Fallingwater

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Fallingwater

Indlæg af bryla »

Hejsa alle sammen!

Lavede dette stykke for noget tid siden til en konkurrence. Vandt intet, så tænkte jeg ville dele det, da jeg ellers ikke ved, hvad jeg skal gøre med det, og vil helst ikke have, det samler støv :)
[soundcloud][/soundcloud]
Frank Lloyd Wright og Fallingwater har været noget, der har formet mine orkestreringsstudier mere end musik har.
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

I mangel af bedre ord, vil jeg holde en lang eftertænksom pause og sige... "Det er smukt"
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hald skrev:I mangel af bedre ord, vil jeg holde en lang eftertænksom pause og sige... "Det er smukt"
Tak Hald!
skriver noder

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Kan lige så godt dele noderne, som jeg fandt i dropboxen: https://www.dropbox.com/s/e6dyog79s8rnf ... 4.pdf?dl=0
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Godt du lige fik bumpet den på facebook, havde ikke fået den hørt. :)

Som én vist skrev på fb, god opbygning! Dejlig tyngde i klaverets lyd. Mix lyder meget hen af det andet "film musik" o.l. jeg hører, hvor jeg personligt savner noget polering.
Rigtig godt arbejde eksempelvis med de stille elementer der kommer ind i introen.
Generelt godt gjort!

Hvad var der egenligt af retningslinjer for den her konkurrence? Skulle det være "klassisk/orkester", skulle det passe til noget visuelt, ramme nogle bestemte beskrivende ord, eller hvordan?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hej Christoffer,
Tak for det! Det var Henning Larsen Architects der udstedte en konkurrence om samspillet mellem musik og arkitektur. Derfor teksten også og navnet på Frank Lloyd Wrights ikoniske bygning.
Hvad tænker du på med et mere poleret mix?
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Generelt med de film soundtracks jeg hører, dvs. gravity, hans zimmer, johann johannsson og mange flere, der mangler der for mig især noget top sparkle, måske også noget mere kreativ brug af compressor/distortion. Det har nok også en del at gøre med dynamikken i musikken.
Det er med garanti bare mig og min personlige smag, når det er et generelt problem for mig. Som sagt synes jeg du rammer den gængse lyd godt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det med distortion er måske noget BS, da der er masser af forskelligt smadret lyd med i flere af de nævnte eksempler.. Jeg ved det ikke. Mine ører er nok farvet meget af over 15 års dagligt lytning af elektronisk musik. :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ah I see :) prøvede at holde det så dynamisk og rent som muligt, så det lignede en rigtig optagelse så meget som muligt. Distortion kan dog godt hjælpe på toppen alligevel.
Det eneste der er unaturligt er min brug af rumklangen.
skriver noder

Medlemsavatar
davey
Medlem
Indlæg: 184

Indlæg af davey »

Mega fedt det her!

God udvikling og interessante detaljer. Fed lytteoplevelse.

Ville gerne ha haft det var længere. Men så må jeg jo bare lytte til det igen :-D

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

davey skrev:Mega fedt det her!

God udvikling og interessante detaljer. Fed lytteoplevelse.

Ville gerne ha haft det var længere. Men så må jeg jo bare lytte til det igen :-D
Tak davey!
Konkurrencen havde en tidsbegrænsning. Kan nu ikke huske om jeg var lidt eller langt fra.
skriver noder

Nyt svar