Landet med hedebønderne

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Landet med hedebønderne

Indlæg af mediumaevum »

Hymne om den jyske hede.



(beklager hvis strygerne lyder for statiske).

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Nogen kommentarer?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hjerl Hede :)
Melodien er meget simpel, lidt som hvis en prøver at fløjte noget af en melodi men ikke har fanget alle de vigtige elementer.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:Hjerl Hede :)
Melodien er meget simpel, lidt som hvis en prøver at fløjte noget af en melodi men ikke har fanget alle de vigtige elementer.
Jeg har altid lært, at en melodi skal være simpel, let genkendelig. Så fanger den bedre.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg synes, det er mere værd at lytte til, hvordan folk opfatter ens musik fremfor at skrive efter reglementer.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Jeg synes, det er mere værd at lytte til, hvordan folk opfatter ens musik fremfor at skrive efter reglementer.
Nu bliver jeg forvirret. Hald siger ét om melodien, og andre siger noget andet. Hvem skal jeg høre på?

Hald siger:
Melodien er meget simpel, lidt som hvis en prøver at fløjte noget af en melodi men ikke har fanget alle de vigtige elementer.
Men på KVR siger de:
Some good strong melodies in there supported by appropriate harmonies...still in my head which is a good sign! :0)
https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... 4&t=510407

Hvad er op og ned her?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Du bliver nødt til at trække de kommentarer ud du føler du kan bruge. Der vil altid komme svar i øst og vest når du serverer noget i et bredt forum.
Din opgave er at sortere i det du får tilbage.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Som udgangspunkt har jeg altid ret.. :lol:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Morten B skrev:Du bliver nødt til at trække de kommentarer ud du føler du kan bruge. Der vil altid komme svar i øst og vest når du serverer noget i et bredt forum.
Din opgave er at sortere i det du får tilbage.
Det er meget svært for mig. Jeg har det bedst med facitlister.

Er der nogle gennemgående træk i hvad jeg som udgangspunkt skal sortere til og fra?

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

mediumaevum skrev: Jeg har det bedst med facitlister.
Så er musik nok ikke for dig :shock:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

mediumaevum skrev:
Morten B skrev:Du bliver nødt til at trække de kommentarer ud du føler du kan bruge. Der vil altid komme svar i øst og vest når du serverer noget i et bredt forum.
Din opgave er at sortere i det du får tilbage.
Det er meget svært for mig. Jeg har det bedst med facitlister.

Er der nogle gennemgående træk i hvad jeg som udgangspunkt skal sortere til og fra?
Ja, altså det bliver rigtig svært med et emne så subjektivt som musik. Det er ikke noget jeg siger for at provokere dig, det er bare en læring jeg selv har måtte indse.

Der findes ikke facit i musik, det er alt for individuelt til det.

Der er selvfølgelig facit til tekniske spørgsmål om 12 tone skalaen osv., men om melodien skal være simpel eller kompleks, det er 100% en personlig holdning for hver lytter. Du kan ikke ramme noget som tilfredsstiller alle, det er umuligt.

Min tilgang er at lave det jeg selv får mest ud af, og så søge det specifikke publikum som deler min smag.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:
mediumaevum skrev: Jeg har det bedst med facitlister.
Så er musik nok ikke for dig :shock:
Hvordan udleder du den konklusion? Jeg tror da vi alle har det bedst med facitlister. Det er dog ikke ensbetydende med, at man kun kan have med facitlister at gøre.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Morten B har sagt hvad der skulle siges :-)

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

mediumaevum skrev:Nogen kommentarer?
Er der noget specifikt du ønsker kommentarer om? - melodien har vi hørt før.
Umiddelbart virker det meget statisk. - Modstemmen anden gang temaet omkring 00:22 spilles giver ikke meget "modspil".
Synes dog din modstemme ved B-stykket omkring 00:43 smager noget i retningen af Vaughan-Williams - som du også har været omkring før.

Jeg er usikker på hvad din vekslen mellem 3 og 4 slag i takten går ud på. - hver gang du har en 4-delt takt føles det lidt som om at det går i stå.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

dormin skrev:
mediumaevum skrev:Nogen kommentarer?
Er der noget specifikt du ønsker kommentarer om? - melodien har vi hørt før.
Umiddelbart virker det meget statisk. - Modstemmen anden gang temaet omkring 00:22 spilles giver ikke meget "modspil".
Synes dog din modstemme ved B-stykket omkring 00:43 smager noget i retningen af Vaughan-Williams - som du også har været omkring før.

Jeg er usikker på hvad din vekslen mellem 3 og 4 slag i takten går ud på. - hver gang du har en 4-delt takt føles det lidt som om at det går i stå.
Hvordan skaber jeg bedre modspil?

Kan du uddybe den med takten? Melodien kører rigtignok i 4/4 men egentlig er det en 3/4. Slut-tonen i A-stykket skal hænge. Ellers bliver det for kort.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

bredal187 skrev:
mediumaevum skrev: Jeg har det bedst med facitlister.
Så er musik nok ikke for dig :shock:
Det er blevet sagt 1000 gange - men åbenbart ikke nok:)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

LOL ,.. kontor-typen der altid parkerer så forhjulene står 100 pct lige ,.. :-) (så trist det må være) ,.. (1001) ,..
/Dub

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

dormin skrev: Jeg er usikker på hvad din vekslen mellem 3 og 4 slag i takten går ud på.
Det er nok det, der gør, at jeg ikke kan finde et holdepunkt i melodien. Der er ikke nogle af tonerne der er vægtet mere end andre eller accentueret. Jeg kan fx ikke høre om den første tone er betonet eller ubetonet.

Der er heller ikke nogle naturlige fraseringer, kommaer eller punktummer.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:
dormin skrev: Jeg er usikker på hvad din vekslen mellem 3 og 4 slag i takten går ud på.
Det er nok det, der gør, at jeg ikke kan finde et holdepunkt i melodien. Der er ikke nogle af tonerne der er vægtet mere end andre eller accentueret. Jeg kan fx ikke høre om den første tone er betonet eller ubetonet.

Der er heller ikke nogle naturlige fraseringer, kommaer eller punktummer.
Hvad mener du med fraseringer, komma og punktum?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:
bredal187 skrev:
mediumaevum skrev: Jeg har det bedst med facitlister.
Så er musik nok ikke for dig :shock:
Det er blevet sagt 1000 gange - men åbenbart ikke nok:)
bryla skrev:
dormin skrev: Jeg er usikker på hvad din vekslen mellem 3 og 4 slag i takten går ud på.
Det er nok det, der gør, at jeg ikke kan finde et holdepunkt i melodien. Der er ikke nogle af tonerne der er vægtet mere end andre eller accentueret. Jeg kan fx ikke høre om den første tone er betonet eller ubetonet.

Der er heller ikke nogle naturlige fraseringer, kommaer eller punktummer.
At bedømme på den kritik Jutland Hymn-melodien har fået de sidste års tid, siden jeg første gang publiserede den, er det en meget kontroversiel melodi.

Alt lige fra at være taktløs til stærk melodi, fra forsimplet falskspil til at være egnet som nationalhymne.
Fra James Horner til original...

Megen kritik har jeg fået på mit musik, men når jeg kigger tilbage på min historik for kritik på mine stykker, slår Jutland Hymn alle rekorder. Der er ganske enkelt intet midt imellem. Jo, på KVR savnede de harmonisk variation, men det er jo et gennemgående træk i al mit orkestermusik, at jeg mangler teknikken til at skrive ordentlige harmonier.

Men jeg kan da virkelig se at lige præcis denne melodi åbenbart provokerer folk til det yderste...

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

mediumaevum skrev:Men jeg kan da virkelig se at lige præcis denne melodi åbenbart provokerer folk til det yderste...
Det er fandme self-denial af højeste karakter :clap: :clown: :clap: :clown: :clap: :clown:








:doh:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:
mediumaevum skrev:Men jeg kan da virkelig se at lige præcis denne melodi åbenbart provokerer folk til det yderste...
Det er fandme self-denial af højeste karakter :clap: :clown: :clap: :clown: :clap: :clown:

:doh:
Jeg er helt med på, at du/I ikke bryder jer om mig/min musik. Hvorfor, ved jeg ikke. Jeg ved ikke hvad jeg har skrevet/gjort siden jeg fortjener sådanne møgfald.

Jeg kommer her for at få konstruktiv kritik. Det er dog ikke det, jeg oplever at få på det sidste, men kommentarer som ovenstående går igen i mine tråde i Din Musik-afdelingen her på Lydmaskinen...

Jeg kunne godt ønske mig, at jeg fik noget mere... kvalificeret feedback. Den med kontramelodiens manglende modspil kunne jeg f.eks. godt tænke mig at få uddybet.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Problemet er nok, at du ikke tager kritikken til dig. Hvis du får ét at vide på Lydmaskinen, finder du bare det tilsvarende modsatte på KVR.

Gang på gang har du også fået meget af de samme pointers herfra uden at gøre noget ved det. Det mindsker nok også tålmodigheden fra dem der tager sig tid til at give dig den konstruktive kritik.

Mit aller bedste råd til dig, er at gå alle kommentarer på din musik igennem her på forum siden du startede. Det er meget de samme ting der går igen, men det kan være, du nu kan se den i et andet lys med en anden erfaring.

Du er en af den, der har fået aller mest konstruktiv kritik så det er virkelig ærgerligt, hvis du ikke bare siger til dig, men i stedet søger hen på KVR for at høre, det hele bare er perfekt. Så kan man også sige at dine kommentarer på VI ligger meget i samme retning som den her. Det må vel også tælle i din statistik.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Problemet er nok, at du ikke tager kritikken til dig. Hvis du får ét at vide på Lydmaskinen, finder du bare det tilsvarende modsatte på KVR.

Gang på gang har du også fået meget af de samme pointers herfra uden at gøre noget ved det. Det mindsker nok også tålmodigheden fra dem der tager sig tid til at give dig den konstruktive kritik.

Mit aller bedste råd til dig, er at gå alle kommentarer på din musik igennem her på forum siden du startede. Det er meget de samme ting der går igen, men det kan være, du nu kan se den i et andet lys med en anden erfaring.

Du er en af den, der har fået aller mest konstruktiv kritik så det er virkelig ærgerligt, hvis du ikke bare siger til dig, men i stedet søger hen på KVR for at høre, det hele bare er perfekt. Så kan man også sige at dine kommentarer på VI ligger meget i samme retning som den her. Det må vel også tælle i din statistik.
Det var overhovedet ikke for at affeje jeres kritik at jeg henviste til KVR.
På ingen måde, der må du have misforstået noget helt fundamentalt.

Jeg tager al kritik til mig. Mit problem består i, at det nogle siger virker, ikke virker for andre. Så bliver jeg forvirret. Det var såmænd bare denne forvirring jeg gav udtryk for, og som jeg ønsker at grave dybere i, for at finde hovede og hale i tingene.

Jeg tager AL kritik til mig, og for at være helt ærlig så bruger jeg Lydmaskinen mere end KVR. Det skyldes, at jeg ved at på Lydmaskinen er der professionelle musikere/komponister som er aktive i feedback.

Jeg er enormt glad for den konstruktive kritik jeg har fået i årenes løb. Dog må jeg sige, at jeg inden for de sidste par måneder oftere er rendt ind i mere intetsigende kommentarer, som den bredal skrev. Den slags kan jeg slet ikke bruge til noget somhelst.

Jeg har ikke skrevet det før offentlig herinde, for jeg tænkte ikke det var nødvendigt, men nu ser jeg mig måske nødsaget til det alligevel:

Jeg forstår ikke altid jeres kommentarer, og det har ikke noget med det tekniske at gøre, men en helt grundlæggende kommunikationsvanskelighed jeg 'lider' af, dvs. den gør sig også gældende andre steder. Det betyder, at jeg dels misforstår andres kommentarer, og dels at jeg får skrevet/formuleret noget på en måde som tolkes helt anderledes hos modparten.

Det er en fejl jeg er født med, og jeg håber i kan bære over med mig, trods alt.

Når jeg f.eks. skriver at KVR siger god for noget, som I ikke siger god for, så er det ikke for at affeje jeres kritik.
Så er det en forvirring som opstår, fordi jeg får modsatrettede informationer, hvor jeg forsøger at "rette trådene ud".

Jeg håber det giver mening.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

mediumaevum skrev:
gs-dk skrev:
bredal187 skrev:
Så er musik nok ikke for dig :shock:
Det er blevet sagt 1000 gange - men åbenbart ikke nok:)
bryla skrev:
dormin skrev: Jeg er usikker på hvad din vekslen mellem 3 og 4 slag i takten går ud på.
Det er nok det, der gør, at jeg ikke kan finde et holdepunkt i melodien. Der er ikke nogle af tonerne der er vægtet mere end andre eller accentueret. Jeg kan fx ikke høre om den første tone er betonet eller ubetonet.

Der er heller ikke nogle naturlige fraseringer, kommaer eller punktummer.

Men jeg kan da virkelig se at lige præcis denne melodi åbenbart provokerer folk til det yderste...
Dit nummer får ikke kritik, det gør du. De 2 (3) quotes du har i dit indlæg omhandler ikke din musik. Det omhandler udelukkende dig og din evne til ikke at kunne tage kritik.

Jeg skriver at hvis du har brug for en facitliste til at lave musik, så er musik ikke noget for dig. Det har INTET med ovenstående nummer at gøre.
gs-dk understreger hvad jeg har sagt. Stadig intet med dit nummer, men om dig, som person.

bryla skriver, så vidt jeg kan læse, hvad dit nummer mangler og ikke at dit nummer på nogen måde er specielt.

Så citerer du os og formulerer et indlæg hvor du skriver at dit nummer må være specielt på grund af de mange meninger. Da du tilsyneladende har svært ved at læse hvad der står så lad mig gøre min egen mening soleklar. Du er helt væk. (Nej, ikke helt væk som da Pink Floyd lavede god musik på stoffer)

Edit: Jeg har aldrig sagt at jeg ikke kunne lide din musik eller det du laver. Tværtimod har jeg sagt at du nok skal blive noget stort.

Tilgengæld har jeg sagt, gang på gang, at du ikke evner kritik. Det vil også betyde at din fremtidige karriere vil skride langsommere frem og at ingen gider at arbejde sammen med dig.

Nyt svar