Mere orkester

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Mere orkester

Indlæg af bryla »

Sad lige og rullede kataloget igennem og stødte lige på denne lille sag:
[soundcloud][/soundcloud]
Håber det kan nydes. Hvis ikke, så har du spildt 90 sekunder :nose:
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Inde i hovedet triller en film der handler om kæledyr, menneskene er ved at tage på arbejde i de forskellige hjem, og man får lige præsenteret hvilke typer der bor på gaden.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ja, fedt! Idéen var ikke så langt fra: Dengang man fik snefri fra skole :D
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Godt stykke, men jeg synes generelt dine orkesterstykker har for meget liv. Alt for meget liv. Der sker alt for meget, både, før under og efter. Jeg savner mere... eftertænksomhed. Forstået som noget mindre liv, mere tidløshed. Noget mere salmeagtigt, lidt som første del af denne her:

Jeg ved godt titlen sigter efter noget med liv i, men jeg savner alligevel passager hvor der sker mindre. Et slags nyt tema i samme stykke hvor der er mere ro på.



Det sagt, så misunder jeg dig for at være i stand til overhovedet at lave så meget liv. Jeg kunne godt bruge mere liv i mine egne stykker, så din orkestrering er en stor inspiration trodsalt. En middelvej kunne være meget passende :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tak for lyt. Al musik skal ikke modellere RVW eller salmer. Du kan prøve at lytte til de ambiente numre på min side. Hvis du kun har hørt det, jeg har på én playliste vil de ikke variere så meget, som du måske efterlyser.

Ellers berøvet du ikke bekymre dig om variation. Jeg laver heldigvis meget andet musik, som jeg ikke lige får delt her.
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Faldt godt over den da jeg var forbi dine forskellige playlister for noget tid siden.
Lækkert. Og en "fræk" triangel kigger frem 0:48.
Kunne for mig at se sagtens være temaet fra en amerikansk julefilm - Home Alone eller lign. Lidt flere bjælder og et par flere indsatser med klokkespillet og så er den helt hjemme.
For mig lægger den sig også lidt op ad "Christmas at Hogwarts" fra den første Harry Potter film... det er dog formentlig bare brugen af 16'dels "da-ga-da-da" det får mig til at tænke i den retning.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Tak Dormin! Mine triangler er altid frække ;)
Kan godt se sammenligningen – så længe de holder sig i vintertemaet, har intentionen været nogenlunde tydelig, men kan sagtens se at bjælder på B-temaet, et celeste til første eller sidste A kunne have ramt julestemningen i det.
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

bryla skrev:Tak Dormin! Mine triangler er altid frække ;)
Kan godt se sammenligningen – så længe de holder sig i vintertemaet, har intentionen været nogenlunde tydelig, men kan sagtens se at bjælder på B-temaet, et celeste til første eller sidste A kunne have ramt julestemningen i det.
Ah ja. Celeste er selvfølgelig også meget passende.
Der er dog lidt for meget Tjajkovskij (sukkerfeens dans) over celesten for mig. Har nok hørt den for meget igennem årene så det er for mig blevet celeste referencen “par excellence”. Og så bliver det hurtigt noget fortærsket.

Nyt svar