Lullaby

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer

Re: Lullaby

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 21:30

Prøv linket igen (samme link). Jeg har opdateret musikken, og fjernet unødvendige reverbs, som jeg tror forårsagede den underlige effekt.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 21:55

Det stemmer altså ikke - du har ikke samme reference pitch mellem de forskellige instrumenter. Prøv nu at lytte til et godt råd og stem instrumenterne - folk tager sig tid til at lytte og hjælpe dig med at Google og så er det lidt for døve øren alligevel.
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 22:24

gs-dk skrev:Det stemmer altså ikke - du har ikke samme reference pitch mellem de forskellige instrumenter. Prøv nu at lytte til et godt råd og stem instrumenterne - folk tager sig tid til at lytte og hjælpe dig med at Google og så er det lidt for døve øren alligevel.

Er det mellem violin og klaver eller er det alle instrumenter som rammer forkert pitch?

Beklager, men jeg kan altså ikke høre det. For mig lyder tonen A som... A. Og D som D.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 22:28

Jeg tænker, de strygere, der er blevet samplet til dit bibliotek har intoneret med hinanden og ikke strikt med 440hz.

Så - som det allerede er blevet forslået, kan du justere stemningen på biblioteket.
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 22:33

SustainerPlayer skrev:Jeg tænker, de strygere, der er blevet samplet til dit bibliotek har intoneret med hinanden og ikke strikt med 440hz.

Så - som det allerede er blevet forslået, kan du justere stemningen på biblioteket.

Men jeg skal jo høre det, før jeg kan justere. Jeg har prøvet at dreje på tunin-hjulet men det giver en helt forkert lyd i mine ører.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 22:34

Jeg har allerede skrevet det - instrumenterne refererer ikke til det samme A. Hvis du går ud fra, at klaveret stemmer i 442 - så er dine strygere for lave og fløjten endnu lavere. Det vil sige, at de skal hæves med nogle cent i intonation og det gør du på din sampler. Ligesom når du går til en symfonisk koncert - det første der sker er, at oboisten giver et A til orkestret og på den måde bliver man "enige" om, hvor A er og så intonerer man ellers derudfra. Nogle instrumenter er "falske" og så intonerer musikeren - en af grundene til at dine strygere ofte lyder meget lidt rigtigt, er det faktum, at du ikke har alle de små "falskheder" med som et strygerkorps spiller med. Det giver bredde og fylde - enhver blæser sidder og intonerer konstant på sit instrument - en tones intonation afhænger også af hvilken funktion den har i en akkord - det kan være tertsen i en toneart og modulation, hvor du automatisk søger opad og det musikere i fællesskab - igen en grund til at de samlede ting ALDRIG lyder som det virkelige liv. Det er simpelthen for kedeligt at lytte på fordi du mangler alt det indimellem - det menneskeskabte og det der sker i mikrointervaller, mikrorytmer og lytning til hinanden.
Du er nødt til at forstå det basale i at have fælles grundtone - jeg vil gætte på, at du i dit tilfælde bruger en fløjte, der er intoneret lavt - så den måske passer bedre til tidlig musik, hvor grundtonen var lavere - men når du kombinerer med et moderne klaver, så må du gøre noget. Hvis du er tilfreds med stemningen, så fint med mig - men et musikerøre siger falsk.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 22:35

Har du prøvet at spille et A på alle instrumenter - som forslået - køre dem igennem en tuner - hvad siger det? Hvis du ikke er startet der, så spilder vi vores tid, desværre.
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 22:52

gs-dk skrev:Har du prøvet at spille et A på alle instrumenter - som forslået - køre dem igennem en tuner - hvad siger det? Hvis du ikke er startet der, så spilder vi vores tid, desværre.

Som sagt, jeg kan ikke køre det igennem en tuner.

Jeg har f.eks. en Kontakt-instans. Under denne har jeg MIDI-kanaler som refererer til hvert instrument inden for Kontakt-instansen.

Kontakt-instansen har sit eget mixer-layer hvor jeg kan opsætte effekter, som f.eks. reverb. Effekter behøver ikke være deciderede effekter som påvirker, det kan ligesåvel være visning af data for det layer når der spilles.

Alle effekter lagt på dette layer påvirker hele kontakt-instansen med alle de instrumenter som måtte findes deri.

Hvis jeg skal have en tuner, skal denne tuner være i, ja mixeren. Ikke i Kontakt, som foreslået tidligere. For så fungerer den jo bare som et instrument, hvilket ikke viser hvad der sker med de andre instrumenter når jeg spiller på dem.

Problemet er bare, at jeg ikke har en tuner i FL Studio. Jo, én tuner ved siden af volume-control. Som påvirker hele projektet.

Det er muligt det fungerer anderledes i andre programmer som f.eks. cubase osv. men nu har jeg altså FL Studio.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 22:58

Kender ikke FL Studio. Men da det også bliver brugt meget til EDM, så kan du helt sikkert lægge flere VST's på et spor, track, kanal, instans eller hvad FL Studio vælger at kalde det.

Så først lægger du Kontakt - og efter Kontakt lægger du tuneren.
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 22:59

gs-dk skrev:Hvis du er tilfreds med stemningen, så fint med mig - men et musikerøre siger falsk.

Jeg blev nødt til at spørge for second opinion andre steder om dette her. For jeg kan ærlig talt ikke høre det.

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... 4&t=505885

Citat fra KVRAudio:

It didn't sound out of tune to me.

Afventer flere svar på kvraudio.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 23:02

Terminologien er lidt anderledes i FL Studios mixer. Men se de effekter han har på diverse kanaler, eksempelvis ved 2:40 og frem i denne tut:
https://www.youtube.com/watch?v=tiXjjekoSEM

Du indsætter dit tuner plugin på et af de 10 slots, spiller tonen, og ser hvad tuneren siger omkring tuningen.
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 23:02

Prøv at downloade en af de tunere der er foreslået i tråden. Ellers kommer vi ingen vegne.
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 23:04

SustainerPlayer skrev:Kender ikke FL Studio. Men da det også bliver brugt meget til EDM, så kan du helt sikkert lægge flere VST's på et spor, track, kanal, instans eller hvad FL Studio vælger at kalde det.

Jeg har et track. Her har jeg kontakt-instanser eller andre engines. Tuneren som foreslået tidligere, fra Native Instruments "guitar rig", er jo til kontakt, går jeg da ud fra. Jeg har svært ved at forestille mig hvordan et instrument inde i kontakt kan påvirke hele kontakt-instansen med alle andre instrumenter, endsige vise frekvenser for de andre instrumenter.

Men hvis I ved bedre, fortæl endelig.

Selv hvis guitar rig er en seperat engine/vst kan det ikke bruges til det formål i FL Studio, da det eneste som kan vise eller påvirke instrumenter inden for et track, er plugins i mixer/effekt-panelet.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 23:05

Christoffer I. N. skrev:Terminologien er lidt anderledes i FL Studios mixer. Men se de effekter han har på diverse kanaler, eksempelvis ved 2:40 og frem i denne tut:

Du indsætter dit tuner plugin på et af de 10 slots, spiller tonen, og ser hvad tuneren siger omkring tuningen.

Eller fandt denne side, der forklarer det:

https://www.image-line.com/support/flst ... plugin.htm
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 23:05

Og ikke for noget: det virker lettere demotiverende, du leder efter folk der mener det modsatte, så du slipper for at tage imod rådende fra en supereefaren orkestermusiker. Gør dig selv en tjeneste og gør det med tuneren og så vil du i det mindste kunne se forskellen.
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 23:08

Christoffer I. N. skrev:Terminologien er lidt anderledes i FL Studios mixer. Men se de effekter han har på diverse kanaler, eksempelvis ved 2:40 og frem i denne tut:

Jeg har sikkert missed noget i denne tutorial - men hvor er tuneren? Jeg ser en masse effekter sat ind, men hvilke af dem er tuneren?
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 23:09

SustainerPlayer skrev:

Eller fandt denne side, der forklarer det:

https://www.image-line.com/support/flst ... plugin.htm

Jamen det har jeg jo prøvet, og jeg fortæller, at jeg ikke har en tuner i listen over mulige effekter at indsætte.

Pitcher som kommer tættest på, er endda i demo-mode. Dvs. jeg skal punge endnu mere ud end i forvejen for at få nogle af effekterne med.
Senest rettet af mediumaevum 3. jun 2018, 23:10, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 23:10

mediumaevum skrev:
SustainerPlayer skrev:Kender ikke FL Studio. Men da det også bliver brugt meget til EDM, så kan du helt sikkert lægge flere VST's på et spor, track, kanal, instans eller hvad FL Studio vælger at kalde det.

Jeg har et track. Her har jeg kontakt-instanser eller andre engines. Tuneren som foreslået tidligere, fra Native Instruments "guitar rig", er jo til kontakt, går jeg da ud fra. Jeg har svært ved at forestille mig hvordan et instrument inde i kontakt kan påvirke hele kontakt-instansen med alle andre instrumenter, endsige vise frekvenser for de andre instrumenter.

Selv hvis guitar rig er en seperat engine/vst kan det ikke bruges til det formål i FL Studio, da det eneste som kan vise eller påvirke instrumenter inden for et track, er plugins i mixer/effekt-panelet.

Tror du misforstår.

Du kan tune eller stemme dit kontakt instrument.

Men for at få en aflæsning skal du bruge et tuner plugin, der fortæller dig, hvad en bestemt tone faktisk pitcher i.

Denne tuner skal bare komme efter dit kontakt-instrument i FL's mixer.

Hvis du så spiller et A og det f.eks viser 219 hz eller lign, så ved du hvad du skal kompensere med i dit kontaktinstrument (2x219hz = 438hz - så er du på kammertonen - som du skal have tunet op til f.eks 442hz hvis det er det, dit klaver stemmer i).
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 23:11

SustainerPlayer skrev:
mediumaevum skrev:

Tror du misforstår.

Du kan tune eller stemme dit kontakt instrument.

Men for at få en aflæsning skal du bruge et tuner plugin, der fortæller dig, hvad en bestemt tone faktisk pitcher i.

Denne tuner skal bare komme efter dit kontakt-instrument i FL's mixer.

Hvis du så spiller et A og det f.eks viser 219 hz eller lign, så ved du hvad du skal kompensere med i dit kontaktinstrument (2x219hz = 438hz - så er du på kammertonen - som du skal have tunet op til f.eks 442hz hvis det er det, dit klaver stemmer i).

Ja, det forstår jeg godt. Men jeg skal jo have tuneren i mixer-listen over mulige effekter. Det har jeg ikke.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

mediumaevum skrev:

Jeg har sikkert missed noget i denne tutorial - men hvor er tuneren? Jeg ser en masse effekter sat ind, men hvilke af dem er tuneren?

Det var ikke min pointe, pointen var at vise dig, at du kan indsætte tuneren på et af de 10 slots du har til rådighed pr. kanal, ligesom du måske indsætter rumklange e.l.
Tuneren påvirker ikke signalet, den måler på grundtonen, og giver dig en frekvens i Hz og en tone +/- cents.
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

mediumaevum skrev:
Jamen det har jeg jo prøvet, og jeg fortæller, at jeg ikke har en tuner i listen over mulige effekter at indsætte.

Pitcher som kommer tættest på, er endda i demo-mode. Dvs. jeg skal punge endnu mere ud end i forvejen for at få nogle af effekterne med.

Der er tidligere i tråden linket til gratis tunere, du kan downloade.

Det lader til at der ikke er en som udgangspunkt i FL Studio.
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 23:16

SustainerPlayer skrev:
mediumaevum skrev:

Der er tidligere i tråden linket til gratis tunere, du kan downloade.

Det lader til at der ikke er en som udgangspunkt i FL Studio.

De tunere man kan downloade skal vel passe til FL Studio's mixer panel?
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 23:19

Skal det ikke bare være VST?
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 23:19

FL Studio læser VST-formatet, som stort set alle plugins bliver lavet i.

Det er i øvrigt det samme din Kontakt-sampler er - et VST plugin.
Senest rettet af SustainerPlayer 3. jun 2018, 23:22, rettet i alt 1 gang.
mediumaevum
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 3. jun 2018, 23:22

SustainerPlayer skrev:FL Studio læser VST-formatet, som stort set alle plugins bliver lavet i.

Jo, men jeg mener ikke FL Studio's mixer-panel godtager VST'er. Det godtager kun godkendte plugins i et FLStudio-format, tror jeg.

Men det kan være jeg tager fejl her...
Senest rettet af mediumaevum 3. jun 2018, 23:24, rettet i alt 1 gang.

Tilbage til "Din Musik"