Nyt projekt, - ny stil. Tanker?

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Nyt projekt, - ny stil. Tanker?

Indlæg af r3x »

Er begyndt på at luske noget sammen. Chill out, lidt boards of canada, lidt air, lidt alt muligt.

Det absolut nyeste jeg er helt igang med nu er det her ( kun uploadet til jer nisser ) - 1 minut og 50 sekunders preview!

Resten findes her:

Alt er i skitse form pt, så ingen mastering ikke noget noget - det er bare mig der har lavet det, og smidt det op- så ja det kan sikkert lyde tusind gange bedre. :)

Men lad høre - det er jo nok ikke lige den stil der bliver lavet mest af herinde tænker jeg - men vil da gerne høre hvad folk tænker?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg er nisse. Både af navn - og mange vil påstå også af alder.

Jeg tror, de fleste gerne vil kommentere* på noget mere konkret end "her er en bid af en skitse - si' noget".

Det lyder spændende - men hvad synes du selv, der skal gøres her?


* = selvom antallet af kommenterer i "Din Musik" retteligt er lavt i forhold til den aktive brugermasse herinde.

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

SustainerPlayer skrev:Jeg er nisse. Både af navn - og mange vil påstå også af alder.

Jeg tror, de fleste gerne vil kommentere* på noget mere konkret end "her er en bid af en skitse - si' noget".

Det lyder spændende - men hvad synes du selv, der skal gøres her?


* = selvom antallet af kommenterer i "Din Musik" retteligt er lavt i forhold til den aktive brugermasse herinde.
Men, nu postede jeg jo et link til en skitse jeg er igang med, OG til en side med 3 andre numre der er ret færdige. Jeg tænker umiddelbart bare jeg gerne ville høre hvad folk syntes. Det er altid interessant. Jeg kan godt lide det der, den feel, den sound, jeg er ikke så vild med det der, osv. Bare tanker. Det behøver ikke alt sammen være så "Din snare tromme er 0.5db for meget til højre i forhold til EQ på rumklangen". Altså.. ;)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Enig med hr. Player ovenover :)

Og så tror jeg, du egentlig vil blive overrasket over, hvor stor forskellighed der er i Lydmaskinens musikstil – kun for det gode!

Mht skitsen: Jeg savner en klarere struktur.
skriver noder

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

bryla skrev:Enig med hr. Player ovenover :)

Og så tror jeg, du egentlig vil blive overrasket over, hvor stor forskellighed der er i Lydmaskinens musikstil – kun for det gode!

Mht skitsen: Jeg savner en klarere struktur.
Se det er jo meget interessant. En klarere struktur - kan du uddybe lidt? den havde jeg ikke forventet!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

lets never begin - det kommer ingen vegne.. introen lover noget der aldrig kommer

et nummer bør ha et intro der bygger op til noget, der så indfris.
eller det skal køre lige på med en hookline.

din skitse er for kort og har intet indhold, du poster i begejstring over 5 minutters arbejde. dum ide!

du skal FØLE noget, for så har du en intention, og så kan du udforme den.
hvis du efter en uge ikke har lavet nummeret færdigt, så ved du det er noget skidt :)

vokalen er bare suppefyld. slet det! før der overhovedet skal noget på, skal nummeret være færdigt.

den med at fylde suppevokaler på man har ulovligt hentet på nettet, det bliver bare total dårligt!
du kan ikke styre processen, når du ikke selv har udformet lyden (vokalen)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg kan ikke li resten.. desværre..
det lyder som om du har 10 sample cd'er og så bare skruer det sammen til noget du kalder musik

jeg kommer fra en anden verden hvor jeg har lavet hver enkelt lyd, og det gør ikke noget det har taget hele dagen, fordi jeg elsker at rode i lydene

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

SIDwave skrev:lets never begin - det kommer ingen vegne.. introen lover noget der aldrig kommer

et nummer bør ha et intro der bygger op til noget, der så indfris.
eller det skal køre lige på med en hookline.

din skitse er for kort og har intet indhold, du poster i begejstring over 5 minutters arbejde. dum ide!

du skal FØLE noget, for så har du en intention, og så kan du udforme den.
hvis du efter en uge ikke har lavet nummeret færdigt, så ved du det er noget skidt :)

vokalen er bare suppefyld. slet det! før der overhovedet skal noget på, skal nummeret være færdigt.

den med at fylde suppevokaler på man har ulovligt hentet på nettet, det bliver bare total dårligt!
du kan ikke styre processen, når du ikke selv har udformet lyden (vokalen)
Altså, først og fremmest tak fordi du tager dig tid til det.

Men her skilles vores veje også.

et par ting jeg føler gør at vi to ikke kan kommunikere:

1) Du går ud fra jeg har samplet ting - alt er lavet på store vintage synths. Så det tager jeg som en kompliment. Trommer mv, er skabt fra bunden og op af over 30 forskellige vinyl plader jeg har samplet. Igen, tak for komplimenten.

2) Du går ud fra alle deler din smag. "Introen lover noget der aldrig kommer". Den kommer rigeligt for mig, i forhold til den stil jeg laver. "Din skitse er for kort og har intet indhold, du poster i begejstring over 5 minutters arbejde, dum ide". Tja. Bortset fra det for mig er en intro til en hook/nærmest chorus, som der kan bygges på. Jeg kan se rigeligt ide i det, og syntes det er fantastisk i forhold til den stil jeg forsøger at lave. Det er ca en måneds arbejde du hører der. Måske er de 5 minutter i kommentaret taget ud fra at du selv stjæler med arme og ben og har glemt hvordan det er at skabe noget fra bunden? Jeg har ikke.

3) Vokalen er bare suppefyld slet det. Nej. Det er det for dig, - i min verden er det kanon fedt. Iøvrigt er den ikke stjålet, det en tale maskine fra google, hvor jeg har indtastet det den skal sige, og så efterfølgende smadret den igennem alt muligt. Så igen, ikke stjålet, lavet, af mig.

4) Du kan ikke styre processen når du ikke selv har udformet vokalen. Men det har jeg, og det gjorde jeg, og det falder ikke i din smag, gotcha.

Så - tak for kritikken, jeg vælger at ignorere den da det eneste jeg kan læse er "hvis jeg gjorde det her, så gjorde jeg alt anderledes, for jeg kan ikke lide det som det er" - og det kan jeg rent faktisk ikke bruge til noget, for du er sgu nok ikke målgruppen. :)

hav en god dag.

Iøvrigt, så gav det mig et smil på læben da du skrev:

jeg kommer fra en anden verden hvor jeg har lavet hver enkelt lyd, og det gør ikke noget det har taget hele dagen, fordi jeg elsker at rode i lydene.

yes. Og det må være den process der gør at hvis ikke det lyder som de lyde DU laver, så er det ikke noget andre har lavet selv.

Sjov holdning.

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

hov - det gik lige op for mig at din kommentar omkring sampling også er rettet mod de andre numre. Nice. Den eneste vokal der er stjålet er fra "Come Over" - som er en gammel snip fra en gammel film hvor copyrighten er udløbet. Resten af vokalerne på alle andre numre, er som beskrevet herover, eller min egen stemme gennem en vocoder. Og igen, ALLE LYDE ER LAVET PÅ VINTAGE SYNTHS/EURORACK. Trommer er de eneste undtagelser, hvor et trommekit er taget fra en røvfuld forskellige vinyler (en snare her, en bd der osv ) og så blevet smidt igennem min egen måde at tune dem på / lave dem om på så jeg føler de passer.

Så jeg er ked af hvis det i dine ører lyder stjålet, men det er det ikke. Jeg, som dig, laver min egen musik. Jeg har baggrund i amiga scenen, derefter har jeg lavet en røvfuld musik for andre musikere, og nu laver jeg bare ting for mig selv. Det jeg nyder ved processen er at lave MIT eget. Så - sorry det ikke passer ind i din verden. Det her projekt for mig er anderledes, i den forstand at det "bare" er chill. Det har ikke et formål, som at være verdens bedste ørehænger mv.

- og det er interessant at det falder i SÅ dårlig jord hos dig - det overrasker mig lidt. Men jeg bliver næsten nødt til at tro på at du slet ikke formår at slappe af til musikken, fordi det i dine ører lyder stjålet, og nemt.

Anyway. Men tak for input.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg kan egentligt godt lide det, men jeg er også ret glad for Air. :) Men jeg synes også der mangler struktur, samt især udvikling i numrene. De kører meget i samme rille og efter et par minutter bliver det lidt kedeligt for der skal ske noget nyt. F.eks. i Sunset over nuclear Tokyo Part 3 er der et break ca. midt i, og når det så er færdigt ved 2:24 kommer mere eller mindre det samme stykke igen, som man hørte for breaket. Du burde indføre en ny lyd, ny melodi, nyt rytmiske element - et eller andet friskt for at holde lytteren engageret.

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

AvS skrev:Jeg kan egentligt godt lide det, men jeg er også ret glad for Air. :) Men jeg synes også der mangler struktur, samt især udvikling i numrene. De kører meget i samme rille og efter et par minutter bliver det lidt kedeligt for der skal ske noget nyt. F.eks. i Sunset over nuclear Tokyo Part 3 er der et break ca. midt i, og når det så er færdigt ved 2:24 kommer mere eller mindre det samme stykke igen, som man hørte for breaket. Du burde indføre en ny lyd, ny melodi, nyt rytmiske element - et eller andet friskt for at holde lytteren engageret.
Tak. Jeg er helt enig. Det er nok også deraf "skitserne" i det er. Det nye nummer jeg har uploadet prøver jeg at arbejde mere struktureret med - en udvikling mv. Jeg har bare haft den her lyst til at gå videre - og når så jeg har gjort det har det pga sagens natur været svært at tage numrene op igen da alt er så hamrende analogt.

Men det er en af tingene jeg arbejder på pt - jeg er bogstaveligt talt lige nu ved at omrokere mit studie, og sætte alt op på en ny måde, og så må jeg se om det virker. Ideen der er at ALT samples ind. Så intet midi, intet gemmes til fremtiden, kun lyden af det der bliver lavet, bliver samplet og brugt. Det giver selvfølgelig en røvfuld begrænsninger hvis man senere vil ændre på noget - men samtidigt tror jeg også det kan gøre en forskel i at jeg netop gider gå tilbage og sige "hey det her stykke trænger til.. og det her laver jeg om".

Men nu må vi se - tak for input, det er noteret.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

tak for respons.
beklager vi er i hver vores verden :)

Default avatar
helletofte
Forum Donator
Indlæg: 137
Sted: Tranekær ,Langeland

Indlæg af helletofte »

Har lyttet til alt på Soundcloud med stor fornøjelse, du har fundet din stil/lyd, flot ,blive ved.
Kan godt lide din feel og ideen med vokalerne er rigtig god .
For mig er det noget af de bedst jeg har hørt her i vores forum.
Forslag, lidt mere breaks/ overraskelser, pige stemme med effekter på måske
Held og lykke
Greg ,69 år

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

helletofte skrev:Har lyttet til alt på Soundcloud med stor fornøjelse, du har fundet din stil/lyd, flot ,blive ved.
Kan godt lide din feel og ideen med vokalerne er rigtig god .
For mig er det noget af de bedst jeg har hørt her i vores forum.
Forslag, lidt mere breaks/ overraskelser, pige stemme med effekter på måske
Held og lykke
Greg ,69 år
Hej Greg. Tak - det var rart at høre. Jeg arbejder bestemt også videre på det og er nået en del længere med alt sammen, men jeg venter lidt med at uploade. Min tanke er at færdigpudse formen helt, så jeg kan få det frem jeg gerne vil, og når det så i min verden er klart, prøver jeg at give det en runde til!

Men tak for feedback!

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er nogen ret lækre retro lyde i den der preview. Man kan godt høre der er blevet kælet om synth'erne.

Jeg skulle lige til at sige "pas på det ikke bliver for pænt", men så lagde jeg mærke til at referencerammerne er Air og Boards of Canada, og det må man da sige du er på vej til at ramme.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar