"Live" Klaverspil

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

"Live" Klaverspil

Indlæg af mediumaevum »

Så har jeg endelig taget mit keyboard i brug. Tog mig omkring 24 timers øvelse at lære at spille på det, med to hænder.

[soundcloud][/soundcloud]

EDIT:

Hør min nyeste version her:

[soundcloud][/soundcloud]

Håber i kan lide det, både den meget simple komposition, og selve det at jeg har spillet det selv.
Senest rettet af mediumaevum lør 19. aug 2017 17:15, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Hejsa.

Jeg synes det er fint tema og synes du gør det godt - især i betragtning af det er første gang.

Nogle af akkorderne i venstre hånd er meget dybe så det "mudrer lidt". - Du kan med fordel lægge det op som "understemmer" i højre hånd og så beholde akkord grundtonerne i venstre hånd.

Jeg har tilladt mig at lavet en lille "sats" ud fra dit tema for dels at vise dette med højre/venstre og for at vise en simpel udvikling uden brug af for mange instrumenter. Blot til inspiration.

Klaveret er Cinematic Studio Piano og strygerne er Cinematic Studio Strings - Lite Ensemble.
Der er enkle fraseringer via modulation og så lidt level normalization på det færdige resultat - også igen for at holde det enkelt.

[soundcloud][/soundcloud]
Senest rettet af dormin lør 19. aug 2017 15:52, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

dormin skrev:Hejsa.

Jeg synes det er fint tema og synes du gør det godt - især i betragtning af det er første gang.

Nogle af akkorderne i venstre hånd er meget dybe så det "mudrer lidt". - Du kan med fordel lægge det op som "understemmer" i højre hånd og så beholde akkord grundtonerne i venstre hånd.

Jeg har tilladt mig at lavet en lille "sats" ud fra dit tema for dels at vise dette med højre/venstre og for at vise en simpel udvikling uden brug af for mange instrumenter. Blot til inspiration.

Klaveret er Cinematic Studio Piano og strygerne er Cinematic Studio Strings - Lite Ensemble.
Der er enkle fraseringer via modulation og så lidt level normalization på det færdige resultat - også igen for at holde det enkelt.

[soundcloud][/soundcloud]
Tak for tips og orkestrering. Gav mig gode idéer til hvad jeg kan gøre med mit nummer.

(har sendt dig en besked på soundcloud).

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hvordan spiller jeg de brudte akkorder, som du spiller? Jeg kan simpelthen ikke få dem passet ind i mit klaverspil!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mediumaevum jeg er super positiv overrasket, det er ikke nemt eller ligetil at spille når man ikke er vant til det, men allerede i det første klip er det tydeligt at der er meget mere dybde og følelse der bliver formidlet end dine tidligere midi-programmerede stykker, det skal nok blive rigtig rigtig godt engang, fortsæt endelig med det. :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar