Vrøvl. Vrøvleord på dårligt engelsk. Nu med lyrikvideo.

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Vrøvl. Vrøvleord på dårligt engelsk. Nu med lyrikvideo.

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg er hobbymusiker.

Som så mange andre får jeg lavet en masse halvfærdige numre, der ikke kommer videre.

Det stopper nu. :)

Nu vil jeg med rimelige intervaller* færdiggøre og udgive numrene for at få en ordentlig slutning på dem.

Første nummer - In Orbit - skulle være klar i slutningen af denne måned.

*= rimlige intervaller er vel ca. 1 nummer om måneden +/- ... såvidt IRL-verden nu tillader det.

--- EDIT01:

Samlet Youtube Playliste <- klik for pokker :dollargrin:

--- EDIT02:

Alle Youtube musikvideoer:

Noncommittal - I Don't Think That You Gonna Do What You Gonna Say


Noncommittal - Your Body Will Suffice


Noncommittal [featuring Karen] - Do You Remember Me (Official Music Video)


Noncommittal - Waiting For Someone


Noncommittal - Yesterdays


Noncommittal - I Don't Know


Noncommittal - Love Like Blood [Killing Joke cover]


Noncommittal - Hurt Me More


Noncommittal - Love Comes Tumbling


Noncommittal - Gone Away


Noncommittal - Last Ray Of The Sun


Noncommittal - Getting Cozy


Noncommittal - Fade To Grey feat. Karen and Amelie [Visage cover]


Noncommittal - To The Beat Of Your Heart


Noncommittal - No Regrets


Noncommittal - Photographic [Depeche Mode cover]


Noncommittal - Does It Matter?


Noncommittal - With You Tonight


Noncommittal - Fear In Itself


Noncommittal - Cubic


Noncommittal - The Things We Used To Do


Noncommittal - What's That Noize Sidney? [instrumental]


Noncommittal - Through the Night feat. GuitaRasmus [909 Day Remix]


Noncommittal - Halloween [instrumental]


Noncommittal - All The Right Things


Noncommittal - In Orbit


Senest rettet af SustainerPlayer fre 6. mar 2020 08:11, rettet i alt 40 gange.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så er den uploaded via Distrokid.

Man kan pre-save den hos Spotify via dette link:

https://distrokid.com/hyperfollow/noncommittal/eoTv

Release 30. august. De anbefaler mindst 4 uger i fremtiden - så ved jeg det. :)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

det er jo dejligt!
er du bevidst om hvorfor mange numre aldrig blev færdige ? find ud af grunden, og eliminer den! :)
tag dine numre frem, og lav dem færdige. put dem i en kasse. lige pludselig har du 10 numre, så kan du udgive et album!

held og lykke!

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SIDwave skrev:det er jo dejligt!
er du bevidst om hvorfor mange numre aldrig blev færdige ? find ud af grunden, og eliminer den! :)
Det vil jeg mene, at jeg har fundet ud af. Når man er alene om det, er motivationsfaktoren ikke så stor, som når man samarbejder med andre. Og hvis man ikke har et mål - ud over at sidde og hygge sig med at "lave beats", som de unge siger, så mangler det sidste lige.

Og jo nærmere man kommer et resultat, jo mere skal der fluekneppes - hvilket ikke er en motivationsfaktor hos mig. Specielt det sidste af mixfasen og mastering er røvsygt :wink:

Grafik mm. kan jeg lave rimeligt nemt. I got the skillz. Men interessen for det er ret lav. Samme gælder videosiden. Men jeg tager det med som det sure.
SIDwave skrev: tag dine numre frem, og lav dem færdige. put dem i en kasse. lige pludselig har du 10 numre, så kan du udgive et album!
Tror ikke rigtigt på albumformatet. Hverken i form af interesse hos folk - og heller ikke i forhold til et workflow. Og personligt har jeg ikke brug for vinyl-retro-hipster-med-en-pladespiller-trenden. Digitalt er bare meget bedre. Så vil jeg hellere banke et nummer ud af gangen.
SIDwave skrev:held og lykke!
Tak. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så lykkedes det. :)

Husk at se/høre den i høj opløsning.



Vil gerne høre om mix, master og produktion. Og i det hele taget er alle kommentarer og sprørgsmål velkomne. :)

Er også ude på de fleste streaming platforme.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

SustainerPlayer skrev:Så lykkedes det. :)

Husk at se/høre den i høj opløsning.



Vil gerne høre om mix, master og produktion. Og i det hele taget er alle kommentarer og sprørgsmål velkomne. :)

Er også ude på de fleste streaming platforme.
Jeg har ikke nogen mening om nummeret, da det ikke er inden for mit interesse felt, men det lød som en fint nummer. Tilgengæld lyder det som om at du har haft et high pass filter på og fjernet al bund fra fra 0hz - 80hz

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Lyder godt.
jeg er nysgerrig. Er indledningen spillet med bas ?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

bredal187 skrev:Jeg har ikke nogen mening om nummeret, da det ikke er inden for mit interesse felt, men det lød som en fint nummer. Tilgengæld lyder det som om at du har haft et high pass filter på og fjernet al bund fra fra 0hz - 80hz
Tak for lyttet. Det er ikke mixet bastungt. Jeg prøver at ramme noget 80'er "sound". Der er dog ikke et generelt HP-filter på nummeret.
Kimex skrev:Lyder godt.
jeg er nysgerrig. Er indledningen spillet med bas ?
Tak for lyttet. Nej - det er indspillet via tangenter. Det er et let modificeret preset fra softwareinstrumentet Loom, der hedder "Analog Bass".

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Den bas ( keyboard) lyder super.
Jeg udtaler mig sjældent om mixet, da mange andre er mere kompetente til det.
Det lyder i mine ører , som om at , når der synges in orbit it´s all seems so easy to forget, kommer der lidt skævhed , eller uforudsigelighed ind i melodien. det kan jeg godt lide. Og jeg syntes det er vigtigt at du holder fast i det i det lidt uforudsigelige.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tak. Det er ret nemt for mig, at synge med skævhed og uforudsigelighed. :-D Det holder jeg afgjort fast i.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Udgydelse nummer 2. Det hele gik hen og blev lidt mærkeligt. :-P
Noncommittal - All The Right Things

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er fedt <3
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak for lyttet ,...

Det blev bare en hurtig gennemlytning lige nu, så vi ikke kloge mig, bare sige helt kort at begge lyder godt, og der er en fin posetiv vibe over det

(kan faktisk også godt lide mange af de 80'er ting, selv om jeg ofte er et helt andet sted)

Første nummer fik mig af en eller anden grund til at tænke på Gangway :-)

Sidste nummer topper med guitaren ,..

Da jeg havde fordøjet det hele lidt, kom jeg underbevidst i "tanke" om B-52, som jeg nu en time har siddet og genhørt med største glæde :-)



En form for groove og vildskab jeg savner fra firserne, den mere melodiske del af den engelske ny-rock også
/Dub

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Høre normalvis slet ikke den form for musik men, må erkende jeg faktisk virkelig dynes det er fedt :thumbup:

Når du får lagt lidt flere numre ud vil jeg helt sikkert lave mig en playliste til bilen. Dejligt chill :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Det er fedt <3
Tak! Og tak for lyttet. :)
DUBTEMPLE skrev:Tak for lyttet ,...

Det blev bare en hurtig gennemlytning lige nu, så vi ikke kloge mig, bare sige helt kort at begge lyder godt, og der er en fin posetiv vibe over det

(kan faktisk også godt lide mange af de 80'er ting, selv om jeg ofte er et helt andet sted)

Første nummer fik mig af en eller anden grund til at tænke på Gangway :-)

Sidste nummer topper med guitaren ,..

Da jeg havde fordøjet det hele lidt, kom jeg underbevidst i "tanke" om B-52, som jeg nu en time har siddet og genhørt med største glæde :-)



En form for groove og vildskab jeg savner fra firserne, den mere melodiske del af den engelske ny-rock også
Mange tak. Sjovt du nævner Gangway. Jeg var faktisk kæmpe fan af de to første album. The Twist og i høj grad Sitting In The Park. Selvom de så efterfølgende fadede lidt ud for mig der, så har der nok lagret sig lidt "dna" derfra i mig. Jeg har ikke selv tænkt over det før - man kan godt høre lidt Gangway-rester i In Orbit.

B-52's er nok noget nær det ultimative originale party band. Fedt. :)
Jenkins skrev:Høre normalvis slet ikke den form for musik men, må erkende jeg faktisk virkelig dynes det er fedt :thumbup:

Når du får lagt lidt flere numre ud vil jeg helt sikkert lave mig en playliste til bilen. Dejligt chill :)
Mange tak! Der er helt sikkert mere på vej. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

En lille afstikker til noget årstidsbestemt skræmmende instrumental techno :twisted:


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så er jeg nået til 4. udgivelse.

GuitaRasmus, der også er bruger her på sitet, lagde i sin tid guitar på nummeret, som nogen her måske genkender?

I forbindelse med en remix konkurrence på Metapop har jeg pillet lidt i det.
Jeg har brugt en del af de råd, jeg fik dengang. Bl.a. at få lagt rigtige trommer på undervejs i nummeret - fået rettet nogle skæve toner mm. Samtidig er det blevet slanket ned i et radio-venligt 3 minutters format.

Videoen er faktisk også blevet glad for.

Men som sædvanlig - fyr løs med alle kommentarer I måtte have :)


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

5. udgivelse. Jeg deltog i en konkurrence på Metapop - og nummeret blev jeg så godt tilfreds med, at det også lige fik en udgivelse.
Instrumental dansevenlig technopop? :)



Jeg må hellere lige se, hvem der vandt den konkurrence?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

6. udgivelse. Rendyrket synthpop. Et ikke alt for vellykket forsøg på at lave en animeret video med animaker.com
Tiden slap op - som den har det med at gøre.

Noncommittal - The Things We Used To Do


Jeg har lukket/slettet min instagram for et par uger siden. Den stjal for meget tid. Det bliver kun via Youtube, at jeg er "SoMe" fremover

Til gengæld er tiden blevet omsat i noget mere kreativt, så årets næste (og sidste) to udgivelser er linet op og klar til udgivelse.

"Cubic" kommer 30. november - og der er videoen blevet ret fed, når jeg nu selv skal lave ananas i egen juice. :-D

"Fear In Itself" kommer 7. december - og er ikke et julenummer :lol: Til gengæld er der noget fra fortiden i videoen. :shock:

Dejlig at være kommet "foran". Nu skal jeg bruge nogle dage på at sætte min nye computer op. :-P

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Giver det noget tracktion eller hvad vi nu kalder det, med så mange udgivelser lige efter hinanden?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

lakris skrev:Giver det noget tracktion eller hvad vi nu kalder det, med så mange udgivelser lige efter hinanden?
Intet. Og jeg gør heller ikke noget for det. :)

Jeg prøvede at gøre lidt med "Through The Night", få den på nogle Spotify-playlister, Submithub mm.
Jeg magter nok ikke at bruge tid og energi på den del af det.

Jeg vil hellere lave musik - og da det som nævnt i første post bare er en hobby, så er det fint nok for mig, at det "slutter" med udgivelsen.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Det var da en lidt spøjs indstilling. Du vil gerne udgive din musik, men du er ligeglad med, om folk hører den?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er da en sund indstilling. Han laver musikken for sin egen skyld. Udgivelsen markerer klimax for processen, og når først det er udgivet, er man uigenkaldeligt færdig med projektet. Jeg synes, det er fedt. Når børnene en dag bliver store nok til at jeg kan fokusere på den slags projekter kunne jeg godt tænke mig at gøre det på samme måde.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mikkels skrev:Det var da en lidt spøjs indstilling.
Det er det måske. Jeg tror nu, at der er flere, der har det på næsten samme måde.
mikkels skrev:Du vil gerne udgive din musik, men du er ligeglad med, om folk hører den?
Ligeglad er nok et forkert ord. Jeg bliver da glad for, når folk hører det, kommenterer på det osv. Men jeg føler ikke en trang til at skulle gøre mere for at udbrede det.

Det er min hobby. Det jeg hygger mig med, er det man lidt højpandet kan kalde "den skabende proces". Skrive, indspille, nørkle delays osv.
Det er afslapning. Der hvor man mister fornemmelsen for tid - på den gode måde. Mit frirum væk fra arbejde, familie( :-P) osv.

Nogen går til badminton - men spiller ikke med i turneringer. Nogle samler på frimærker - men sender aldrig breve. Modeltogsentusiasterne taber interessen, når hele "landskabet" er færdigt osv.

Jeg er nået til det punkt, hvor jeg ret præcist kan definere, hvad jeg vil bruge min fritid til. Det er super priviligeret og en luksus - og det sætter jeg stor pris på.

Så ambitionen er som sagt "bare", at kunne se de forskellige sange og melodier afsluttet. Før i tiden var sidste station typisk et "demobånd". Nu kan jeg så få lov at forurene streamingtjenesterne for få penge. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Han laver musikken for sin egen skyld.
Det kan ikke siges mere præcist. Det er helt egoistisk. :)

Nyt svar