Strygerensemble

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Strygerensemble

Indlæg af mediumaevum »

[soundcloud][/soundcloud]

Er strygerne blevet bedre at høre på end tidligere?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har du mulighed for legato? Der er retrigger for hver tone og ingen frasering. Det sidste kan også arbejdes på med mod wheel.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Har du mulighed for legato? Der er retrigger for hver tone og ingen frasering. Det sidste kan også arbejdes på med mod wheel.
Der er legato på 1. og 2. violinerne. Resten er Dynamic Bowings-sektionen fra 8Dio (violiner, bratsch, cello). Legato-patch'ene synes jeg lyder alt for hårde i tonefaldet, mens de dynamiske patches er mere "bløde" (hedder det slur?)

Derudover forsøger jeg at spare hukommelse - rene legato patches kræver jo mange instanser af samme vst.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme uden om det...

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Kan du ikke prøve at lave stemmerne enkeltvis på bedst tænkelige måde og derefter bounce eller freeze tracket. Helt enig med Bryla ellers.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:Kan du ikke prøve at lave stemmerne enkeltvis på bedst tænkelige måde og derefter bounce eller freeze tracket. Helt enig med Bryla ellers.
Hvad betyder det - "bounce/freeze tracket?"

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

At du laver dine mididata om til audio eller at du fryser sporet, så du ikke kan editere i det - på den måde frigør du CPU.

Nyt svar