Lydbilledet er lidt underligt, søger tips

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Lydbilledet er lidt underligt, søger tips

Indlæg af Eskobar »

Hej venner.

Min buddy og jeg arbejder på et track, men jeg er ret forvirret over det mix vi har lavet. Jeg vil gerne afslutte sangen, men jeg er ved at brænde sammen i hjernen over den, fordi jeg har hørt det så mange gange og har mistet overblikket. Det lykkes os at ramme den der beskidte og kaotiske lyd vi gerne ville ramme, men jeg synes stadig der er noget off. Tror det er noget øvre mellemtone og bund den er gal med.

Nogen der kan komme med et par fif til hvordan jeg balancerer lydbilledet, så det bliver mere naturligt? Uden den der lidt skingre mellemtone vi har fået lavet?

Ved godt spørgsmålet er sådan lidt underligt, men jeg vil bare gerne afslutte den sang og komme videre i mit liv nu :-D

Andre kommentarer vedr. sangen er også meget velkomne.

[soundcloud][/soundcloud]
Senest rettet af Eskobar fre 4. aug 2017 10:40, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det eneste der stikker ud for mig er, at vokalen er en smule for høj det meste af tiden.

Derudover en lille hurtig observation på soundcloud lyttet, ved 2:27 er der knas fra rhodes i højre side, det kan jo enten være soundcloud eller bevidst fra jeres side.

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Hej Christoffer.

Tak for respons!

Du har ret, jeg kan godt høre det, nu du siger det. Jeg skruer lidt ned for vokalen.

Knas er en fejl, det retter jeg også. Godt spottet 8-)

Tak endnu engang.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Hey, fedt nummer -super cool :thumbup:

enig med Christoffer, at stemmen er for høj, tænker også om den kan nøjes med et bredt cut omkring 3k.

Ellers synes jeg hi-hatten ligger lidt for markant, for høj eller for maskinel. Ville nok teste f.eks. med +/- 3 db, og +/- 6 db. og se om den blender bedre – eller også skal der en sidechain, eller mere swing på den, så ikke den bare hamrer derudaf. Men det kan jo også være stilen for genren;)

Og do-no, måske noget lo-pass på reverb’en af den trash’ede snare.

Er ellers ok med bunden, synes kick’et giver tilstrækkelig tyngde. Mener ikke den ‘stilfærdige’ bas skal ændres.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Tak Fabian :)

Super glad for at du kan lige sangen!

Jeg prøver et bredt cut ved 3K i vokalen og ser om det gør tricket, alternativt justerer jeg niveau. Det er lidt nemmere at høre problemet er vokalen, når i nævner det for mig. Har lyttet mig ret blind på det.

Prøver at blende hatten lidt mere ind. Det er meningen den skal være sådan lidt mekanisk og aggressiv, men jeg prøver at give den lidt mere naturlig aggressivitet (hvis man kan sige det sådan)

Tak for tips, det er super fedt at have noget at arbejde med !

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg synes ikke vokalen er hverken for høj eller skal equalizes.

Til gengæld synes jeg der mangler noget bund og fylde/længde i bunden.

Hi hatten er høj, ja, men den bærer også meget af rytmen.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Enig, tror det kunne være fedt hvis i fik en bassist til at smide noget bund på, evt en der kan spille reggae (ikke at det skal være stilen, men teknikken ville klæde nummeret i min smag)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Tak for svar Holger :)

Det var også min fornemmelse at der var noget ballade med bunden. Lagde mærke til det, da jeg sammenlignede med andre sange i et par Sony earbuds.

Har du nogle forslag til hvad jeg kan gøre ved bunden, for at give den mere fylde?

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Tak Hald.

Jeg kan nææææsten ikke overskue at lave om i bassen nu, men det vil jeg tænke over til næste gang :-D

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Jeg synes det lyder fint, eneste jeg ville pudse lidt på er rhodes der er lidt høj, og måske bas der godt kunne bruge lidt mere fylde.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Syntes det lyder fint. Syntes på ingen måde vokalen er for høj - nok snarere tværtimod, når nummeret har fået en proper mastering, hvilket også utvivlsomt kan rette nogle af de "problemer", der er i bunden.

Rhodes er til gengæld ret gennemtrængende IMO. Det bør eq's lidt og måske skrues lidt ned.

Go' vind med projektet - brug mine kommentarer, hvis du kan.

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Tak MrBacon og alle andre for input. Sætter stor pris på at i gider kommentere og komme med gode råd. :thumbup:

Jeg gik i studiet for at rette de ting som i skrev. Rettede lidt og blev hurtig enig med mig selv om at det ikke bliver bedre i denne omgang. Jeg vil hellere afslutte denne sang, og gå videre til den næste. Det vigtigste er jo at det bliver ved med at være sjovt, og her var jeg faktisk lige på grænsen til at det ikke længere var sjovt at rode med den samme sang.

Men - nu er jeg klar over hvilke "fejl" vi lavede i denne omgang og dem vil jeg prøve at undgå fremover. Jeres kommentarer har hjulpet mere end i aner.

Tak igen :)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Ja, så er det bare videre til næste.

Man vil jo altid præsentere sin musik så godt som muligt, men man må også kunne træde et skridt tilbage og spørge sig selv: "Er der nogle mennesker, der vil gå fra ikke at kunne lide nummeret til at kunne lide nummeret, hvis jeg flueknepper mere". Det tror jeg ikke, at der er - der er ingen graverende fejl eller mangler, men alt kan jo altid finpudses i en uendelighed til det står en ud af halsen.

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Ja, netop MrBacon. Videre til den næste.

Vi har masser spændende ting i gang for tiden, så nu er det bare videre. :)

Tak igen.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Kontrabas kunne også være mega fedt på det her.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Joachip skrev:Kontrabas kunne også være mega fedt på det her.
Gid man havde muligheden lige ved hånden, så var det helt sikkert prøvet af :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Eskobar skrev:Gid man havde muligheden lige ved hånden, så var det helt sikkert prøvet af :)
Ja sådan en har jeg desværre ikke lige stående, men jeg ku' ikke holde fingrene fra lige at prøve at kaste noget synth-bas oven på:

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Indlæg af Eskobar »

Joachip skrev:
Eskobar skrev:Gid man havde muligheden lige ved hånden, så var det helt sikkert prøvet af :)
Ja sådan en har jeg desværre ikke lige stående, men jeg ku' ikke holde fingrene fra lige at prøve at kaste noget synth-bas oven på:

Super fedt. Kan rigtig godt lide det du har lavet nogle steder, især på hook og outro! Det er altid sjovt at få input på den måde udefra.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jamen du skal da være velkommen til at bruge det hele, lidt af det, eller rekonstruere det med en anden lyd. Det er bare smidt hurtigt sammen.
http://www.robotplanet.dk/t2/Slap_Af_Bas.wav

Den skal startes præcis på takt 9
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar