Til minde om... (klaverstykke)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Til minde om... (klaverstykke)

Indlæg af mediumaevum »

[soundcloud][/soundcloud]

Kunne godt tænke mig lidt feedback på min nye klaverkomposition. Vil evt. orkestrere den på et senere tidspunkt.
Senest rettet af mediumaevum søn 11. mar 2018 23:36, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

det lyder som starten på en film, hvor det er septembersommer og man er på landet i virginia usa, og der er brunge og gule smukke farver, og en landmand går i marken, og ser på sit livsværk.

den har potentiale, og vil få det godt med supportive strygere, hvor du gentager de 6 grundtoner i temaet med en stor brass på :_)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

SIDwave skrev:det lyder som starten på en film, hvor det er septembersommer og man er på landet i virginia usa, og der er brunge og gule smukke farver, og en landmand går i marken, og ser på sit livsværk.

den har potentiale, og vil få det godt med supportive strygere, hvor du gentager de 6 grundtoner i temaet med en stor brass på :_)
Når man komponerer til brass, hvordan gør man så? Spiller brass'en melodien og akkorderne, eller melodi og kontrapunkt?

Jeg har lidt svært ved at sætte horn ind, fordi jeg synes det er svært at komponere til horn.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Der er ikke én måde at skrive til messing på. Lyt til en masse musik der bruger det.
skriver noder

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

du har da et midikey ikke ? eller keyboard ?
prøv at spille ovenpå med en brass, og se hvad der dukker op. hold øje med dine 6 grundtoner.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

SIDwave skrev:du har da et midikey ikke ? eller keyboard ?
prøv at spille ovenpå med en brass, og se hvad der dukker op. hold øje med dine 6 grundtoner.
Du vrøvler altså en del rundt med dine "6 grundtoner".

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har opdateret linket. Kan jeg få jer til at lytte til det igen?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Kan jeg få jer til at lytte til det igen? Jeg synes selv jeg har forbedret en hel del, med orkestrering osv. men mangler lidt feedback på det sidste her.

Nyt svar