Kohinor (spaced version)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Kohinor (spaced version)

Indlæg af SIDwave »

der ligger 4 versioner af denne.. dette er spaced version, hvor jeg har brugt gratis VST Kairatune til lyde.
trommerne er original Amiga!

[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

kun 3 har hørt den her ????? hvad er i for nogle sløve padder ? :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg har lyttet på det mere end én gang i hvert fald, har bare ikke fået nosset mig sammen til at skrive. Er ret vildt med det. Det minder mig om dengang jeg lavede musik i Fast Tracker 2. Bringer også minderne frem fra computerspil fra slut 90'erne. Unreal, Deus Ex og Unreal Tournament. Lækkert.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jo, men nu har jeg jo ikke lavet det! det er mine versioner, 4 stk, af kohinoor af Fleshbrain fra Amiga.
Det er nummer 4 på den allerførste musikdisk nogensinde udgivet på Amiga! den gang Bjørn Lynne og nogle venner grundlagde Crusaders demogruppen.

Fleshbrain, hedder Seppo Hurme, og er musikjounalist på et stort finsk musiblad. han laver lidt til indie spil, men man hører tydeligt på hans ofte lange moduler, at han er en ægte guitarist og trommeslager, og hans numre er meget progressive og faktisk er han en af de allerbedste amiga musikere nogensinde, top 3.

den udkom i 1988, og nu måtte jeg bare prøve at lave et remix.. :)

Fleshbrain er også pioneer på en anden front, fordi sammen med Bjønr Lynne, udgav han den allerførste hjemmelavede CD som blev trykt og solgt, den hedder Hobbits and Spaceships - og lytter man til eller kender Bjørn Lynne, den holder. Den allerførste CD er en af de allerbedste han har lavet.

Nu har Lynne snart lavet i omegnen af 45 CD.... og hans musik er i mange computerspil.

Seppo Hurme, stoppede hurtigt, for han havde jo ikke lært musik på sin Amiga 500, så han spillede i sit eget band, og endte på musikbladet.

Jeg så bar eden der opskritft med, at man laver flere remix af samme nummer, og ville bare prøve det selv.
Jeg har en drøm om at remixe mine egne gamle numre fra 1988, til noget supermodene, og her ku 3 versioner af samme nummer måske blive en go ting.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

AvS skrev:Jeg har lyttet på det mere end én gang i hvert fald, har bare ikke fået nosset mig sammen til at skrive. Er ret vildt med det. Det minder mig om dengang jeg lavede musik i Fast Tracker 2. Bringer også minderne frem fra computerspil fra slut 90'erne. Unreal, Deus Ex og Unreal Tournament. Lækkert.
Prøv så at høre originalen, jeg har skåret det besværlige væk :)
prøv at læse kommentaren :)


Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2635
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

alle 4 versioner

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

He he, det rammer virkeligt den der amiga sound godt! Stemningen er der helt klart. :thumbup:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar