Bushido - symfoniorkester m. scorefollow video

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Bushido - symfoniorkester m. scorefollow video

Indlæg af bryla »

Tak for al jeres feedback med de tidligere videoer!

Har virkelig prøvet at optimere det til dette korte orkesterstykke med et japansk inspireret tema:



Alle kommentarer modtages med kyshånd! – især på mix og mastering, som jeg selv har stået for.

V2 kun lyd: https://www.dropbox.com/s/tj541nm9rw2zd ... 2.wav?dl=0
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Som trommeslager hørte jeg BD og crash lå flot på 1:19, men lidt mere sloppy ved 1:22 og "okay" ved 1:26 og 1:29
Jeg er dog imponeret over det overblik det kræver for at skrive til mange instrumenter for at beskrive eller påvirke følelser igennem musik når det bliver sat sammen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Heh heh den timing generer ikke mig.

Lyder godt og fungerer rigtig godt.

Jeg slukkede lige for Haydn på anlægget og spillede nummeret fra YouTube; konen råbte om jeg hørte noget fra Hobitten eller en japansk tegnefilm, haha, ikke helt ved siden af.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

skide godt! jeg synes dog det lyder en _anelse_ presset de sidste 15 sekunder eller så. Det dybe ducker lidt for meget i de dybe toner ifht resten i comp/limiteren IMHO.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hald skrev:flot på 1:19, men lidt mere sloppy ved 1:22 og "okay" ved 1:26 og 1:29
Ved ikke om det er en smagssag – har ikke generet mig.
Holger skrev:Lyder godt og fungerer rigtig godt.
Tak! Den har bestået kone-testen :)
raoul skrev:skide godt! jeg synes dog det lyder en _anelse_ presset de sidste 15 sekunder eller så. Det dybe ducker lidt for meget i de dybe toner ifht resten i comp/limiteren IMHO.
Tak! Måske et HP-filter eller automatisere threshold. Det vil jeg i hvert fald prøve.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg er ikke vild med mixet - sorry.

Det er som om alt er klumpet sammen på midten - både i det horisontale og vertikale plan. Der mangler luft i lyden og afstand mellem instrumenterne - det lyder meget mock-up-agtigt og meget lidt rigtigt. Jeg mangler stigende dynamik og dermed også opbygninger - dine klimakser (med cymbal og stortromme) glinser ikke og er komprimeret ned i klangs-suppedasen.

Undskyld igen - men sådan oplever jeg det altså.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

gs-dk skrev:Jeg er ikke vild med mixet - sorry.

Det er som om alt er klumpet sammen på midten - både i det horisontale og vertikale plan. Der mangler luft i lyden og afstand mellem instrumenterne - det lyder meget mock-up-agtigt og meget lidt rigtigt. Jeg mangler stigende dynamik og dermed også opbygninger - dine klimakser (med cymbal og stortromme) glinser ikke og er komprimeret ned i klangs-suppedasen.

Undskyld igen - men sådan oplever jeg det altså.
Hey! Tak for det - ingen grund til at undskylde - jeg er ikke mixkompetent ;)
skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har bare lyttet på iMac'ens interne, kan ikke kommentere i detaljer på selve mix/master lyden her, men det lød godkendt på computeren trods alt..

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

bryla skrev:
gs-dk skrev:Jeg er ikke vild med mixet - sorry.

Det er som om alt er klumpet sammen på midten - både i det horisontale og vertikale plan. Der mangler luft i lyden og afstand mellem instrumenterne - det lyder meget mock-up-agtigt og meget lidt rigtigt. Jeg mangler stigende dynamik og dermed også opbygninger - dine klimakser (med cymbal og stortromme) glinser ikke og er komprimeret ned i klangs-suppedasen.

Undskyld igen - men sådan oplever jeg det altså.
Hey! Tak for det - ingen grund til at undskylde - jeg er ikke mixkompetent ;)
Kan du følge mig lidt?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

gs-dk skrev: Kan du følge mig lidt?
Sagtens! Det kom måske ikke til udtryk i mit første svar – men tænker det også hænger lidt sammen med raouls kommentar om, at det lyder for presset.

Tror jeg har tænkt det mere og mere hypet efterhånden som jeg har siddet med mere og mere legetøj (læs: plug-ins!) og haft Zimmer-lyden mere i hovedet.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg tror, at du har en pointe - start det lidt forfra med focus på "liv, luft og bredde".

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

gs-dk skrev:Jeg tror, at du har en pointe - start det lidt forfra med focus på "liv, luft og bredde".
I will! :)
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

gs-dk skrev:Jeg tror, at du har en pointe - start det lidt forfra med focus på "liv, luft og bredde".
https://www.dropbox.com/s/tj541nm9rw2zd ... 2.wav?dl=0
V2: Har i bund og grund:
- proppet mindre gain på bus-comp'erne
- skruet ned for spot-mics så der er mere Decca
- panoreret spot-mics mere
- fjernet noget maximizer på masteren
skriver noder

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Herligt. Jeg synes første halvdel lyder mest japansk. Faktisk fik den mig til at tænke på Joe Hisaishi's soundtrack til Princesse Mononoke.

Hvis du vil gøre det endnu mere japansk, så hold lidt igen med at spille tertsen så meget som vi plejer her i den vestlige verden. Parallelle kvinter og kvarter er til gengæld meget mere acceptable i asiatisk musik end hvad vestlig koralharmonisering lægger op til.

De springer også mellem akkorderne på en anden måde i Japan. Desværre kan jeg ikke sætte fingeren på hvordan det lige præcis er anderledes, men jeg kan altid kende lyden af det. Selv japansk popmusik laver nogen akkordskift som nogen gange kommer bag på mig. (Jeg har fulgt den japanske musikscene en del.)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Joachip skrev:Herligt. Jeg synes første halvdel lyder mest japansk.
Tak! Det var ikke så meget et studie i japansk, som inspiration derfra :)

Har efterhånden hørt nok japansk folkemusik til også at have fornemmelsen af det, men er ikke nødvendigvis noget, jeg har taget til mig.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Allerede bedre - jeg mangler altså noget i toppen af de strygere (noget eq i toppen, der lyser op - måske i retning af UAD's MAAG EQ) og et rum, der samler klangen. Det lyder som isolerede grupper nu. Det sted, hvor der er en tam tam i overgangen - er der et klip der? Lyden lukker underligt ned - jeg vil foretrække, at det bindes sammen af noget tam klang, så det ikke starter fadende op.
Generelt for mig - mere luft i diskanten. Stadig mere kulmination i cymbals, som ligger underligt tilbage i mixet - kan du eq'e dem lidt?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Joachip skrev:Herligt. Jeg synes første halvdel lyder mest japansk. Faktisk fik den mig til at tænke på Joe Hisaishi's soundtrack til Princesse Mononoke.

Hvis du vil gøre det endnu mere japansk, så hold lidt igen med at spille tertsen så meget som vi plejer her i den vestlige verden. Parallelle kvinter og kvarter er til gengæld meget mere acceptable i asiatisk musik end hvad vestlig koralharmonisering lægger op til.

De springer også mellem akkorderne på en anden måde i Japan. Desværre kan jeg ikke sætte fingeren på hvordan det lige præcis er anderledes, men jeg kan altid kende lyden af det. Selv japansk popmusik laver nogen akkordskift som nogen gange kommer bag på mig. (Jeg har fulgt den japanske musikscene en del.)
Måske fordi harmonik ikke er en del af den asiatiske musik - der arbejdes ofte med droner og intervaller imellem vores tempererede skala.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

gs-dk skrev:Allerede bedre - jeg mangler altså noget i toppen af de strygere (noget eq i toppen, der lyser op - måske i retning af UAD's MAAG EQ) og et rum, der samler klangen. Det lyder som isolerede grupper nu. Det sted, hvor der er en tam tam i overgangen - er der et klip der? Lyden lukker underligt ned - jeg vil foretrække, at det bindes sammen af noget tam klang, så det ikke starter fadende op.
Generelt for mig - mere luft i diskanten. Stadig mere kulmination i cymbals, som ligger underligt tilbage i mixet - kan du eq'e dem lidt?
Har Plugin-Alliances Maag jeg kan prøve med.
Der er ikke klippet i det, men det kan være, klangen skal skrues op der.
Kan prøve at EQ'e - du har givet mig gode ting at gå efter! Tak!
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

bryla skrev:
gs-dk skrev:Allerede bedre - jeg mangler altså noget i toppen af de strygere (noget eq i toppen, der lyser op - måske i retning af UAD's MAAG EQ) og et rum, der samler klangen. Det lyder som isolerede grupper nu. Det sted, hvor der er en tam tam i overgangen - er der et klip der? Lyden lukker underligt ned - jeg vil foretrække, at det bindes sammen af noget tam klang, så det ikke starter fadende op.
Generelt for mig - mere luft i diskanten. Stadig mere kulmination i cymbals, som ligger underligt tilbage i mixet - kan du eq'e dem lidt?
Har Plugin-Alliances Maag jeg kan prøve med.
Der er ikke klippet i det, men det kan være, klangen skal skrues op der.
Kan prøve at EQ'e - du har givet mig gode ting at gå efter! Tak!
Jeg har begge versioner - PA version af MAAG er super god.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

gs-dk skrev:Stadig mere kulmination i cymbals, som ligger underligt tilbage i mixet - kan du eq'e dem lidt?
Percussionist-syndrom... :lol:

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Holger skrev:
gs-dk skrev:Stadig mere kulmination i cymbals, som ligger underligt tilbage i mixet - kan du eq'e dem lidt?
Percussionist-syndrom... :lol:
Sådan er det, når det ikke lyder, som det plejer:)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Men du står jo også lige ved siden af... :-D

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

haha :) hvis jeg skulle lave et gs-dk POV (POH?) så ville det jo bare være perc-tracks der var soloet. Måske med et lowpass filter i venstre øre, fordi paukerne larmer :D

Har lavet en tredje version: https://www.dropbox.com/s/eyvtqbdh4eim9 ... 3.wav?dl=0

Kan godt høre nu, den første var overkomprimeret og den anden var for flad. Har prøvet at bygge det op fra bunden igen og AB'et med Lord of The Rings.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Holger skrev:Men du står jo også lige ved siden af... :-D
Men har lavet rigtig mange plader, hvor jeg har hørt det i kontekst:)

Nyt svar