Lidt lyd til computerspil

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Lidt lyd til computerspil

Indlæg af the19thbear »

Et computerspil jeg laver musik og lyddesign til.
Her er lidt smagsprøver på nogle af de ækle monstre[emoji3]





Senest rettet af the19thbear fre 2. mar 2018 13:59, rettet i alt 1 gang.


Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Det er skiie skægt:) jeg må også lige linke til musikken en af de nærmeste dage.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hvordan laver du monster lydene? Det der plugin fra ni, der er lavet til det (var det ikk ni?) - eller alm dyrelyde pitched ned? Eller noget helt andet?

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

ja fortæl lidt om arbejdet !
lyder fedt

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg har selv lavet et reaktor patch som kan tage min stemme og manipulere den så man let kan "spille" med hvad der nu sker på en given video.
https://www.native-instruments.com/en/r ... how/11407/


Det giver hovedlyden. Der er så lagt tremolo på, som vibrerer hurtigt ved mindre dyr, og langsommere ved større dyr.
Derudover er der en startlyd (oftest hvalros og andre store dyr - elefanter etc) som giver illusionen af et stort dyr. Derefter fulgt af min egen tremolo stemme, og så et slut pust fra et sammenklip af forskellige dyr igen.

Det er næsten umuligt at forklare helt i detaljer, men det er hovedtrækkene. Det lyder simpelt og nemt, men det er de bitte små udklip/udvalg/frames der gør det hele, og at lave en af de små film (kun lyddesign alene) kan tage op til en dag. Når man så har fundet formlen bliver det lettere at lave variationer.

Håber det gir mening:)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Herligt!
Jeg savner måske lidt dybere bas der hvor dyret kommer op gennem jorden, og også der hvor den går ned i jorden igen. Dyret ser immervæk ud til at være stort og tungt, og noget dybere bas ville udtrykke mere tyngde... og skabe en bedre balance mellem de "små" lyde den laver når den bare står stille på jorden og den noget større bevægelse det må være at gennembryde jordoverfladen.

Man kan jo påvirke vores opfattelse af fysikken i animationen ret meget vha. lyddesignet.

Mht. dyrelyde: Man kan også få nogen fede resultater ved at køre forskellige dyrs lyde op eller ned i tempo (og derved pitch). Selv en menneskestemme kan blive til en hel del forskellige skabninger på den måde. (Jeg har selv opfundet et sprog til nogen cartoon-style myresoldater i et spil jeg skulle lægge lyd til for mange år siden... og der brugte jeg min egen stemme og pitchede den op.)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Fedt !

Og tak for link til patchen :thumbup:

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Det var så lidt Jenkins:)
Jeg kan desværre ikke linke til musikken. Men man brude kunne lytte til smagsprøver ved at gå ind på steam og søge på deep rock galactic. Der er forskellige versioner af spillet og en af dem inkluderer soundtracket. Man burde kunne høre en lille snas på den måde.
Ellers tror jeg også jeg må få klippet et lille potpourri sammen af de forskellige numre og lægge på Soundcloud eller noget.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar