Nyt Pop nr. med Vox

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Slice
Medlem
Indlæg: 65
Sted: Frederikssund

Nyt Pop nr. med Vox

Indlæg af Slice »

Jeg syntes fa..... det er svært med Vox, jeg syntes det skal fylde mere,, jeg ved ikke med alle mulig plugin ?

Er der nogen der har lidt ider ?

VH Kim


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tør ikke sige om denne meget brugte metode fungerer i denne type vokal, men man kan optage samme vokal f.eks. 3 gange, og den bedste af de takes placeres center, de andre 2 skal pan'es ud i hver side (ikke nødvendigvis 100%), det får center vokalen til at lyde mere fyldigt og større.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Skal den ikke bare være højere? :-) Evt. komprimeres lidt mere.

Men ellers ville primært tænke mere i arrangement/opbygning/dynamik. Det ville hjælpe vokalen stå mere frem, hvis der blev gjort mere plads til den. Der sker meget i samme område som vokalen.

Og så skal der mere forskel/dynamik mellem vers/omkvæd.

Og så ville jeg også sætte tempoet op og lave det knap så tilbagelænet.

Blot mine 2 cent! Cool track i øvrigt.

Medlemsavatar
Slice
Medlem
Indlæg: 65
Sted: Frederikssund

Indlæg af Slice »

Tusinde tak for jeres gode råd og tak for i gad lytte

VH Kim

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Go' kræs dér!

Vokalerne kunne godt tåle at ligge fremme på beatet altid, det giver mere identitet af selvsikkerhed, iværksætterskab og fremdrift (lissom Bee Gees, undskyld sammenligningen!).
Tilbaws på beatet kan bruges i andre sammenhænge, eks. de introverte stille numre.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Nørgaard
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Vamdrup

Indlæg af Nørgaard »

I mine øjne lyder vokalen ret tynd samtidig med at tracket generelt er rimelig diskant så det kunne muligvis hjælpe at tilføje lidt bund i vokalen. Der er også nogle steder hvor korstemmen er væsentlig højere end melodistemmen.

Hvis ikke det hjælper at tilføje noget bund til melodistemmen, ville jeg prøve at nedtone de synths der ligger og arbejder i samme frekvensområde som stemmen. Stemmen (og nummeret) minder faktisk lidt om Akon så prøv at checke ham ud, og hør hvordan de mixer hans vokal. De har næsten altid synths til at ligge højere og/eller lavere (frekvensmæssigt) end hans stemme. F.eks på Akon - Over the edge.

Når det så er sagt så er det et rimelig catchy omkvæd. Jeg kunne sagtens forestille mig noget Akon rap i versene. :D
Nyeste gear: Eastman E20D (Akustisk guitar)

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Fedt nummer! Jeg kan egentlig meget godt lide at vokalen ligger lidt tilbage i lydbilledet. Til gengæld tror jeg det vil gøre godt at skære lidt mellemtone ud af klaver/ synths, så vokalen får lidt mere plads. Enig i at koret i vers er for højt. Jeg får sådan lidt en Phil Collins følelse når jeg lytter til det. Det er lige før jeg savner et lille slapback delay på lead vokalen :)

Medlemsavatar
Slice
Medlem
Indlæg: 65
Sted: Frederikssund

Indlæg af Slice »

WOW fede svar :dollargrin:

Og jeg prøver igen :-D

Og Tusinde tak igen

vh Kim

Nyt svar