You're Tearing Me Apart – Karrierekanonen

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

You're Tearing Me Apart – Karrierekanonen

Indlæg af Graceville »

https://www.dr.dk/musik/karrierekanonen ... g-me-apart

Skrev jo 50 sange på 90 dage her over sommeren/efteråret og fik ved et lykketræf muligheden for at indspille på Rytmisk Center fordi de skulle have noget at øve sig på. Fik hurtigt inviteret en violinist, Jamie Metcalfe, til at få banket et par noder afsted osse. Resten var impro, og det er han heldigvis ferm til osse

Fede opdagelser:
Palm muted bas, det blev foreslået undervejs og nu er jeg fan og vil kun spille sådan!
Der er noget med el-guitar og violinlyd der bare passer fantastisk sammen.

Der blev knoklet og redigeret igennem fra elevernes side, og det blev et ret fedt resultat.

2. vers driller lidt dog, ved ikke om der er blevet brugt lidt for meget autotune for at redde vokalen, eller hvad der sker
Vi fik heller ikke indspillet den akk guitar igen, så det er cue-guitaren der bliver brugt. Cue sangen skal man anstrenge sig for at høre, så det er fint.

Der er noget med helt fra starten der evt får en til at miste interessen og nok derfor er den ikke blevet til en anbefaling. Hvad det er og hvad der skulle være anderledes, kan jeg ikke helt sætte en finger på.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Meget lækkert nummer. Der er noget Paul Weller/Style Council-vibe over det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Super tak. Det er gået stærkt, den er skrevet for 2 mdr og 1 uge siden.

Style Council kan jeg ikke lige genkende i det, måske deres hooklines, men kender dem så ikke så godt. Kender heller ikke Paul Weller men vil dykke ned i det.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Det lyder rigtigt godt i mine højttalere. Violinisten har været meget kreativ, hvis det meste er improviseret - det er ret imponerende.
Jeg tænker umiddelbart på Jacob Bellens, når jeg hører nummeret - måske fordi din vokal er lidt derhenad. Jeg kan også godt li' at
nummeret ikke virker overproduceret, det gør det levende, og tekstens budskab går klart igennem. Mere af den slags, tak :-)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

TAK!

Det er udelukkende seksterne som lange toner i vers og som staccato i omkvæd/prechorus (eller hvad det er).

Så lagde han staccatoen en oktav over.

Resten er impro.

Han er imponerende fed at have med. Kommer som udgangspunkt fra noget klassisk men er gået over til bluesgrass og jazz og spiller på øret og noder i lige dele.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
helletofte
Forum Donator
Indlæg: 137
Sted: Tranekær ,Langeland

Indlæg af helletofte »

For mig, musik og produktion er meget meget bedre en teksten,som er kliche på kliche.
Hvad med en tekst på dansk .

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Dine betragtninger er på ingen måde konstruktive.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
helletofte
Forum Donator
Indlæg: 137
Sted: Tranekær ,Langeland

Indlæg af helletofte »

Efter min mening vilsangen blive meget meget bedre med en bedre tekst,er det ikke konstruktiv?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

For mig at se, så udtrykker du blot holdninger

- at klicheer er noget særligt dårligt

- at jeg/man burde synge på dansk
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar