone til D senere i melodien. der er uendeligt mange muligheder.

Tak for de gode råd. Så det du anbefaler er at jeg transponerer dele af melodien, f.eks. B-stykket i en melodi?

Jeg har selv leget lidt med tanken, og med melodierne på den måde. Det skal der helt sikkert arbejdes videre med. Tak for tippet.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 20:25

jakobole skrev:Ditto. Jeg ville kalde nærtagende, på kanten til narcissisme. Søg mere hjælp - det er virkeligt ment med kærlig hilsen.

Jeg har flere diagnoser, men narcissisme er IKKE en del af dem.
Bare for at få dét på plads.

Og man er altså ikke nærtagende, bare fordi man efterspørger gode råd som f.eks. dem Kimex kom med.
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 20:29

SustainerPlayer skrev:
mediumaevum skrev:Det er rart at få kommentarer på sin musik. Men man kan ikke rigtigt "kræve" at folk skal gøre det.

Måske du skulle lade det være op til folk selv? Min egen erfaring er, at man så får nogle kommentarer på nogle uventede ting. Det er godt - man bliver udfordret på sine valg og man får nogle vinkler på, som man ikke selv har tænkt over.

Og ja - nogle gange får man ikke kommentarer. Men du kan ikke rigtigt klage på det punkt. Dine tråde er generelt meget "velkommenterede".

Jeg "kræver" ikke svar. Jeg spurgte høfligt og pænt om hvad _jeg_ skulle gøre for at få kommentarer på min musik, kommentarer som jeg har lagt mærke til var udeblevende for de sidste 4-5 stykker jeg har lagt op.

Men hvad får jeg tilbage, når jeg endelig får kommentarer? Svinere?
Brugeravatar
Jenkins
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Nordfyn

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 20:37

mediumaevum skrev:Jeg "kræver" ikke svar. Jeg spurgte høfligt og pænt om hvad _jeg_ skulle gøre for at få kommentarer på min musik, kommentarer som jeg har lagt mærke til var udeblevende for de sidste 4-5 stykker jeg har lagt op.

Ej, nu må du sku holde !!!

Svinere?(!)

Jeg følger også med på sidelinien på de her tråde. Og du spørger jo gang på gang om det samme ..

Og trods folk flere gange har besvaret, er det som om det bare bliver ignoreret.

Flere har endda flere gange udtalt at, deres grænse er nået men, alligevel høfligt bliver ved med at hjælpe dig.

Og hvad forventer du af folk? At de står i kø og bare venter på du lægger noget op ?

Folk har forsøgt at besvare dine spørgsmål gang på gang på gang. Det går i ring ..

Men synes det er direkte uforskammet at sige du får svinere tilbage !

Forstår du ikke at, folk gør hvad de kan, og gider ?
Brugeravatar
mediumaevum
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 20:41

Jenkins skrev:
mediumaevum skrev:Jeg "kræver" ikke svar. Jeg spurgte høfligt og pænt om hvad _jeg_ skulle gøre for at få kommentarer på min musik, kommentarer som jeg har lagt mærke til var udeblevende for de sidste 4-5 stykker jeg har lagt op.

Svinere?(!)

Jeg følger også med på sidelinien på de her tråde. Og du spørger jo gang på gang om det samme ..

Og trods folk flere gange har besvaret, er det som om det bare bliver ignoreret.

Flere har endda flere gange udtalt at, deres grænse er nået men, alligevel høfligt bliver ved med at hjælpe dig.

Og hvad forventer du af folk? At de står i kø og bare venter på du lægger noget op ?

Folk har forsøgt at besvare dine spørgsmål gang på gang på gang. Det går i ring ..

En narccissisme-beskyldning er en sviner. Er det ikke?
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 20:46

mediumaevum skrev:

Jeg har lige for en sikkerheds skyld læst tråden igennem en gang til.

Jeg er ked af, hvis du har opfattet noget som helst af mine - eller andres indlæg for den sags skyld - som svinere. Jeg kan i hvert ikke læse noget som helst af den slags ind i de andres indlæg.
Brugeravatar
Jenkins
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Nordfyn

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 20:46

mediumaevum skrev:
Jenkins skrev:

Svinere?(!)

Tror ikke du ordret skal hænge sig så meget i den udtalelse.

Tror bestemt det der menes er at, din til tider(oftest) meget egocentriske fremtoning ligger til grund for den bemærkning.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 20:48

mediumaevum skrev:

Nej.

Prøv at læse hele det indlæg i dets sammenhæng. Det du gør her, er det man på moderne dansk kalder quotefucking.
Brugeravatar
SIDwave
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 22. aug 2019, 21:07

Medi: du er helt god til kontrapunkt. alligevel spør du om det hele tiden.
og resten af dine spørgsmål, spørger du altid om det samme. som andre også siger.

jeg synes du laver glimrende middelaldermusik, men det er trættende at skulle kommenetre på alt du laver.
stol nu bare på dig selv, og vær glad, og gør så noget mere ud af mastering!

Tilbage til "Din Musik"