Hald Slot - Animation/Rekonstruktion

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Hald Slot - Animation/Rekonstruktion

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har rekonstrueret Hald Slot (nu Hald Ruin).

Musikken er godt nok et noget ældre nummer (fra december 2016), men jeg syntes at den ville passe godt til denne film.

Projektet har været 1 år undervejs, men endnu længere tid hvis man tæller alt research med.

Har fået at vide at andre også gerne vil bruge den, så det må tiden vise.

OPDATERING: Nyt link, og ny film:

Senest rettet af mediumaevum lør 12. maj 2018 19:41, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Imponerende!

Super fedt at du kan kombinere din interesse for animation, historie og musik og at der er nogen der vil bruge det efterfølgende.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Graceville skrev:Imponerende!

Super fedt at du kan kombinere din interesse for animation, historie og musik og at der er nogen der vil bruge det efterfølgende.
Takker for de rosende ord :)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Flot.

:thumbup: :clap:

Kunne det være en idé at prøve at kontakte flere museer, og evt tilbyde at lave "sådan virkede de / sådan så det ud / sådan blev det bygget / sådan blev dette værktøj brugt" video'er med lidt underlægningsmusik? Bare en idé. Jeg så videoen til ende og var underholdt med både flot musik og lærte nye, spændende ting.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

MrBacon skrev:Flot.

:thumbup: :clap:

Kunne det være en idé at prøve at kontakte flere museer, og evt tilbyde at lave "sådan virkede de / sådan så det ud / sådan blev det bygget / sådan blev dette værktøj brugt" video'er med lidt underlægningsmusik? Bare en idé. Jeg så videoen til ende og var underholdt med både flot musik og lærte nye, spændende ting.
Takker :)

Jeg har længe haft en interesse i områdets historie. Ofte undret mig over hvordan det så ud, så det har været helt vildt spændende for mig at sætte mig ind i dets historie og gå ned i de mindste detaljer.

Jeg lærte selv en masse ting og brugte funktioner i softwaren jeg aldrig før har givet mig i kast med.

Her er forresten et billede jeg har lavet i 2017 hvor man ser slottet i sin helhed i fugleperspektiv:
Hald Slot, fugleperspektiv_credit.jpg
Hald Slot, fugleperspektiv_credit.jpg (1.57 MiB) Vist 825 gange
Resens tilsvarende tegning fra 1677:
Billede

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg bryder mig ikke om denne pludselige interesse for mit slot, jeg byggede det ligesom for at have noget privatliv. :wink: :-P
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:Jeg bryder mig ikke om denne pludselige interesse for mit slot, jeg byggede det ligesom for at have noget privatliv. :wink: :-P
Det er desværre kun begyndelsen... området bliver snart en større turistattraktion - beklager ;)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hald skrev:Jeg bryder mig ikke om denne pludselige interesse for mit slot, jeg byggede det ligesom for at have noget privatliv. :wink: :-P
Der havde en underjordisk bunker måske været mere passende :-P

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Kan jeg få jeg til at gense min film, jeg har lavet lidt om på nogle animationer mm. samt tekst er nu på engelsk.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Ser godt ud. Måske er enkelte af tekstblokkene for hurtige om at skifte, hvis ikke man er native english:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

danstanley skrev:Ser godt ud. Måske er enkelte af tekstblokkene for hurtige om at skifte, hvis ikke man er native english:-)
Det er tilladt at pause :)

Jeg ved godt at tekstblokkene er meget hurtige, nogle steder, men jeg skulle få det til at gå op i en højere enhed med musikken og få klippet de rigtige tidspunkter så det passer med musikken.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Drop nogle af alle de cymbal build-ups, du har - og build ups i det hele taget - der er for mange. Brug forskellige cymbals - det er alt for kunstigt og man bliver træt af dem - jeg ville foretrække et meget dybere cymbal - og lad det klinge lidt mere inden stop (mere naturlig udklang). Når du har klaver (og harpe) sammen med strygere, så er klaveret lidt for tidligt i forhold til attack - sådan vil en pianist ikke spille sammen med strygere. Der vil blive analogt kompenseret for strygernes naturlige bøde attack. Overvej (gør det) at hyre en violinspiller, når du nu bruger violinen så meget til tematik - det bliver hurtigt meget kunstigt at høre på med fraseringer og der mangler det ekstra, som gør det naturligt.

Nyt svar