NOИCOMMITTAL - Halloween

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

NOИCOMMITTAL - Halloween

Indlæg Skrevet: 22. aug 2018, 20:13

Jeg er hobbymusiker.

Som så mange andre får jeg lavet en masse halvfærdige numre, der ikke kommer videre.

Det stopper nu. :)

Nu vil jeg med rimlige intervaller* færdiggøre og udgive numrene. Ikke for de 8 views/plays som min mor og resten af familien generere :-D
Men for at få en ordentlig slutning på dem. Så det vil blive udgydt på youtube og diverse streamingtjenester.
Derfor vil jeg committe mig via denne tråd - og holde det hele her.

Første nummer - In Orbit - skulle være klar i slutningen af denne måned.

Jeg plugger lidt for det på min instagram: https://www.instagram.com/instasustainer/

Og snart vil det dukke op på min youtube-kanal. Her er også en teaser på den:

*= rimlige intervaller er vel ca. 1 nummer om måneden +/- ... såvidt IRL-verden nu tillader det.
Senest rettet af SustainerPlayer 18. okt 2018, 17:58, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Re: NOИCOMMITTAL - In Orbit - mit nye projekt

Indlæg Skrevet: 22. aug 2018, 21:57

Så er den uploaded via Distrokid.

Man kan pre-save den hos Spotify via dette link:

https://distrokid.com/hyperfollow/noncommittal/eoTv

Release 30. august. De anbefaler mindst 4 uger i fremtiden - så ved jeg det. :)
Brugeravatar
SIDwave
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 24. aug 2018, 14:16

det er jo dejligt!
er du bevidst om hvorfor mange numre aldrig blev færdige ? find ud af grunden, og eliminer den! :)
tag dine numre frem, og lav dem færdige. put dem i en kasse. lige pludselig har du 10 numre, så kan du udgive et album!

held og lykke!
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 24. aug 2018, 16:29

SIDwave skrev:det er jo dejligt!
er du bevidst om hvorfor mange numre aldrig blev færdige ? find ud af grunden, og eliminer den! :)

Det vil jeg mene, at jeg har fundet ud af. Når man er alene om det, er motivationsfaktoren ikke så stor, som når man samarbejder med andre. Og hvis man ikke har et mål - ud over at sidde og hygge sig med at "lave beats", som de unge siger, så mangler det sidste lige.

Og jo nærmere man kommer et resultat, jo mere skal der fluekneppes - hvilket ikke er en motivationsfaktor hos mig. Specielt det sidste af mixfasen og mastering er røvsygt :wink:

Grafik mm. kan jeg lave rimeligt nemt. I got the skillz. Men interessen for det er ret lav. Samme gælder videosiden. Men jeg tager det med som det sure.

SIDwave skrev:tag dine numre frem, og lav dem færdige. put dem i en kasse. lige pludselig har du 10 numre, så kan du udgive et album!

Tror ikke rigtigt på albumformatet. Hverken i form af interesse hos folk - og heller ikke i forhold til et workflow. Og personligt har jeg ikke brug for vinyl-retro-hipster-med-en-pladespiller-trenden. Digitalt er bare meget bedre. Så vil jeg hellere banke et nummer ud af gangen.

SIDwave skrev:held og lykke!

Tak. :)
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 30. aug 2018, 11:54

Så lykkedes det. :)

Husk at se/høre den i høj opløsning.

Vil gerne høre om mix, master og produktion. Og i det hele taget er alle kommentarer og sprørgsmål velkomne. :)

Er også ude på de fleste streaming platforme.
Brugeravatar
bredal187
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 30. aug 2018, 14:15

SustainerPlayer skrev:Så lykkedes det. :)

Husk at se/høre den i høj opløsning.

Vil gerne høre om mix, master og produktion. Og i det hele taget er alle kommentarer og sprørgsmål velkomne. :)

Er også ude på de fleste streaming platforme.

Jeg har ikke nogen mening om nummeret, da det ikke er inden for mit interesse felt, men det lød som en fint nummer. Tilgengæld lyder det som om at du har haft et high pass filter på og fjernet al bund fra fra 0hz - 80hz
WebudviklerHjemmesider til alleCall me, maybe?
Brugeravatar
Kimex
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg Skrevet: 30. aug 2018, 17:19

Lyder godt.
jeg er nysgerrig. Er indledningen spillet med bas ?
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 30. aug 2018, 20:11

bredal187 skrev:Jeg har ikke nogen mening om nummeret, da det ikke er inden for mit interesse felt, men det lød som en fint nummer. Tilgengæld lyder det som om at du har haft et high pass filter på og fjernet al bund fra fra 0hz - 80hz

Tak for lyttet. Det er ikke mixet bastungt. Jeg prøver at ramme noget 80'er "sound". Der er dog ikke et generelt HP-filter på nummeret.

Kimex skrev:Lyder godt.
jeg er nysgerrig. Er indledningen spillet med bas ?

Tak for lyttet. Nej - det er indspillet via tangenter. Det er et let modificeret preset fra softwareinstrumentet Loom, der hedder "Analog Bass".
Brugeravatar
Kimex
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg Skrevet: 30. aug 2018, 20:52

Den bas ( keyboard) lyder super.
Jeg udtaler mig sjældent om mixet, da mange andre er mere kompetente til det.
Det lyder i mine ører , som om at , når der synges in orbit it´s all seems so easy to forget, kommer der lidt skævhed , eller uforudsigelighed ind i melodien. det kan jeg godt lide. Og jeg syntes det er vigtigt at du holder fast i det i det lidt uforudsigelige.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 31. aug 2018, 09:48

Tak. Det er ret nemt for mig, at synge med skævhed og uforudsigelighed. :-D Det holder jeg afgjort fast i.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

NOИCOMMITTAL - All The Right Things

Indlæg Skrevet: 10. okt 2018, 23:15

Udgydelse nummer 2. Det hele gik hen og blev lidt mærkeligt. :-P
Noncommittal - All The Right Things

Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Re: NOИCOMMITTAL - All The Right Things

Indlæg Skrevet: 10. okt 2018, 23:29

Det er fedt <3
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 12. okt 2018, 00:05

Tak for lyttet ,...

Det blev bare en hurtig gennemlytning lige nu, så vi ikke kloge mig, bare sige helt kort at begge lyder godt, og der er en fin posetiv vibe over det

(kan faktisk også godt lide mange af de 80'er ting, selv om jeg ofte er et helt andet sted)

Første nummer fik mig af en eller anden grund til at tænke på Gangway :-)

Sidste nummer topper med guitaren ,..

Da jeg havde fordøjet det hele lidt, kom jeg underbevidst i "tanke" om B-52, som jeg nu en time har siddet og genhørt med største glæde :-)

https://www.youtube.com/watch?v=VptaJAOYUXE

En form for groove og vildskab jeg savner fra firserne, den mere melodiske del af den engelske ny-rock også
Brugeravatar
Jenkins
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Nordfyn

Indlæg Skrevet: 12. okt 2018, 00:57

Høre normalvis slet ikke den form for musik men, må erkende jeg faktisk virkelig dynes det er fedt :thumbup:

Når du får lagt lidt flere numre ud vil jeg helt sikkert lave mig en playliste til bilen. Dejligt chill :)
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 12. okt 2018, 10:23

Smittefar skrev:Det er fedt <3

Tak! Og tak for lyttet. :)

DUBTEMPLE skrev:Tak for lyttet ,...

Det blev bare en hurtig gennemlytning lige nu, så vi ikke kloge mig, bare sige helt kort at begge lyder godt, og der er en fin posetiv vibe over det

(kan faktisk også godt lide mange af de 80'er ting, selv om jeg ofte er et helt andet sted)

Første nummer fik mig af en eller anden grund til at tænke på Gangway :-)

Sidste nummer topper med guitaren ,..

Da jeg havde fordøjet det hele lidt, kom jeg underbevidst i "tanke" om B-52, som jeg nu en time har siddet og genhørt med største glæde :-)

https://www.youtube.com/watch?v=VptaJAOYUXE

En form for groove og vildskab jeg savner fra firserne, den mere melodiske del af den engelske ny-rock også

Mange tak. Sjovt du nævner Gangway. Jeg var faktisk kæmpe fan af de to første album. The Twist og i høj grad Sitting In The Park. Selvom de så efterfølgende fadede lidt ud for mig der, så har der nok lagret sig lidt "dna" derfra i mig. Jeg har ikke selv tænkt over det før - man kan godt høre lidt Gangway-rester i In Orbit.

B-52's er nok noget nær det ultimative originale party band. Fedt. :)

Jenkins skrev:Høre normalvis slet ikke den form for musik men, må erkende jeg faktisk virkelig dynes det er fedt :thumbup:

Når du får lagt lidt flere numre ud vil jeg helt sikkert lave mig en playliste til bilen. Dejligt chill :)

Mange tak! Der er helt sikkert mere på vej. :)
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

NOИCOMMITTAL - Halloween

Indlæg Skrevet: 18. okt 2018, 17:58

En lille afstikker til noget årstidsbestemt skræmmende instrumental techno :twisted:

Tilbage til "Din Musik"