Første "officielle" udgivelse - Nyt Psychill/trance projekt

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Første "officielle" udgivelse - Nyt Psychill/trance projekt

Indlæg af Jenkins »

Har i lang tid ikke rigtigt lagt noget musik ud nogle steder.

Men har nu besluttet at, lave om på det med mit projekt Speak of the Machines.

Jeg har valgt at begynde at udgive mine ting selv under mit eget label Culta Records.

Har ingen forventninger om at, tjene pengene ind med det samme. Men nu har jeg valgt at kaste mig ud i det.

Singlen skulle være at finde på de fleste tjeneste

Her et link til Spotify

https://open.spotify.com/album/5ZJzEzXN ... i=qaTSqsv1

Bjørn

Medlemsavatar
Frederik Braad
Medlem
Indlæg: 46
Sted: Aarhus

Indlæg af Frederik Braad »

Er ret vild med sådan noget 303. Det lyder ret spænde og lækkert. kunne måske godt tænke mig lidt mere "glue" mellem elementerne i mixet. Bruge du en compressor til at summe på dit master output :)?

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

hvilken agregator har du brugt til spotify osv hvis man må spørge?

Det lyder fedt:)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Frederik Braad skrev:Er ret vild med sådan noget 303. Det lyder ret spænde og lækkert. kunne måske godt tænke mig lidt mere "glue" mellem elementerne i mixet. Bruge du en compressor til at summe på dit master output :)?
Ja.. På begge disse numre bruger jeg Waves SSL-G compressor. Men ikke hvor den tager særligt hårdt ved. Måske den godt kunne have brugt lidt mere :) Og tak :)

donnievandango skrev:hvilken agregator har du brugt til spotify osv hvis man må spørge?

Det lyder fedt:)
Tak !

Jeg har valgt at bruge DistroKid. Synes deres løsning / pris stemte bedst overens med mit behov. Særligt pga ubegrænset upload og mulighed for flere artister.

Havde tænkt på Spinnup. Men med betaling for hver upload kan det hurtigt blive dyrt som hobby musikker.

Medlemsavatar
Frederik Braad
Medlem
Indlæg: 46
Sted: Aarhus

Indlæg af Frederik Braad »

Hvis du vil have bare lidt af den der poppet tykkelse, så synes jeg at en VCA type compressor som i sidechain kun kigger på 800hz-10000hz.

Hvis du er lidt ny til det med compressor, så betyder det med sidechainen blot at compressoren lytter til dette frekvens område, den comper stadig hele signalet. Man gør det for at compressoren ikke skal reagere på den store mængde bass, som kan få compressoren til at tage uønsket meget fat. Pt bruger jeg ca. 3-6 dB comp på masteren med denne metode.

Både logics egen compressor og Pro-C fra fabfilter har denne her filter funktion indbygget.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Frederik Braad skrev:Hvis du vil have bare lidt af den der poppet tykkelse, så synes jeg at en VCA type compressor som i sidechain kun kigger på 800hz-10000hz.

Hvis du er lidt ny til det med compressor, så betyder det med sidechainen blot at compressoren lytter til dette frekvens område, den comper stadig hele signalet. Man gør det for at compressoren ikke skal reagere på den store mængde bass, som kan få compressoren til at tage uønsket meget fat. Pt bruger jeg ca. 3-6 dB comp på masteren med denne metode.

Både logics egen compressor og Pro-C fra fabfilter har denne her filter funktion indbygget.
Tak for forklaringen :) Jeg kender dog fint SC :)

Edit: Havde dog ikke tænkt at, gøre det på master ! Kun på indviduelle spor ! Tak :)

Nyt svar