Hjælp

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kommenterer som jeg lytter.

Sex drugs & Kamilla: Trommerne lyder lidt smadrede, guitaren lyder meget cool, men stemmen lyder som om du bruger et headset-gamer mikrofon. Hvis din vokal blev indspillet bedre ville nummeret hænge bedre sammen.

Holly Golightly:
Først ved 0:40 begyndte det at svinge, men det er den tamburin der redder det, da den forsvinder igen bliver det meget mekanisk og desværre ikke super præcist. Er stadig lidt ærgerlig over vokalen, om det er din stil og mixet sådan bevidst ved jeg ikke. Men igen guitaren fungerer klart bedst i nummeret.

That Perfect Somewhere:
Den skulle lige have 2 deciliter Alphabeat så den kom op i hastighed, der mangler noget drive, måske en hihat der kunne hive det lidt op, men min smag siger at det lyder som et cover der bliver spillet for langsomt. Og tamburinen fungerer ikke her. Jeg ville måske arbejde mere med vokalen med lidt dub så den lyder bredere nogle steder.

Wonderful Lowlife:
Hvis dette nummer havde en video ville den fungerer, den lyder lidt som nogle der har sat sig sammen på et gadehjørne og jammer på en skøn dag, der er noget nede på jorden charme over det.

Og velkommen til i øvrigt, du kan glæde dig med at du har fået mere fra hånden end mange andre der bare samler udstyr til sig. :wink:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
5guysnamedwilf
Medlem
Indlæg: 11

Indlæg af 5guysnamedwilf »

Tusinde tak for dine kommentarer, Hald. :)
Helt enig om vokalerne. Det er ikke mening at de lyder sådan. Jeg kan bare ikke synge. :-D Jeg vil gerne få en anden til at synge dem, hvis jeg kunne finde nogen. Jeg synes også, du har ret, at TPS er for langsom. Jeg synes også, at SD & K er måske også.
Jeg sætter pris på dine kommentarer. Når man arbejder alene er det let at miste perspektiv, så det er dejligt at modtage lidt input.
Cheers !! :thumbup:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Velkommen til.

Først og fremmest. Det gælder om at få det lavet - få det lavet så færdigt som muligt - og så "få det ud".
Det har du fået gjort - og det er det vigtigste! Det er vejen frem, så hold fast i det.

Generelt vil jeg sige, at du skal nøjes med at smide et nummer ad gangen i en tråd som denne. Folk, der kommer tilfældigt forbi, vil for det meste blive overvældet over at skulle klikke/lytte på så meget. Det nedsætter chancen for kritik og kommentarer.

Jeg har lyttet rundt med ear buds og synes du har et dejligt musik- og ikke mindst tekstunivers. De fungerer fint som demoer og det er da noget af en udvikling, hvis du startede for 4 år siden.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hvorfor så ydmyg. Jeg syntes det er nogle rigtigt gode numre og sangen kan jeg også lide. Lad endelig ikke lydfolk polerer den for dig. Guitaren ligger rigtigt godt. Spiller du den selv ?

Medlemsavatar
5guysnamedwilf
Medlem
Indlæg: 11

Indlæg af 5guysnamedwilf »

Tak for jeres råd og feedback SP & Kimex. :bow: Jeg har besøgt et studie et par gange & ejeren Thomas spillet lead guitar & bass. Desværre min egen indsats på disse to lød som en kvældet kylling og er heldigvis gemt ned i mixet. :rip:

Nyt svar