Kontrapunkt-øvelse - Hjælp søges!

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Kontrapunkt-øvelse - Hjælp søges!

Indlæg af mediumaevum »

[soundcloud][/soundcloud]

Jeg er igang med at lære kontrapunkt. Jeg er nybegynder, og ved ikke hvor jeg skal starte. Jeg har læst mig lidt frem forskellige steder på nettet, men det er svært at holde rede i alle reglerne.

Jeg søger noget hjælp til at finde ud af om jeg overhovedet har lavet kontrapunkt, eller om den er hel gal den her.

Jeg har lavet en PDF-fil med noder (FL Studio lavede den til noder for mig, så ved ikke om det er læsbart, da jeg ikke selv er 100 % inde i nodesystemet).

Men jeg ved ikke hvordan jeg skal få den uploadet, vil helst ikke uploade den offentligt. Kan evt. gøre det gennem privat besked, hvis nogen er interesserede.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har ikke forstand på noder eller hvad kontrapunkt er, men det der lyder midi-mekanisk, du kan få meget mere følelse ind i musikken hvis du kan lærer at spille det selv, det er ikke raketvidenskab at spille det som du har lavet til nu.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:Jeg har ikke forstand på noder eller hvad kontrapunkt er, men det der lyder midi-mekanisk, du kan få meget mere følelse ind i musikken hvis du kan lærer at spille det selv, det er ikke raketvidenskab at spille det som du har lavet til nu.
Stykket er slet ikke færdigt, det er langt fra. Det skal orkestreres, men jeg vil bare vide om det jeg har lavet nu er kontrapunktisk, og hvad evt. kan gøre for at holde mig til reglementet eller forbedring af understemmerne.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator