Feedback på musik hjemmeside

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
Lasse100
Medlem
Indlæg: 1

Feedback på musik hjemmeside

Indlæg af Lasse100 »

Hej

Jeg er igang med bachelor hovedopgave og vil gerne høre jeres feedback på mit design.
Hjemmesiden er ikke mobil optimeret endnu.

http://www.9d.dk

Hvis i mener at designet kan konvertere til kunder, så tryk på knappen "Læs Mere".
Så vil du stemme ja for designet.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Velkommen til, Lasse!

Har flyttet den til rette subforum.

Hvorfor forkorte decibel som 'd' og ikke den korrekte 'dB'?
skriver noder

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Altså jeg ville ikke vælge din løsning udfra hjemmeside.

Ved godt du skriver den ikke er færdig men, det er yderst sparsomt med information .

Og hvad tilbyder du/i andre aggregatorer ikke allerede tilbyder til langt laver priser ?

Bjørn

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Lidt grammatiske småting til at starte med.

Musikstjerne er i et ord.

Album hedder også album uden s i flertal på dansk.

Der bliver også brugt for mange tilfældige versaler hist og her.

Selve designet er vel ok. Jeg mangler nok mere argumenterne for netop at vælge denne tjeneste. Umiddelbart lyder det til, at man kommer til at betale meget for noget, som mange andre tjenester er meget billigere med?

Hvad præcis får man for 499,- om måneden?

Medlemsavatar
Ilddåb
Medlem
Indlæg: 35
Sted: København

Indlæg af Ilddåb »

Ville overveje en anden skrifttype, verdana er så default at det giver et lidt "word dokument" eller "make your own website" feel eller sådan. Google har en masse gratis fonts https://fonts.google.com/

Verdana er dog dejlig let læselig, så ville stadig holde mig i noget af den dur og ikke alt for eksotisk.

Medlemsavatar
octo
Medlem
Indlæg: 714

Indlæg af octo »

Velkommen til Lasse.

Jeg prøver her at komme med lidt konstruktiv kritik:

"Bliv international musiker": Hvad menes der? De fleste herinde er musikere, og kan, hvis de er på internettet høres internationalt. Menes der med "musiker" en der lever af det? For så skal der stå "Professionel" foran. Men så har din ydelse lige pludselig en hel del at skulle levere.

"Alle skal have en chance for at blive musiker" er lidt i samme boldgade: Hvad mener du?

"Din musik udkommer digitalt og på CD": Hvorfor ikke LP? Pladebutikker sælger LP'er idag. Ikke CD'er. Og betaler din ydelse for tryk? Det fremgår ikke.

Generelt er det svært at se hvad de 499,- om måneden egentlig går til. De fleste musikere, uanset amatør eller prof., kan lave en youtube/facebook/online presence i løbet af no time. Hvordan er dit produkt mere attraktivt?

Småting: Korrekturlæsning, f.eks. musikudgivelse i ét ord. Decibel forkortes (som Christoffer sagde) dB, derfor virker 9d forkert (for en musiker).

"Nyt album hver 6. måned": Igen, hvad menes der. Kræver du et nyt album hver 6. måned, eller opdaterer du kun diskografien hver 6. måned?

Håber du kan svare på disse, eller ihvertfald bruge dem som kritik. Det er venligt ment :).

Edit: Kan se en del andre allerede har spurgt ind til lidt af det samme, beklager gentagelsen.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Nu er det vel også designet der spørges til og ikke indhold/stavefejl mm.:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Min første tanke er om der følger en timeshare lejlighed med til den pris :-)

Derudover svæver vilkår og ydelser rundt i vægtløs tilstand

Jeg ville ikke røre det med en ildtang
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

octo skrev:... Decibel forkortes (som Christoffer sagde) dB...
Thomas. :)

Medlemsavatar
octo
Medlem
Indlæg: 714

Indlæg af octo »

danstanley skrev:Nu er det vel også designet der spørges til og ikke indhold/stavefejl mm.:-)
Ah, ok. Min iver tog over. Designet bryder jeg mig ikke rigtigt om. Det minder om en side for coverbands, sorry to say :).

Medlemsavatar
octo
Medlem
Indlæg: 714

Indlæg af octo »

Christoffer I. N. skrev:
octo skrev:... Decibel forkortes (som Christoffer sagde) dB...
Thomas. :)

Haha, I stand corrected.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Christoffer I. N. skrev:
octo skrev:... Decibel forkortes (som Christoffer sagde) dB...
Thomas. :)
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:-D

Medlemsavatar
SIDwave  
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

hjemmesiden ser fin ud, men ideen holder slet ikke. det er alt for dyrt, og sprogbruget leder tanken hen på at det er en x factor konkurrence

Medlemsavatar
JanPrintz
Medlem
Indlæg: 18
Sted: København

Indlæg af JanPrintz »

Hvad udgives musikken som?
CD'er, vinyl? ;)
Går ud fra at det er komprimeret mp3 og/eller udgives på streamingtjenesterne, da overførsel af store filer koster; Hvordan kan der tilbydes 100% til kunsterne?
;)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lasse100 skrev:Hej

Jeg er igang med bachelor hovedopgave og vil gerne høre jeres feedback på mit design.
Hjemmesiden er ikke mobil optimeret endnu.

http://www.9d.dk

Hvis i mener at designet kan konvertere til kunder, så tryk på knappen "Læs Mere".
Så vil du stemme ja for designet.
Feedback på design: det ser amatøragtigt ud, så alarmklokkerne ringer her (hvis jeg var en potentiel kunde).

Indholdet/teksten er umiddelbart ok omend en smule hyperbolsk, så det handler primært om det visuelle/præsentationen, som ligner noget fra halvfemserne.

Mht. selve konceptet (hvilket du dog ikke direkte spurgte på), så virker det meget dyrt og uden garanti for produktet. Det er ikke helt klart hvad man får for pengene og hvorfor produktet her er anderledes eller bedre end andre tilsvarende, som endda har eksisteret længe.

Når det er sagt, så ønsker jeg dig held og lykke med ideen og forhåbentligt kan du få tingene til at spille for både dig og dine evt. kunder på et tidspunkt.

Nyt svar