Analog techno

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Analog techno

Indlæg af Morten B »

Har endelig haft lidt tid i studiet, så har jammet i dag:


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Dejligt tungt :banan:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lidt for meget arm.... :-D Burde være bass-arm :jam:

Rigtig godt arrangement. Det føles fint som et enkeltstående nummer, men med masser af variation.

Hvad er det fader-værk du har imellem Beatstep og Rytm? Ja det må jo være H9 som du skriver i info.. Skifter du programmer på den? Det virker som om det har forskellige effekter på forskellige tidspunkter.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

SustainerPlayer skrev:Dejligt tungt :banan:
:-D :banan:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Lidt for meget arm.... :-D Burde være bass-arm :jam:

Rigtig godt arrangement. Det føles fint som et enkeltstående nummer, men med masser af variation.

Hvad er det fader-værk du har imellem Beatstep og Rytm? Ja det må jo være H9 som du skriver i info.. Skifter du programmer på den? Det virker som om det har forskellige effekter på forskellige tidspunkter.
Uuuh, tak. Er rigtig glad for du nævner arrangement, det er noget af det jeg øver mig rigtig meget på, så det tyder da på jeg går i den rigtige retning :-D

Faderne mellem Beatstep og Rytm (Godt spottet i øvrigt, vinklen taget i betragtning) er en DIY midi controller. Den styrer Scene/Performance modes som lader mig modulere lydene på Analog Rytm. På maskinen er der 4 "Pages", nemlig "Mute", "Chromatic", "Scene" og "Performance". For at styre "Scene" og "Performance" modes skal man skifte til den "Page", og kan altså kun styre en af gangen. Desuden er pads på Rytm MK1 er mega stramme og med en lidt dårlig niveau kurve.
Med controlleren kan jeg holde maskinen på "Mute", hvor jeg så kan pille de forskellige voices ind og ud, samtidig med jeg både kan styre "Scene" og "Performance" med controlleren. Det giver et meget mere organisk flow.

Og ja, jeg ved godt video siden ikke er optimal, havde et andet kamera på, men det optog åbenbart ikke :| Burde have optaget om, men hva fa'en.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kunne virkelig ikke få den fader-bevægelse til at passe med et drejehjul på en H9... :-D

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Kunne virkelig ikke få den fader-bevægelse til at passe med et drejehjul på en H9... :-D
Nej, det kan jeg sgu godt forstå :lol:

Det der drejehjul på H9'eren er ikke meget bevendt live, hvis du spørger mig. Er fint til at programmere presets osv. med, men responsen er ikke for god. Har overvejet at smide en fader mere i controlleren med CV ud, til at styre hot knob eller hjulet i H9'eren, men ærlig talt så har jeg vist nok at rive i når det går ned live og det fungerer fint at den agerer preset maskine :)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

detlyder ret old school.
er det en 909 du stacker det dybe kick med?
Hatten bliver lidt pres for mig, når der ikke sker mere i de høje frekvenser andet end når du åbner for et filter på et track i ny og næ.
breakdown ved 4m er svedigt.

Nyt svar