Live @ SPOT

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Live @ SPOT

Indlæg af Morten B »

Havde den fornøjelse at spille til SPOT Festival i fredags, hvilket jo var en oplagt mulighed for at få optaget en decideret live video. Det lykkedes mig også at få trykket rec. på samtlige apparater, så her er lidt over 35 minutters live techno.

Jeg spiller med et modular system og en Elektron Analog Rytm. Video animation er leveret af NiemannsLand, som benytter sig af en LZX Vidiot, så både video og musik er (bortset fra et par samples i musikken) analogt. Vidiot modtager master out fra mit setup, så det hele er synkroniseret.

Enjoy :)


Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Det lyder analogt :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

raoul skrev:Det lyder analogt :)
Så løj jeg da ikke i salgsopstillingen :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Haha, det link fik jeg lige af en ven på IRC.
Lyder sprødt indtil videre.
Dybt og minimalt. Lige min stil.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det er så vanvittigt fedt og imponerende. :clap: Synes der ellers er langt imellem live techno og især modular synth jams, som rent faktisk er fede.

Det lille fill ved 6:13 er frækt. :love:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Joachip skrev:Haha, det link fik jeg lige af en ven på IRC.
Lyder sprødt indtil videre.
Dybt og minimalt. Lige min stil.
Nice :-D Det lyder som en god ven du har der, ham skal du holde på.
AvS skrev:Det er så vanvittigt fedt og imponerende. :clap: Synes der ellers er langt imellem live techno og især modular synth jams, som rent faktisk er fede.

Det lille fill ved 6:13 er frækt. :love:
Tak tak, det er rigtig gode ord at høre. Prøver at sigte lidt efter mellemvejen mellem et Dj set og live elementer og synes jeg er godt på vej til at ramme noget i den dur.

Ha ha, er også selv glad for det fill :love:

Medlemsavatar
Gauzz
Medlem
Indlæg: 95
Sted: 7442

Indlæg af Gauzz »

Det er megafedt det du laver og det var en fornøjelse at høre det live.
Keep it up!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Gauzz skrev:Det er megafedt det du laver og det var en fornøjelse at høre det live.
Keep it up!
Fedt, tusind tak. Og hyggeligt at møde dig, selvom der lige var lidt fokus på at performe fra min side :)

Medlemsavatar
Gauzz
Medlem
Indlæg: 95
Sted: 7442

Indlæg af Gauzz »

Fedt, tusind tak. Og hyggeligt at møde dig, selvom der lige var lidt fokus på at performe fra min side :)[/quote]

I lige måde.
Selvfølgelig :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Suuuuper fedt mårten! Du har satme udviklet dig positivt siden wuffer! :-)

En lidt interessant observation omkring lydniveau; Mit første skud var at lytte via højttalerne på min macbook pro, som pr. standard var sat til 15% volumen.... Og jeg undrede mig herefter over hvor sent lyden gik igang på dit set.... Så skruede jeg lidt op, og pludseligt var der lyd!

Har jeg volumen < 20% på sådan et par højttalere er der nærmest ingen lyd over hele range fra 0-20%, men så snart vol er over ~20%, begynder alle elementerne hurtigt at dukke op.

Hvordan kan det være at stigningen i den hørbare volumen stiger ikke-lineært på videoen? Har det noget med evt. mastering eller mangel herpå at gøre?

Goes without saying at jeg efterfølgende lytter på mine beyerdynamic hørebøffer for at få det maksimale kick ud af dit set ^^

Nyt svar