Musiker(e) til opstart af Sebastian-duo, evt band, i KBH

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Låst
Default avatar
Cimone
Medlem
Indlæg: 4
Sted: København

Musiker(e) til opstart af Sebastian-duo, evt band, i KBH

Indlæg af Cimone »

Jeg synger, og spiller klaver + alt med tangenter. Jeg søger efter især guitarist, som jeg kan tage ud og spille Sebastian-sange med (fra hans musikalske periode 1972 til start 80erne).
Du skal bo i København, så vi kan hænge ud, øve, og gi den gas hvor vi kan få en fod indenfor.
Du skal være tight og spille en ok guitar.
Hvis det fungerer og du er ligeså frisk på at komme ud og spille som mig, kan vi udvide mandskabet med bassist og trommeslager.
Jeg har 36 sange i repertoiret, men vi kan starte med at øve en mindre håndfuld (måske 10?), og begynde at tage ud og holde mini-koncerter, imens vi øver flere sange.
Selvfølgelig skal vi tjene penge, men personligt er jeg frisk på at crashe jamsessions i og udenfor København også, for at komme igang og blive kendte. Samtidig med at vi laver betalte jobs rundtomkring.

Jeg har bil og kan også få fat i sanganlæg når det bliver nødvendigt.

Kun seriøse henvendelser fra folk i København/Hovedstadsområdet, der mener noget med det, bliver taget alvorligt.
Alder er underordnet, hvis bare indstillingen er iorden.

ps - er også Gasolin'-fan, så man kunne eventuelt tage nogen Gas-sange med i repertoiret.

[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Fedt du gi'r den gas. Det lyder godt! Jeg har desværre ikke kompetencerne eller tid til at blive så go'. Hvem spillede mon gennemgående mest med Sebastian? Paul Banks, Perry Steinbeck og lidt Poul Halberg, kan jeg se, er på listen. Er det deres stil man skal dykke ned i?

Prøv osse 'Danske Guitarister' på Facebook, hvis du ikke allerede har, men forvent at dit opslag drukner hurtigt i diskussioner og salgsopslag.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Graceville skrev:Hvem spillede mon gennemgående mest med Sebastian? Paul Banks, Perry Steinbeck og lidt Poul Halberg, kan jeg se, er på listen. Er det deres stil man skal dykke ned i?
Perry er først kommet med i bandet de senere år. Poul Halberg spillede med gud og hver mand i nogle år, og sikkert også på Sebastians mere poppede ting i slut-80erne. Men for at få den folkede/bluesede lyd fra den periode der søges her, skal man kigge på Paul Banks (som nævnt), Peter Thorup der spillede i bandet i 70erne, og Sebastian selv, der jo faktisk er en fremragende folk-guitarist. De mere storladne pop/rockede ting stod Niels Henriksen for.

Held og lykke med projektet. Det er fremragende musik, og det lyder godt på dine demoer.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hej Cimone,

Bare fortsæt i den første tråd, du oprettede: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=25&t=76585
skriver noder

Låst