Hvad siger havarikommisionen?

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Hvad siger havarikommisionen?

Indlæg af Graceville »

Har rodet med en ny sang, men bussen er havareret pga for mange konstruktionsfejl. Ingeniørtegningen som sådan er udemærket, dsvs melodi, akkorder og formled.

https://www.dropbox.com/s/x0ri0fmmyw0ma ... 1.wav?dl=0

Trommerne indspillet i øvelokalet.
guitar og bas via UAD
vokal i en AGK-kineser stormembran.
Doublet to gange og lagt en stemme på en oktav dybere for at illutioniere en proximity effekt. Det var et eksperiment. Kan måske begrænses til et enkelt omkvæd, hvis det er.

Vil gerne have det til at lyde mere af Hothouse Flowers og Counting Crows, hvis I kan følge den tanke.

Nogen gode råd til at få det tidy og lækkert i næste forsøg.
En af fejlene er nok, at jeg er gået videre med det næste uden at være tilfreds med det foregående.
Andet?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Nå, der skete noget med kvantiseringen af trommerne. Det var på en eller anden måde slået fra så det gynger endnu mere.

Ting jeg allerede har lært
- punch in er ikke så godt til trommer, det bider de lange bækkenlyde og ambience over.
- trommer på plads 100%, kvantisering uden de mindste glitches, derefter bas 100%,
- fint at jeg lige tog fat i noget guitar først for at få nogle ideer til roller til næste gang, men det kommer til at sejle endnu mere hvis det andet ikke er på plads.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Vil godt give point for overskriften :dollargrin:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Lidt har osse ret. Har slettet alle spor og bygger op fra scratch når jeg har tid igen.

Skal prøvespille med et overfedt band på tirsdag, så giver jeg det et nyt skud derefter.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Jeg kan godt lide idéen og stemningen. Men ja, det er svært at klippe/ klistre trommer ordentligt.
Konkrete råd til indspilning: Nu ved jeg jeg ikke hvad du har til rådighed når du indspiller trommerne, men jeg ville forsøge at flytte overheads en my længere væk fra hihat. Din lilletromme drukner lidt, men hvis du har en close-mic er det nok mest en mix-ting.
Det lyder som om at vokalen overstyrer nogle steder. Ved ikke om det er for real eller om det er det der proximity-trick du omtaler ;)
Graceville skrev: En af fejlene er nok, at jeg er gået videre med det næste uden at være tilfreds med det foregående.
Det er jo en balancegang. Det kan også nogle gange ødelægge det kreative flow at fluekneppe enkeltdele til perfektion.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det vil jeg gøre og så evt tage mål af positionerne. Aner ikke hvad folk gør ellers, men forestiller mig en målestok med nogle streger på. Jeg har en dpa 4099G på lilletrommen og det er vist ikke helt lovligt, men det er det jeg har. Den er nok skruet for lidt meget ned dog i mixet. Måske bare tage niveauerne fra sidste mix, det gik ret godt dér sammenlignet med.

Jeg tror der er sådan nogle småting der f*cker mig op i den videre process, så det havarerer. Men jo, det er en ballance.

Proximitytricket er ikke helt forfinet endnu. Synes jeg hører en selvstændig vokal en oktav dybere med nogle overtone, især kvinten. Så måske noget eq på det, hvis det skal falde umærkeligt ind i mixet.

Jeg vil osse tjekke, om der sker noget i optagekæden med vokalen. Måske har jeg lidt for meget knald på preampen. Jeg fusker lidt med Townsend Labs ved at printe deres demoversion i et ekstra spor. Måske sker der noget dér osse, jeg må få styr på.

Jo grundlæggende en god sang med gode temaer, har fortjent bedre.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

(havarikommissionen) det vil tage os 1 år at træffe en konklusion!

Nej..fin nok sang, men jeg synes bare trommerne er svage, kvalte, druknede. det er helt forkert mixet
strukturen...nummeret er lidt for langt, ca. 1 minut, pga at der ikke rigtigt er noget keychange eller "part 2" ?
derfor slæber det sig ligesom afsted, og bliver til "pølse" som en mand engang sagde om noget af mit eget.. :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Havarikommission? :dollargrin:

Det der mest slår mig allermest når jeg hører det her mix, er at trommerne lyder som om de står inde ved siden af. De er for lave og for fjerne. Prøv at skrue op for kick, snare og hihat. Og kun den tørre lyd, ikke skru for for noget rumklang. Måske endda fjern noget rum fra trommerne, så de kommer nærmere.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar