Chernobyl/Pripyat kortfilm

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Danni
Medlem
Indlæg: 91
Sted: Nørrebro

Chernobyl/Pripyat kortfilm

Indlæg af Danni »

Hey gutter

Jeg har lavet en (meget kort) film ud af mine videooptagelser fra Chernobyl og Pripyat i Ukraine.
Dertil har optaget en masse lyd og produktet er videoen herunder.

Lydkvaliteten er ikke i topklassse, da jeg fik noget støj med i købet, men jeg vil stadig gerne høre hvad i synes?

hilsen Danni

I'm son of the creator
I make a blind man hear

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

daaamn, godt gået og at du turde.
Anyways vidioen er ok, men efter min smag har den for mange korte klip og måske også for hurtige panoreringer.
Men det kommer jo også an på hvilken stemning man vil frembringe.
Soundtracket er ok, men ikke scary/industrial nok ift. min smag:-)
Men igen smag og behag :-)
Ellers nice share.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Whoa. Sejt projekt. Fed stemning.

Jeg synes måske godt selve den bærende drone-guitar kunne have lidt mere modulation/variation/udvikling i det lange løb, hvis den skal kunne holde i 8 minutter, men det er fandme ikke langt fra at kunne bære, synes jeg. Jeg synes også musikken og billedernes stemning forstærker hinanden utroligt godt. Jeg hørte heller ikke noget støj der generede mig.

Billedmæssigt er jeg også rigtigt vild med både redigeringen og de der lækre smadrede optiske effekter. Faktisk var der kun to billeder der stak lidt ud: De to steder du filmer geigertælleren er faktisk for "pæne" i det, og virker pludselig dokumentariske i det (som om du pludselig vil fortælle noget konkret) hvor resten helt klart mere er et stemningsbillede. Så en lille smule mere smadder-effekt på billerne af geigertælleren, og så er det sgu perfekt.

Tænk at du tog til Czernobyl? Vildt projekt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Prøv at lave samme film baseret på Bornholm:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

:dollargrin:

Måske bliver det fuldstændigt det samme. Sådan en rundkirke kan da godt ligne en atomrreaktor hvis man filmer den på en skummel måde. Og måske ligger der lidt rumskrot i "Spaceport Nexø", som det jo næsten blev kendt som efter Copenhagen Suborbitals forskellige tiltag...
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Danni
Medlem
Indlæg: 91
Sted: Nørrebro

Indlæg af Danni »

Tak fordi i gider :-D

Siden jeg for 8-10 år siden opdagede at man kan komme ind i zonen, har jeg villet dertil. I ‘16 kom jeg så også afsted. Men jeg endte med bare at nyde Kiev, da man skal cleares i rimelig tid af staten, hvilket jeg ikke havde undersøgt (skidesmart!). Jeg tog derned igen sidste år, og der havde jeg styr på papirerne
Jeg havde ingen plan da jeg begyndte at optage video, og jeg endte op med at have en del korte klip også.
Så jeg arbejdede med hvad jeg havde, og lavede lydene mens jeg kiggede på det færdigklippede video

Dronen, der kører hele vejen igennemen, kommer fra en virkelig skrabet app, ved navn Tone Generator. Den laver en enkel frekvens ad gangen, og har været forbi mine guitarpedaler. Fx en RAT hvor jeg piller ved Gain undervejs.
6:10 begynder så småt det eneste guitar, jeg har brugt.

Jeg synes Bornholm er en fed idé til samme koncept :-P
I'm son of the creator
I make a blind man hear

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

orv du har været inde i svømmehallen fra call of duty 4 :) sejt !

Medlemsavatar
Danni
Medlem
Indlæg: 91
Sted: Nørrebro

Indlæg af Danni »

Joachip skrev: Billedmæssigt er jeg også rigtigt vild med både redigeringen og de der lækre smadrede optiske effekter. Faktisk var der kun to billeder der stak lidt ud: De to steder du filmer geigertælleren er faktisk for "pæne" i det, og virker pludselig dokumentariske i det (som om du pludselig vil fortælle noget konkret) hvor resten helt klart mere er et stemningsbillede. Så en lille smule mere smadder-effekt på billerne af geigertælleren, og så er det sgu perfekt.
Jeg var i et militært overskudslager dagen før, og købte en monocular af tvivlsom kvalitet til få penge. Det er den der giver kikhul effekten.
Du har helt ret i, at geiger klippene stritter en del. Jeg havde egentlig ikke tænkt over det, men jeg har det også fint nok med at de er der
I'm son of the creator
I make a blind man hear

Nyt svar