Viggo - En sang om en stakkels cykelrytter.

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
Anders Jensen
Medlem
Indlæg: 17

Viggo - En sang om en stakkels cykelrytter.

Indlæg af Anders Jensen »

Jeg var indtil sidste år en person, der aldrig havde været dybere involveret i musik, end at lytte til den. Men da jeg fandt at nogle af de tanker og følelser, jeg havde, manglede at blive udtrykt i sang, ( I hvert fald på dansk ) fandt jeg på at skrive nogle tekster selv. Da jeg desværre ikke kan komponere, har jeg brugt andres melodier, som har den stemning, jeg gerne vil have frem i sangen.

Denne sang, er mit forsøg på at skrive på, at skrive en sang med cykelsport, som tema, der hverken latterliggør sporten, eller er helt lalleglad.

Jeg faktisk godt lide, min egen sang ellers havde jeg ikke offentliggjort den.
Et enkelt sted er jeg dog i tvivl.

Hvad lyder bedst?

1) Han kom til Amstel Gold Race og snart til Tour de France og alle andre havde stort set ingen chanc’
For når han virklig ville, satte han alle med et wroom! Både Fuglsang, Contador og Froome.

eller:

2) Han kom til Amstel Gold Race og snart til Tour de France
Og når han virklig ville, satte han alle med et wroom! Både Fuglsang, Contador og Froome.



melodi: There will never be a another tonight af Bryan Adams :

Richard det blev han døbt, men Viggo var hans kaldenavn. Han blev født lidt syd for Fred’rikshavn.
Da Richard han var lille, var det meget svært at se, hvad han en dag sku’ vokse op og blive til.

Viggo var meget stille, men ikke sådan rigtigt klog. Havde svært ved både hånd og bog.
Han ville mægtigt meget, men han kunne ganske lidt. Til fodbold var han dårlig, til regning var han skidt.
Da Viggo han blev større, blev hans problemer ved, han led tab i både spil og kærlighed.
Men Viggo ville kæmpe selv om han led og led, beslutted han sig for at bare blive ved.
Og Viggo sled i skolen, men pluds’lig holdt den op, og det var tid at søge sig et job.
Og som så mange andre gav Viggo den et skud, og han fik faktisk job som cykelbud.
Men efter par timer så var han temlig træt, hans nye job var faktisk ikke let.
Så Viggo gik til lægen, som gav et råd til ham. ( da da da da da da da dam )
(melodiskift) Tag denne lille pille og jeg vil tro du ville, kunne blive blot en smule mindre træt.
Og Viggo tog den pille og det hjalp faktisk mer’ end lidt, for i en fart blev Viggo temlig fit.
Og Viggo han gik til den og lagde kræfter i, for der på cyklen fik han sin succes.
Han lagde kosten om og spiste intet rart. For lykken var betinget af hans cykelfart.
Og Viggo han fik cyklet sig til et mægtigt ry i hvert fald i hans egen ganske lille by.
For når folk så ham cykle, sagde de uden skam: De jyske motorveje er bygget kun til ham.
Der var en konkurrence, hvor folk sku’ kør’ om kap. 8 meter gik der før feltet slap.
Og hvad mere skete, kan I nok gætte selv. Richard han skrev under og blev professionel.
Han kom til Amstel Gold Race og snart til Tour de France og alle andre havde stort set ingen chanc’
For når han virk'lig ville, satte han alle med et wroom! Både Fuglsang, Contador og Froome.
I årene der fulgte, der vandt han mangt en sejr og Viggo var så lyklig, der var altid noget at fejr’
Og et kvarter om ugen læste han post fra fra fans; Mange gode tilbud og et brev fra Vild Med Dans.
Men så en skønne morgen, så det var det pludslig slut, den pille Viggo spiste var nemlig strengt forbudt.
Der kom mand og sagde: Richard det er forbi, den pille som du spiser, korter liv med et årti.
Viggo fik karantæne, og vidste det var sket. Han ku’ kun sige: Av det var en bet.
Så tog han hjem til Danmark og måtte leve der, for bistandshjælp og tilbudsflæskesvær.
Men i det mindste må man sige, at pillen slog ham ej ihjel, for året efter havde Viggo gjort det selv.
Senest rettet af Anders Jensen fre 10. aug 2018 02:46, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fed tekst.

Jeg tænker, at den slags detaljer er noget man kigger på sammen med en sanger/sangerinde. Måden at synge på, flow osv er forskellige fra sanger til sanger, så der vil altid være nogle justeringer.

Som sangskriver må man ikke være så fastlåst i sit koncept, at man ikke kan/vil tilpasse sig en sangers udtryk.

Nyt svar