Teaser/trailer

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Teaser/trailer

Indlæg af mediumaevum »

RETTELSE:
Musikken var måske lige i overkanten til det dramatiske, for en rekonstruktion som denne. Sletter, og uploader en ny senere med mindre "dramatik".

----

Jeg har lavet en teaser/trailer til en kommende mini-film om Hald Slot. Filmen bliver ca. 4 minutter, traileren 40 sek.

Håber i kan lide musikken (og teaseren).

- link fjernet, forventer ny upload.

Traileren blev i lidt forringet kvalitet, men filmen bliver mere tydelig og bedre opløsning.
Senest rettet af mediumaevum tors 21. dec 2017 19:53, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Musikken er ok, men vidioen er ..... mangler måske noget mere visuelt bang for the buck:-) Nu er det jo ikke lige en action film der lægges op til I know, hvor skal materialet præsenteres/bruges??

Ellers tak for deling

Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

btw. er det ikke en haglbøsse og ikke hagebøsse??
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

danstanley skrev:Musikken er ok, men vidioen er ..... mangler måske noget mere visuelt bang for the buck:-) Nu er det jo ikke lige en action film der lægges op til I know, hvor skal materialet præsenteres/bruges??

Ellers tak for deling

Dan
Det primære formål er at rekonstruere Hald-området så godt det kan lade sig gøre, man ved jo ikke ret meget med sikkerhed. Det er somsagt, ikke en actionfilm, det er en rekonstruktions-video, først og fremmest.

Måske skal det anvendes af et museum, det har der været talt om.
Men ellers er den primære henvisning til min youtube-kanal. Filmen koster derfor ikke penge, jeg har aftalt at hvis de bruger filmen eller materiale derfra, skal jeg bare krediteres til min youtube-kanal.
danstanley skrev:btw. er det ikke en haglbøsse og ikke hagebøsse??
Nej, det hedder en hage-bøsse - fordi det er et skydevåben med en hage til at lægge på en rekylbjælke. Som du ser på videoen, har den en "hage" der stikker lidt ud, den lagde man på rekylbjælken. På Hald-ruin er nordlige skydeskår det bedst bevarede, og her er der sikre spor efter en rekylbjælke.

Du kan læse mere om hagebøsser her:

https://da.wikipedia.org/wiki/Arkebuse

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Det virker helt fint for mig.

Hvor meget har dine plugins sat dig tilbage økonomisk?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

De første 17 sekunder er auditivt meget fragmenterede. Der mangler noget, der binder det sammen så lydeffekterne ikke lyder out of place.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

MrBacon skrev:Det virker helt fint for mig.

Hvor meget har dine plugins sat dig tilbage økonomisk?
Musik-delen har selvfølgelig været dyr, men det er engangsbeløb, og noget jeg bruger løbende, og bruger også fremadrettet.

Resten, det visuelle, er det nok mest strøm der koster penge.

Men aner ikke hvad det har kostet at rendere, i strøm.

Jeg brugte Blender (gratis) og renderede på mine GPU'er.

Traileren blev sat sammen med Pinnacle Studio 15, som jeg købte for 5 år siden.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:De første 17 sekunder er auditivt meget fragmenterede. Der mangler noget, der binder det sammen så lydeffekterne ikke lyder out of place.
Kan du uddybe?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

klokke
strygere
råb
strygere

Det virker ikke som om, de har noget med hinanden at gøre, men som om du trykker på forskellige play-knapper som afløser hinanden.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:klokke
strygere
råb
strygere

Det virker ikke som om, de har noget med hinanden at gøre, men som om du trykker på forskellige play-knapper som afløser hinanden.
Angry-crowd-råb er ikke en del af musikken, men en del af lydeffekterne til teaseren, de kommer ind der hvor der står at adlen gjorde oprør.
Det samme gælder for heste-vrinsken og kanonbraget.

Klokken skal sætte en stemning igang, som selvfølgelig underbygges af strygerne.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ja ja... det er din forklaring. Jeg fortæller om min oplevelse. Det virker fragmenteret. Hvad med at strygerne kørte gennem det hele? Måske ikke de samme strygere eller den samme oktav, men strygere.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

For mig er musikken helt vildt overproportioneret i forhold til billedets manglende dramatik - meget godt illustreret af det bom, der kommer ud af kanonen. Er det virkelig det udtryk du går efter - det lyder som en kæmpe Hollywood block-buster film, hvis man lytter på musikken - vrinskende heste med mere? - jeg forventer hele tiden 5000 mand på højderyggen løbende med Mel Gibson i spidsen til et slag mod en anden skotsk klan.Så desværre - for mig er det ikke ramt rigtigt. Glæder mig over at andre har en anden opfattelse!

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:For mig er musikken helt vildt overproportioneret i forhold til billedets manglende dramatik - meget godt illustreret af det bom, der kommer ud af kanonen. Er det virkelig det udtryk du går efter - det lyder som en kæmpe Hollywood block-buster film, hvis man lytter på musikken - vrinskende heste med mere? - jeg forventer hele tiden 5000 mand på højderyggen løbende med Mel Gibson i spidsen til et slag mod en anden skotsk klan.Så desværre - for mig er det ikke ramt rigtigt. Glæder mig over at andre har en anden opfattelse!
Det har du selvfølgelig ret i. Og det var også min intention, at ramme en hollywood-blockbuset-stemning med traileren, men samtidig også vise det faktiske indhold af filmen. Det nytter ikke noget at jeg fremviser sekvenser med Valdemar Atterdag som i fuld dramatik indtager Niels Bugge's borg, når det:

1. Ikke var det der skete.

2. Ikke er det der vises i den egentlige film, som mest af alt handler om rekonstruktionsforsøg.

For mig er den dramatiske musik tiltænkt en for spændingsopbygning og vækken interesse for projektet. Jeg er ked af hvis det ikke har virket efter hensigten. Jeg har brugt 1 år på at lave rekonstruktionerne.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Men så skal musikken bare nedskaleres.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Men så skal musikken bare nedskaleres.
Men så er musikken jo ikke spændende mere...?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

hvorfor ikke?
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:hvorfor ikke?
Fordi jeg troede at folk ville fange "humoren" (ikke at det er en komedie, slet ikke, men facts skal være facts) i at slå en lille jordknold med et lille hus på, som Niels Bugge's Hald jo egentlig var (i forhold til samtidens borganlæg i England, Tyskland og Frankrig) op som noget megastort og forløbet for borgens indtagelse i 1372 som meget dramatisk, uden det var det (det skete relativt "fredeligt").

For de indtil videre få in-the-know:

* Bliden blev højst sandsynligt aldrig taget i brug. Når man bygger sådan en til belejring, signalerer man til fjenden at man har tænkt sig at være der i et godt stykke tid, hvormed borgherren oftes overgiver sig.

* Kanonstillingerne på Hald Slot blev heller aldrig nogensinde anvendt. Biskop Jørgen Friis byggede borgen i 1528, men blev indsat som fange i hans eget tårn efter reformationen.

* Selve Hald Slot har været ét stort forfald lige siden det oprindeligt blev bygget.
Jeg har en bog med synsforretninger fra 1540-1612, hvori der skrives om hvor ubeboligt det hele er, og vandet driver ned fra voldene og ind i bygningerne. Alt var pilråddent, forfaldent og ubrugeligt.
Senest rettet af mediumaevum tors 21. dec 2017 19:48, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Men alt det, ved man ikke fra traileren. Man skal få lyst til at se filmen, som fortæller alt dette.

Musikken (i starten i hvert fald) virker komisk, men mest fordi den er så fragmenteret, at det lyder som om det skal være quitsch - og det i forbindelse med lydeffekterne også.

Den får lidt samme effekt som denne shred har (DISCLAIMER: ingen sammenligning med musikken, men det faktum at den er fragmenteret)
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Men alt det, ved man ikke fra traileren. Man skal få lyst til at se filmen, som fortæller alt dette.

Musikken (i starten i hvert fald) virker komisk, men mest fordi den er så fragmenteret, at det lyder som om det skal være quitsch - og det i forbindelse med lydeffekterne også.

Den får lidt samme effekt som denne shred har (DISCLAIMER: ingen sammenligning med musikken, men det faktum at den er fragmenteret)
Ok, jeg sletter videoen, og uploader en ny, med mindre dramatik.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

sig til, hvis du får arbejdet med fragmenteringen.
skriver noder

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

mediumaevum skrev:
bryla skrev:hvorfor ikke?
Fordi jeg troede at folk ville fange "humoren" (ikke at det er en komedie, slet ikke, men facts skal være facts) i at slå en lille jordknold med et lille hus på, som Niels Bugge's Hald jo egentlig var (i forhold til samtidens borganlæg i England, Tyskland og Frankrig) op som noget megastort og forløbet for borgens indtagelse i 1372 som meget dramatisk, uden det var det (det skete relativt "fredeligt").

For de indtil videre få in-the-know:

* Bliden blev højst sandsynligt aldrig taget i brug. Når man bygger sådan en til belejring, signalerer man til fjenden at man har tænkt sig at være der i et godt stykke tid, hvormed borgherren oftes overgiver sig.

* Kanonstillingerne på Hald Slot blev heller aldrig nogensinde anvendt. Biskop Jørgen Friis byggede borgen i 1528, men blev indsat som fange i hans eget tårn efter reformationen.

* Selve Hald Slot har været ét stort forfald lige siden det oprindeligt blev bygget.
Jeg har en bog med synsforretninger fra 1540-1612, hvori der skrives om hvor ubeboligt det hele er, og vandet driver ned fra voldene og ind i bygningerne. Alt var pilråddent, forfaldent og ubrugeligt.

Ud fra din trailer kan jeg ikke drage nogen som helst info om hvad det går ud på i henhold til de du beskriver mht. det quotede. Jeg aner reelt ikke hvad det går ud på og min umiddelbare vurdering er at video og lyd ikke hænger sammen. Men at lydsporet i sig selv er ok. Vidioen er ikke proffessionelt udført, men det kommer jo også an på hvad det er til og hvilket budget der er. Og jeg vil nok give Brylle ret i fragmenteringen:-)

Husk at det er positiv og konstruktiv kritik som jeg håber at du kan bruge til noget. :-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

danstanley skrev: Ud fra din trailer kan jeg ikke drage nogen som helst info om hvad det går ud på i henhold til de du beskriver mht. det quotede. Jeg aner reelt ikke hvad det går ud på og min umiddelbare vurdering er at video og lyd ikke hænger sammen. Men at lydsporet i sig selv er ok. Vidioen er ikke proffessionelt udført, men det kommer jo også an på hvad det er til og hvilket budget der er. Og jeg vil nok give Brylle ret i fragmenteringen:-)

Husk at det er positiv og konstruktiv kritik som jeg håber at du kan bruge til noget. :-)
Lad mig starte med at sige, at jeg er glad for at jeg overhovedet får noget feedback, og at jeg også betragter det som konstruktiv feedback det jeg får herinde. Ellers ville jeg ikke lægge den op.

Dernæst, nej, filmen er ikke professionelt udført. Animationen (den færdige) består af små rekonstruktions-sekvenser, som tilsammen giver en helhed, men kan også ses hver for sig. Det kan være jeg vælger at lave noget meget simpelt ambient-agtigt til rekonstruktionerne, så man ikke forvirres af både lyd og billede.
Senest rettet af mediumaevum fre 22. dec 2017 15:08, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jeg mente bare audio delen - hvor meget har det kostet dig efterhånden? Du har jo udvidet kraftigt kan jeg høre.

I siger i øvrigt "fragmenteret" alt for meget i denne tråd.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

MrBacon skrev:Jeg mente bare audio delen - hvor meget har det kostet dig efterhånden? Du har jo udvidet kraftigt kan jeg høre.

I siger i øvrigt "fragmenteret" alt for meget i denne tråd.
Ingen anelse. Men jeg mener da det blev til mange penge over de senere år.
Det er dog købt over mange år.
Senest rettet af mediumaevum fre 22. dec 2017 15:07, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

MrBacon skrev:Jeg mente bare audio delen - hvor meget har det kostet dig efterhånden? Du har jo udvidet kraftigt kan jeg høre.

I siger i øvrigt "fragmenteret" alt for meget i denne tråd.
Ok jeg defragmenterer lige:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Nyt svar