Pilgrimsfærd - ("klassisk"-agtig)
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.
Læs mere om hvordan du indlejrer her
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.
Læs mere om hvordan du indlejrer her
- mediumaevum
- Medlem
- Indlæg: 3653
Pilgrimsfærd - ("klassisk"-agtig)
[soundcloud][/soundcloud]
Håber i kan lide stykket!
Håber i kan lide stykket!
- mediumaevum
- Medlem
- Indlæg: 3653
Hvad er der galt med strygerne?gs-dk skrev:Bare en kort kommentar - klokkespillet og strygerne er helt ved siden af hinanden. Det burde du let kunne forbedre. Det ville klæde dine demoer med bedre strygere - men det kan man jo arbejde sig op til.
prøv at lave nøjagtigt samme nummer med den gratis VST der hedder TAL Noisemaker
https://tal-software.com/products/tal-noisemaker
jeg har sagt det før og der er en grund.
du hænger for meget i det samme, og det bremser din evne til at komme derhen hvor du vil, fremad.
fremad = prøv alle mulige forskellige ting! = erfaring = øretræning = kvalitetskontrol.
strygerne lyder ad helvede til, men jeg kan kun gætte, noget i retning med at det orkester du bruger, er bare gået hen og blevet gammelt.
men du laver det samme hele tiden, og har slet ikke opdaget det! det er pointen. du kan ikke høre at computer orkester stinker af computer orkester. det er det der er galt.
det kan godt laves bedre. måske sku du investere i et nyt orkester, men jeg foreslår at prøve at lave den om til en noisemaker synth melodi, fordi du sku prøve at opdage lydene, og træne ørerne, og få nye ideer
jeg synes du er en dygtig komponist, men du hænger fast - derfor: prøv noget andet! er det noget som lyder fedt og løfter dig i en stemnign ? prøv at lave noget af det, hvad end det kan være. det kan jo ikke passe du skal hænge i middelalder hele tiden ? husk at jeg siger det, fordi dine ører bliver "vant til" og "dårlige" af at gøre det!
det er min mening.
selv er jeg blevet utrolig god til at lave lyde, fordi jeg har lavet 1 million forskellige lyde, det skærper ørerne.
jeg har alt muligt orkester liggende i computeren som er godt ok fint, men med et 15 år gammelt stift computerorkester, lyder det jammerligt - og derfor er intet af det på nettet. det håber jeg at få når jeg rykker i min nye lejlighed, fordi der er plads til at stille min synth op igen, og det er nødvendigt at bruge den, for at få feeling, expression osv, og spille alt det live som jeg kan.
er dit orkester noget gammelt snask ?
https://tal-software.com/products/tal-noisemaker
jeg har sagt det før og der er en grund.
du hænger for meget i det samme, og det bremser din evne til at komme derhen hvor du vil, fremad.
fremad = prøv alle mulige forskellige ting! = erfaring = øretræning = kvalitetskontrol.
strygerne lyder ad helvede til, men jeg kan kun gætte, noget i retning med at det orkester du bruger, er bare gået hen og blevet gammelt.
men du laver det samme hele tiden, og har slet ikke opdaget det! det er pointen. du kan ikke høre at computer orkester stinker af computer orkester. det er det der er galt.
det kan godt laves bedre. måske sku du investere i et nyt orkester, men jeg foreslår at prøve at lave den om til en noisemaker synth melodi, fordi du sku prøve at opdage lydene, og træne ørerne, og få nye ideer
jeg synes du er en dygtig komponist, men du hænger fast - derfor: prøv noget andet! er det noget som lyder fedt og løfter dig i en stemnign ? prøv at lave noget af det, hvad end det kan være. det kan jo ikke passe du skal hænge i middelalder hele tiden ? husk at jeg siger det, fordi dine ører bliver "vant til" og "dårlige" af at gøre det!
det er min mening.
selv er jeg blevet utrolig god til at lave lyde, fordi jeg har lavet 1 million forskellige lyde, det skærper ørerne.
jeg har alt muligt orkester liggende i computeren som er godt ok fint, men med et 15 år gammelt stift computerorkester, lyder det jammerligt - og derfor er intet af det på nettet. det håber jeg at få når jeg rykker i min nye lejlighed, fordi der er plads til at stille min synth op igen, og det er nødvendigt at bruge den, for at få feeling, expression osv, og spille alt det live som jeg kan.
er dit orkester noget gammelt snask ?
1) lad os sige du laver top kvalitet dansemusik, dance, techno, noget du kan li
og du VED at lydkvaliteten er i top
2) så laver du middelalder igen, og finder ud af, at the IKKE lyder topkvalitet
hvad er der sket ? du har brug tid og evner, på at finpudse kvaliteten i dansemusikken, i en periode.
-da du så vil lave en middelalder, efter længere tids pause, opdager du at du er blevet meegt bedre til at finpudse, og HØRE lyde.
det er det jeg mener
og du VED at lydkvaliteten er i top
2) så laver du middelalder igen, og finder ud af, at the IKKE lyder topkvalitet
hvad er der sket ? du har brug tid og evner, på at finpudse kvaliteten i dansemusikken, i en periode.
-da du så vil lave en middelalder, efter længere tids pause, opdager du at du er blevet meegt bedre til at finpudse, og HØRE lyde.
det er det jeg mener
tiden kommer snart, oktober november nærmer sig.
jeg ved ikke hvad du siger til mit forslag om at gå til piano på aftenskole ? det koster ca 1200 kr og du får 20 lektioner.
når AOF og de andre, sender det årlige kursushæfte.
du får alt det ud af det, som du drømmer om!
jeg ved ikke hvad du siger til mit forslag om at gå til piano på aftenskole ? det koster ca 1200 kr og du får 20 lektioner.
når AOF og de andre, sender det årlige kursushæfte.
du får alt det ud af det, som du drømmer om!
For at komme med lidt konstruktivt, så synes jeg problemet med strygerne handler mere om, at man kan høre det er samles... det er samme attack forløb hver gang nye akkorder spilles, og samme volumen... det er det der får det til at lyde mekanisk som andre taler om... altså igen: performance... der bør være mere dynamik ... mere rolige passager med længere attack, mere brusende passager med hurtigere attack... en del af det handler om det, men måske også at du ikke har nogen velocity nuancer i dit orkester bibliotek?
Prøv også med en master reverb for at få instrumenterne til at glide bedre sammen... jeg synes der er for lidt reverb, og det får klokkerne til at stå lidt udenfor "rummet"... mudrer det for meget med mere reverb, så cut lidt af reverb'ens lowend med en EQ, og evt. lidt af toppen også ind til det lyder ok.
Men tag det nu ikke personligt... det er pisse svært at lave overbevisende orkestermusik... bare klø på.
Prøv også med en master reverb for at få instrumenterne til at glide bedre sammen... jeg synes der er for lidt reverb, og det får klokkerne til at stå lidt udenfor "rummet"... mudrer det for meget med mere reverb, så cut lidt af reverb'ens lowend med en EQ, og evt. lidt af toppen også ind til det lyder ok.
Men tag det nu ikke personligt... det er pisse svært at lave overbevisende orkestermusik... bare klø på.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil
R.I.P. Mindeprofil
- mediumaevum
- Medlem
- Indlæg: 3653
Kan du uddybe hvad der er underligt ved slutningen?bryla skrev:Hvis du skriver hvilke samples du bruger, kan det måske være, folk kan abstrahere en smule fra samplesne's begrænsninger.
Koret kunne bruge en mere toporienteret voicing.
Slutningen er noget underlig.
Ang. VST: Jeg bruger 8dio Violins, Violas og Cello. De skulle gerne være de bedste på markedet, så jeg ved ikke hvad der ellers er af alternativer.
Som Razmo var inde på, har mine violiner samme attack og mangel på dynamik. Jeg glemte alt om at programmere dynamikkurverne. Der er ingen Velocity/anslagsfølsomhed for violinerne, men Dynamics-setting'en styrer hvor "blødt" de lyder, mens Expression bestemmer styrken. Jeg satte Dynamics på én setting én gang for alle, hvor den nok burde køre i kurver.
Attack bestemmes for violinerne af 5 forskellige slags (+ lidt ekstra): Medium Arc, Longer Arc, Heavy Vibrato, Short Bow 1, Short Bow 2. Jeg satte min til MediumArc hele vejen.
Kan det være problemet?
Enig.gs-dk skrev:klokkespillet og strygerne er helt ved siden af hinanden
Ligesom nogle af dine tidligere kompositioner, er det indlysende at du har tastet dem ind, uden at lytte,
- mediumaevum
- Medlem
- Indlæg: 3653
Jeg har rettet det nu, ligesom jeg har givet violinerne dynamik og forskellige attacks. Gider i høre det igen?bredal187 skrev:Enig.gs-dk skrev:klokkespillet og strygerne er helt ved siden af hinanden
Ligesom nogle af dine tidligere kompositioner, er det indlysende at du har tastet dem ind, uden at lytte,
Det er bedre, men der mangler stadig udvikling i klang - vibrato kan varieres, overgang fra tone til tone kan varieres - husk buen går op og ned, som en sanger der trækker vejr. Der er godt nok mange paralleller i din stemmeføring, så det gør det rimelig monotont. Kort sagt - human variation er målet. Det er bestemt ikke let og slet ikke når strygerne står alene som her - når de indgår i en sammenhæng med andre, så kan man slippe afsted med meget mere.