Første beat lavet med brug af VSTs

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Første beat lavet med brug af VSTs

Indlæg af Maarike »

Opgraderingen til Reason 9.5 har åbnet for en masse legetøj til produktionen.

Til dette projekt har Spire og Rob Papen Predator særlig været fantastiske!



Hvis det ønskes at høre tracket udenfor SoundClouds presserende rammer, så er der et link her med download også:
Senest rettet af Maarike ons 16. aug 2017 00:25, rettet i alt 1 gang.
Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lytter kun lige streamen i mine hovedtelefoner. Lytter gerne på monitors hvis du smider det op til download. :)
Eneste der springer ud for mig er din "Pling!", den er f.eks. ved 2:25, men også flere gange tidligere. Det lyder lidt som om at master processeringen hiver den for meget frem nogle af gangene.
Ellers godt!

Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Indlæg af Maarike »

Her er der et download link!

Tak for Christoffer! Lod godt mærke til, efter upload, at pling-lyden er ret høj i nogle sekvenser
Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Super, lytter det ordentligt imorgen!

Jeg så lige at du er i Odense. Husk Holgers grillfest på lørdag, hvis du kan. Der er jo ikke så lang vej for dig. :)
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=74027

Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Indlæg af Maarike »

Hva fanden er det i Odense?!

Havde en eller anden idé om at Holger var bosat i København, så det kan da sagtens værre :-)
Senest rettet af Maarike tirs 15. aug 2017 23:28, rettet i alt 2 gange.
Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nej det er ved Ringe, men det er jo fyn, så same same :-D
Ja, de er flyttet. Kunne være fedt at hilse på dig!

Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Indlæg af Maarike »

Ahh ja okay, alt på Fyn er en snotklat væk fra Odense, har hermed tilmeldt mig ;-)
Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyt på slaverne:
Ja pling er for i visse breaks. Virker godt med det rum du har på de der mørke trut-horn du ofte bruger, her ligger de i baggrunden med verb på og reagerer godt på din master/gruppe comp.
Ved nærmere lyt er det måske endda ikke hornene der har verb på i baggrunden, men noget trommeværk? Virker godt uanset hvad.

Lyt på monitors:
Nu jeg kommer over på monitors synes jeg i første omgang at kick/808 godt kunne komme lidt frem. Men jeg ved ikke helt. Jeg kender jo nada til lydidealerne for de her genrer. Når jeg så skruer ned ligger de egenligt OK. Det er nok som ved dine tidligere numre en personlig præference, at jeg gerne vil ha' dem længere frem. De trænger fint igennem som det er nu.
Men den der pling er stadig for høj. Tilgengæld ikke skinger på den måde jeg har kritiseret dine lyse hats tidligere, så hvis du har EQ'et top af her er det gjort godt. Ellers er det bare godt sample valg. :) (Jeg antager at det er en sample)


Ah jo, tilføjelse:
Måske arbejder din master processering en smule for meget, jeg synes tingene bliver hevet lidt for langt frem når kick/bass er væk.

Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Indlæg af Maarike »

Tak for Christoffer, sendte også beatet til et hip-hop fora, og de mente også at kick og sub kunne komme lidt mere frem, vil bestemt arbejde på det!

Der er verb på træk-bassunen (eller, det er ikke så meget træk-bassum over den med alt det distortion osv.) :-) dog ikke så meget, men fandt en fantastisk compressor preset, kaldet "Bring out the quiet highs" der virkelig giver verb'en god fylde uden at kvæle nogen andre lyde! (Det er på D.Cam BusComp hvis nogen blev nysgerrige). Der er også verb på main-snaren, på hver andet slag er den layered sammen med den samme snare hvor der er skruet gevaldigt op på size og width, og så cuttet alt bund på den.

Ang. for meget arbejde på master processeringen, så giver jeg dig ret, og det er et problem der går igen på samtlige beats jeg har lavet. Men må være ærlig og erkende at jeg ikke aner hvordan jeg skal ændre det, er det release på master comp? Eller "Make up gain?" på comp'en?
Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den skal bare tage mindre fat, der ville jeg i første omgang have en højere threshold, det kan også være du skruer op for en Input knap, på nogle compressorer er det ca. det samme. Ratio bestemmer hvor kraftigt compressoren skal dæmpe signalet over threshold.
Hvis du er usikker på hvordan det generelt virker, så er det bare med at eksperimentere, evt. læse herinde eller se nogle youtube videoer. Dog ved jeg ikke hvilken video jeg skal anbefale, de kan både være gode og elendige.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ringeklokken er en herlig detalje, og jeg kan godt lide de reverbs du bruger.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar