Sang lort liv. lyrik af Ursus den Gale

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
UrsusdenGale
Medlem
Indlæg: 19
Sted: Præstø

Sang lort liv. lyrik af Ursus den Gale

Indlæg af UrsusdenGale »

ville sætte stor pris hvis i ga en lytter og kom med noget kritik.
Ved godt at lyden på vokalen ikke er go. Men har ikke udstyr til at indspille.
https://www.dropbox.com/s/f41qerrir574l ... e.mp3?dl=0

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Pga kvaliteten kan det være lidt svært at hører hvad du synger, men her er lidt konstruktivt kritik på det andet... (skriver mens jeg lytter)

De første 48 sekunder skal klippes væk, det er aaaaalt for lang en intro/opbygning.
Når beatet kommer på tænker jeg at kick og snare/clap er forkert, og måske ikke kun skal skiftes til andre samples, men måske også lege med en anden rytme end 4 i gulvet.

Sproget er unødigt grimt, og vil forhindre dig i at blive spillet på større steder eller radioer. Jeg har ikke talt hvor mange gange du sagde "f*cking" men min nope-alarm gik af.

Din melodi med "guitaren" fungere egentlig okay.

Tror der skulle være et instrumental stykke i midten af sangen så det lige kan falde lidt ned igen inden anden portion tekst kommer.

Indholdet af teksten kommer tydeligvis fra en sørgelig del af din livshistorie, men derfor skal du stadig gøre op hvad du ønsker at kommunikere med sangen. Selv om du kommer omkring emnet med at tage livet af sig selv, og vælger at det ikke er det rigtige, føler jeg måske alligevel at det negative har for stort et fokus samlet set. Det ville være bedre med: Dette skete for mig og min familie -> Det var noget lort -> Det var hårdt og mine tanker drev omkring -> Men sådan roll'er vi ikke på min ghetto-villavej -> Ny dag imorgen, #en_dag_ad_gangen.
(sorry for manglende slang/rap indlevelsesevne.)

Jeg vil sige, skru lidt ned for vreden og lidt op for følelserne.

Velkommen til lydmaskinen, og håber du kan bruge noget af det til noget.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
UrsusdenGale
Medlem
Indlæg: 19
Sted: Præstø

Indlæg af UrsusdenGale »

Tak du har kommet med den mest omfattende kritik og tager godt imod krittiken, den er ret så velkommen. jeg satte beated sammen på rapmaskinen da det var gratis og jeg fik en mp3 fill ud af det som jeg så har omkonverteret til en anden.
jeg vil gi dig ret i at der er mange f ucks i sangen og det var ikke meningen der skulle kun være et.
for at være ærlig så ikke forstand på instrumenter over hoved så der er lidt lost.
Jeg skrev teksten øvede den og indspillede den på omkring 7 timer dvs omkring kl 5 morgen den 15 juni fik jeg min mp 3 fill

Jeg kan godt se vad du mener.

men tak for det

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg lavede lige noget hurtig inspiration til dig i hånden på keybordet.

https://www.dropbox.com/s/wco0sapbmflkp ... y.mp3?dl=0
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
UrsusdenGale
Medlem
Indlæg: 19
Sted: Præstø

Indlæg af UrsusdenGale »

Det kunne jeg godt li

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg syntes også om det. Men lyden er vist ikke noget at skrive hjem om. Lyden i mine studie monitors klippede. Og det er som regel fordi lyden ikke er så afstemt . og jeg er langt fra nogen lydnørd.
Og det vigtigste er vel at det er et godt nummer du har lavet.

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Det lyder som om det hele er i mono?

Medlemsavatar
UrsusdenGale
Medlem
Indlæg: 19
Sted: Præstø

Indlæg af UrsusdenGale »

Seskho skrev:Det lyder som om det hele er i mono?
Ved det ikke for som sagt var det på nettet jeg fik den her optagelse har ikke haft kontrol

Nyt svar