Feedback på Remix af dette track?

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
ALBAMAZE
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Silkeborg

Feedback på Remix af dette track?

Indlæg af ALBAMAZE »

Hej Lydmaskinen. :-D

Jeg har lavet det her Remix af: KREAM - Taped Up Heart feat. Clara Mae -
som jeg ville sætte stor pris på og få lidt feedback på?


Original kan høres her:

God dag :wink:

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Dit kick lyder ikke super fedt. Prøv at find et mere punchy, dybt kick m. lidt top klik. Det lyder som om du har fjernet bunden på kick'et, hvilke for det til at lyde spinkelt.

De der strygere / pads ved 0:31 du spiller melodi med, får mixet til at lyde en smule tilfældig og rodet. Det fungere ikke. Der mangler en bedre melodi, chords til bass, song osv.

Ved 1:17, lige efter det break, når kick kommer på, så bliver det dræbt med noget voldsom comp / limiter. I hvert fald forvinder peak klik på første downbeat helt. Så du skal nok justerer lidt på din kick comp, så den ikke tager ligeså hårdt fat. Det har sikkert også noget med kick lyden generelt at gøre, at du dræber kick'et lidt med comp'en

De der finger knibs du bruger i main hook, de lyder lidt døde og kedelige. Jeg savner mere variation og nogle bedre clap/ finger knibs lyde. Og selvfølgelig, kick'et er vigtigt.

Arrangement delen er ok.

Vers ved 0:39, det der plim melodi du laver, er helt originalt ok. Men melodien bliver for meget. Det bliver forvirrende og rodet over i sangen, og lige lovligt meget leg med melodien.

Dit main hook, der skal du nok lave et par små tromme breaks (måske bare 1 beat break) el. et eller andet, som bare for det til at varierer en lille smule. Ellers bliver det for ensformig.

SLL

Nyt svar