Feedback inden EP udgivelse

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Seb5to9
Kaffedreng
Kaffedreng
Sted: København

Feedback inden EP udgivelse

Indlæg Skrevet: 30. jun 2019, 13:41

Kære Lydmaskinen,

Vi har før haft held med at lægge noget op på forummet her, så vi prøver lykken igen. Vi er i gang med de sidste ændringer inden udgivelsen af en EP på 5 sange og vil have nogle andres ører på, om lyden sidder som den skal, da det før har været et problem.

Anden kritik/ris eller ros modtages med kyshånd. Tak for jeres tid.

https://www.dropbox.com/s/o63tc9x7mxbb4 ... t.wav?dl=0

Mvh.

Sebastian og Jens
Brugeravatar
Seskho
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Odense

Re: Feedback inden EP udgivelse

Indlæg Skrevet: 1. jul 2019, 09:35

Jeg synes bassen fylder for meget og resten af percussions er ret tynde og anonyme i lydbilledet. Alt efter smag og behag ville jeg vælge en ande snare med mere punch og mere bredde. Jeg er heller ikke vild med hihat'en der panner rundt fra højre til venstre, når det er en af de eneste percussion-lyde I har med.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 1. jul 2019, 09:48

Jeg er meget enig med Seshko. Jeg er heller ikke vild med dey for mig rodede keyboard track. Rytmen er lidt all-over-the-place for mig - eller blander sig unødigt. jeg ville også vælge en anden lyd og sket ikke med det rum, der er på nu - det lyder som et plugin med rumklang på. Jeg kan heller ikke lide, at - går ud fra at det er noget autotune - laver sådan et hurtigt vibrato på sangeren. Skal der ikke være mere punch i vokalen i de breaks, der er - tricket går helt i stå.
Brugeravatar
SIDwave
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 11. jul 2019, 15:29

Seskho skrev:Jeg synes bassen fylder for meget og resten af percussions er ret tynde og anonyme i lydbilledet. Alt efter smag og behag ville jeg vælge en ande snare med mere punch og mere bredde. Jeg er heller ikke vild med hihat'en der panner rundt fra højre til venstre, når det er en af de eneste percussion-lyde I har med.

EQ bassen lidt så den ikke sviner
sidechain trommerne hver for sig, og "fed dem op"
du kan stacke trommerne, så dvs. smid 2-3 andre trommer ovenpå hinanden, og find noget der passer.
hvis så hihatten er det eneste som panner rundt, dominerer det, og stikker, og bliver til en irritation. skær ned på det
Brugeravatar
Joachip
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 12. jul 2019, 15:36

Det dropboks link driller alvorligt i begge de browsere jeg prøvede det i. Måske er det de danske bogstaver i titlen eller mellemrummene? Hvis den hed "kan_du_maerke_det.wav" ville det sikkert virke bedre.

Jeg prøvede endda at bytte ?dl=0 ud med ?dl=1 hvilket plejer at hjælpe, men nej. Ingen fil.
Check mine gratis plugins ud: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Tilbage til "Din Musik"