You're Tearing Me Apart – Karrierekanonen

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

You're Tearing Me Apart – Karrierekanonen

Indlæg Skrevet: 18. okt 2018, 23:17

https://www.dr.dk/musik/karrierekanonen ... g-me-apart

Skrev jo 50 sange på 90 dage her over sommeren/efteråret og fik ved et lykketræf muligheden for at indspille på Rytmisk Center fordi de skulle have noget at øve sig på. Fik hurtigt inviteret en violinist, Jamie Metcalfe, til at få banket et par noder afsted osse. Resten var impro, og det er han heldigvis ferm til osse

Fede opdagelser:
Palm muted bas, det blev foreslået undervejs og nu er jeg fan og vil kun spille sådan!
Der er noget med el-guitar og violinlyd der bare passer fantastisk sammen.

Der blev knoklet og redigeret igennem fra elevernes side, og det blev et ret fedt resultat.

2. vers driller lidt dog, ved ikke om der er blevet brugt lidt for meget autotune for at redde vokalen, eller hvad der sker
Vi fik heller ikke indspillet den akk guitar igen, så det er cue-guitaren der bliver brugt. Cue sangen skal man anstrenge sig for at høre, så det er fint.

Der er noget med helt fra starten der evt får en til at miste interessen og nok derfor er den ikke blevet til en anbefaling. Hvad det er og hvad der skulle være anderledes, kan jeg ikke helt sætte en finger på.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Re: You're Tearing Me Apart – Karrierekanonen

Indlæg Skrevet: 19. okt 2018, 00:13

Meget lækkert nummer. Der er noget Paul Weller/Style Council-vibe over det.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. okt 2018, 09:43

Super tak. Det er gået stærkt, den er skrevet for 2 mdr og 1 uge siden.

Style Council kan jeg ikke lige genkende i det, måske deres hooklines, men kender dem så ikke så godt. Kender heller ikke Paul Weller men vil dykke ned i det.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Arnold
Producer
Producer
Sted: Sønderjylland

Indlæg Skrevet: 19. okt 2018, 10:01

Det lyder rigtigt godt i mine højttalere. Violinisten har været meget kreativ, hvis det meste er improviseret - det er ret imponerende.
Jeg tænker umiddelbart på Jacob Bellens, når jeg hører nummeret - måske fordi din vokal er lidt derhenad. Jeg kan også godt li' at
nummeret ikke virker overproduceret, det gør det levende, og tekstens budskab går klart igennem. Mere af den slags, tak :-)
vh Arnold
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. okt 2018, 10:13

TAK!

Det er udelukkende seksterne som lange toner i vers og som staccato i omkvæd/prechorus (eller hvad det er).

Så lagde han staccatoen en oktav over.

Resten er impro.

Han er imponerende fed at have med. Kommer som udgangspunkt fra noget klassisk men er gået over til bluesgrass og jazz og spiller på øret og noder i lige dele.
helletofte
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Tranekær ,Langeland

Indlæg Skrevet: 19. okt 2018, 18:56

For mig, musik og produktion er meget meget bedre en teksten,som er kliche på kliche.
Hvad med en tekst på dansk .
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. okt 2018, 22:05

Dine betragtninger er på ingen måde konstruktive.
helletofte
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Tranekær ,Langeland

Indlæg Skrevet: 19. okt 2018, 22:09

Efter min mening vilsangen blive meget meget bedre med en bedre tekst,er det ikke konstruktiv?
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 19. okt 2018, 22:28

For mig at se, så udtrykker du blot holdninger

- at klicheer er noget særligt dårligt

- at jeg/man burde synge på dansk

Tilbage til "Din Musik"