Nyt Pop nr. med Vox

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Brugeravatar
Slice
Røvballemusiker
Røvballemusiker
Sted: Frederikssund

Nyt Pop nr. med Vox

Indlæg Skrevet: 20. okt 2017, 12:06

Jeg syntes fa..... det er svært med Vox, jeg syntes det skal fylde mere,, jeg ved ikke med alle mulig plugin ?

Er der nogen der har lidt ider ?

VH Kim

https://soundcloud.com/user-634699176/tracks
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Re: Nyt Pop nr. med Vox

Indlæg Skrevet: 20. okt 2017, 12:34

Jeg tør ikke sige om denne meget brugte metode fungerer i denne type vokal, men man kan optage samme vokal f.eks. 3 gange, og den bedste af de takes placeres center, de andre 2 skal pan'es ud i hver side (ikke nødvendigvis 100%), det får center vokalen til at lyde mere fyldigt og større.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
beetlebum
Tekniker
Tekniker
Sted: Aarhus

Indlæg Skrevet: 23. okt 2017, 20:32

Skal den ikke bare være højere? :-) Evt. komprimeres lidt mere.

Men ellers ville primært tænke mere i arrangement/opbygning/dynamik. Det ville hjælpe vokalen stå mere frem, hvis der blev gjort mere plads til den. Der sker meget i samme område som vokalen.

Og så skal der mere forskel/dynamik mellem vers/omkvæd.

Og så ville jeg også sætte tempoet op og lave det knap så tilbagelænet.

Blot mine 2 cent! Cool track i øvrigt.
Brugeravatar
Slice
Røvballemusiker
Røvballemusiker

Indlæg Skrevet: 23. okt 2017, 23:52

Tusinde tak for jeres gode råd og tak for i gad lytte

VH Kim
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 24. okt 2017, 00:01

Go' kræs dér!

Vokalerne kunne godt tåle at ligge fremme på beatet altid, det giver mere identitet af selvsikkerhed, iværksætterskab og fremdrift (lissom Bee Gees, undskyld sammenligningen!).
Tilbaws på beatet kan bruges i andre sammenhænge, eks. de introverte stille numre.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Nørgaard
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vamdrup

Indlæg Skrevet: 24. okt 2017, 16:33

I mine øjne lyder vokalen ret tynd samtidig med at tracket generelt er rimelig diskant så det kunne muligvis hjælpe at tilføje lidt bund i vokalen. Der er også nogle steder hvor korstemmen er væsentlig højere end melodistemmen.

Hvis ikke det hjælper at tilføje noget bund til melodistemmen, ville jeg prøve at nedtone de synths der ligger og arbejder i samme frekvensområde som stemmen. Stemmen (og nummeret) minder faktisk lidt om Akon så prøv at checke ham ud, og hør hvordan de mixer hans vokal. De har næsten altid synths til at ligge højere og/eller lavere (frekvensmæssigt) end hans stemme. F.eks på Akon - Over the edge.

Når det så er sagt så er det et rimelig catchy omkvæd. Jeg kunne sagtens forestille mig noget Akon rap i versene. :D
Nyeste gear: Baton Rouge X1C/BRCE suzanna (Akusitisk baryton)
Brugeravatar
Madelaire
Producer
Producer
Sted: København

Indlæg Skrevet: 24. okt 2017, 22:48

Fedt nummer! Jeg kan egentlig meget godt lide at vokalen ligger lidt tilbage i lydbilledet. Til gengæld tror jeg det vil gøre godt at skære lidt mellemtone ud af klaver/ synths, så vokalen får lidt mere plads. Enig i at koret i vers er for højt. Jeg får sådan lidt en Phil Collins følelse når jeg lytter til det. Det er lige før jeg savner et lille slapback delay på lead vokalen :)
Brugeravatar
Slice
Røvballemusiker
Røvballemusiker

Indlæg Skrevet: 24. okt 2017, 23:45

WOW fede svar :dollargrin:

Og jeg prøver igen :-D

Og Tusinde tak igen

vh Kim

Tilbage til "Din Musik"