Støvet dub-techno

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Støvet dub-techno

Indlæg af Joachip »

Jeg ved ikke helt hvor jeg er på vej hen med det her track, men ... enjoy!

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyder da super! Kunne godt bruge noget subtil baggrundsstøj af en eller anden slags, mp3 regn, lofi ambience eller bare noget filtreret white noise agtig. Savner ikke rigtigt andet. Endnu engang tak for download mulighed på de ting du lægger op. :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Må hellere kommenterer, folk smider jævnligt noget op de kalder "dub", men det har sjældent noget med dub at gøre,..

Denne bid er dog fin, og kan siges at have nogen af de egentlige elementer, kan godt lide ideen og stemningen :thumbup:

Ved ikke om der lå et spørgsmål i "hvor du var på vej hen" ,.. men næste sted ville for mig nog være at rafinere bassen ,.. uden at slippe groovet

Kom til at tænke på den seje Exodus-rytme, som i bund og grund også er et ret basic groove der lever på at være spillet super svedigt

Normalt skyder jeg bassen af i små bloke og lader pauserne tale med, men det groove du har lavet her kan også bære en jævnt pumpet figure



Jeg kunne ikke sætte etikette på sproget der var inde over, tænkte det måske var Amharisk, sådan bare for den rette stemming, men er så alligevel ikke sikker :-)
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Gode forslag. Mere baggrunds-støj? Heh. Ja, det er sgu næsten stadigvæk for rent, selvom jeg da synes jeg har givet mange af lydene nogen ridser. Men det burde kunne fikses.

Og ja, selve bassline'en ku godt være federe. (Han spiller sgu fedt, ham på videoen, måske burde jeg se om jeg ku' komme mere i sådan en retnin.)

Amharic er et godt gæt, men du er for langt mod øst. Det er "twi" som man taler i Ghana. :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

Fedt ! Det har potentiale til at blive rigtigt fedt

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Alternativ bas og lidt mere brum. :)

Senest rettet af Joachip lør 23. sep 2017 21:34, rettet i alt 1 gang.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

den gamle bas var bedre imo

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Måske et kompromis: Samme bas-lyd første udgave med med melodien fra anden udgave (sådan cirka):

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Jeg er meget glad for Fat Freddys Drop - og får mindelser om dem i dit nummer her.

Til min smag savner jeg at der udvikler sig en mere tydelig trommerytme med genkendeligt stortromme - lilletromme beat. Og en vokal til give struktur på nummeret.
Men jeg er også lidt en pop-dreng hvad den slags angår.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

ligger der ikke allerede en subbet bass fra 0:15 ? det groover ihvertfald fedt dér.
Den bass du ligger ovenpå nu den er alt for opmærksomheds-krævende.
Jeg ville se hvad jeg kunne gøre med 0:15 bassen som det er - måske lidt eq ?

K.I.S.S :)

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Seriøst støv der!

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Hm, jeg har dyrket den her genre en del og ventede hele tiden på det røg ned i en 4/4... men det virker vel også uden :) Jeg er ret vild med bassen i sidste udgave.
Nobody noes.

Nyt svar