Tech House remix

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Flodefar
Gearslæber
Gearslæber

Tech House remix

Indlæg Skrevet: 9. jul 2019, 19:25

Hey folkens :)

Jeg har netop lavet dette lille remix, og vil meget gerne høre hvad I synes - og hvad I evt. havde gjort anerledes ift. Mixet :) :)

Mvh
Flodefar

Link:
https://soundcloud.com/damph/medicine-damph-remix
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: På kanten

Re: Tech House remix

Indlæg Skrevet: 19. jul 2019, 08:21

Stykket fra ca. 1 minut til ca. 2.20 kan måske virker lidt for langtrukkent på et dansegulv?

Og så kommer der endnu et "stille stykke" der for mig hiver energien ud af det.

Det er ellers et fedt beat, når det kører.
Flodefar
Gearslæber
Gearslæber

Indlæg Skrevet: 20. jul 2019, 11:02

@SustainerPlayer

Mange tak for svar :)

Jeg kan godt følge dig - var selv meget i tvivl om det blev for langt at indsætte det hele fra den originale sang, da sangen hurtigt passerede 7 minutter :) kan være jeg når at lave et EDIT med afkortede vers, som evt. Bygger mere energi op her i weekenden - for du har nok ret i, at det vil dræbe et dansegulv når det stille stykke er så langt :)

Men tak for kritikken - jeg skal lægge den afkortede version ind når jeg har leget lidt med det :) og er glad for du kan lide beatet :)
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 23. jul 2019, 21:34

Jeg synes virkelig de der korte synth-lyde har et fedt drive, og står godt i kontrast til kick'et. Der kan måske godt komme en lille smule helt dyb bund i kicket, så det ligesom vinder lidt mere over de andre bass synth'er. Men drivet i rytmen er fedt!

Jeg har det lidt pudsigt med opbygningen. Jeg tror jeg ville lade det lange stykke være introen, i stedet for først at starte det hele, og så komme med noget der føles som en lang intro lige bagefter. Eller også skal det stille stykke være et break-down, men så skal det komme senere, og være kortere. Og jeg synes vokalen er lidt for kedelig til at bære nogen af delene. Chop den op, vrid den rundt og hak den i småstykker - så tror jeg det bliver meget mere spændende.

Nummerets længe er fin den til genre. Der skal jo være tid til at falde ind i det på dansegulvet. ;)
Check mine gratis plugins ud: www.robotplanet.dk/audio_plugins
Brugeravatar
jakobole
Forum Donator
Forum Donator
Sted: København / Vanløse

Indlæg Skrevet: 26. jul 2019, 11:05

Og så lidt mere top i snare
Microsoft Certified MCSA
Flodefar
Gearslæber
Gearslæber

Indlæg Skrevet: 31. aug 2019, 17:39

Joachip skrev:Jeg synes virkelig de der korte synth-lyde har et fedt drive, og står godt i kontrast til kick'et. Der kan måske godt komme en lille smule helt dyb bund i kicket, så det ligesom vinder lidt mere over de andre bass synth'er. Men drivet i rytmen er fedt!

Jeg har det lidt pudsigt med opbygningen. Jeg tror jeg ville lade det lange stykke være introen, i stedet for først at starte det hele, og så komme med noget der føles som en lang intro lige bagefter. Eller også skal det stille stykke være et break-down, men så skal det komme senere, og være kortere. Og jeg synes vokalen er lidt for kedelig til at bære nogen af delene. Chop den op, vrid den rundt og hak den i småstykker - så tror jeg det bliver meget mere spændende.

Nummerets længe er fin den til genre. Der skal jo være tid til at falde ind i det på dansegulvet. ;)

Mange tak for respons! Jeg tror du har helt ret i, at det havde været federe hvis tracket startede med det lange stykke og så ødelægge vokalen - prøver at lege lidt med det og så lægger jeg et EDIT op, når jeg er gået i stå igen :)

Tilbage til "Din Musik"