Hvor lang tid bruger i?/Min første gang som pop-producer

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Hvor lang tid bruger i?/Min første gang som pop-producer

Indlæg af the19thbear »

Opdatering: Har slettet linket til musikken (work in progress/ophavsrettigheder etc)
Som sagt, første gang jeg har lavet denne slags musik, men det er egentligt meget sjovt at lave noget i den mere "mainstream" genre:

Jeg har brugt 3.5 dage fra start til slut. Det inkluderer oprettelse af projekt, produktion, mix og mastering osv. Det er kun mig der har været involveret.
Dette var det jeg fik som materiale (altså bare rå-filer som lød samlet som dette):

https://soundcloud.com/enlyd/test-me


Resultatet efter jeg har været igang med det.
ORIGINAL LINK SLETTET. PM hvis du ønsker at lytte.


Forbehold:

-Det hele er mixet/mastereret 100% på hovedtlf, så der skal justeres en smule når jeg kommer til et "rigtigt" rum - men det skal alligevel også først gøres når de andre numre er færdige. Så der er nok lidt frekvens/comp ting der skal tages senere, men det burde ikke være drastiske ting. Men de vil også til slut gøre at det hele kan spille lidt mere pop-højt i den endelige Master.

-Vokalen skal indspilles om (og kor).

-Måske mere elegant slutning.


Kommentér gerne på det kreative/mixmæssige.
Tak:)
Senest rettet af the19thbear man 17. jul 2017 08:49, rettet i alt 4 gange.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg synes ikke det er mainstream som sådan, medmindre du lige kan diske op med navne det ligner :-)
Jeg synes det mangler et eller andet, det er lidt "fladt" måske det bare er en mix ting - der mangler bare et eller andet

Vil lige indskyde at det ikke kun er din musik, det er også sangen der giver den manglende oplevelse

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Tak tak. Ja det er nok ikke super mainstream. Men bare mere end det jeg har lavet før:) og tak for kritik. Vokalen skal indspilles om uanset hvad.

Kan være der skal være lidt mere "smiley" over mixet. Altså mere top og bund. Måske er det det. Og så skal der måske bredes lidt mere ud i omkvæd rent stereo-mæssigt
Tak igen:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

I min verden er det indie. Det skal afsættes til et visuelt medie. Ud i noget sync aftale. Det er langt fra kommercielt, radio og hitliste. I andet vers må der godt ske en eller anden baggrunds melodi eller bevægelse, som tilføjer lidt mere, i min optik. Det samme med opbygningen op til omkvædet. Der er et eller andet james bond over det, haha. Jeg ville enten tilføje flere organiske instrumenter som i Skyfall, eller også tilføje mere filter op og ned, for en smule dynamik og bevægelse. Men altså, man kan jo gå mange veje og tilføre alt muligt, som producer
Deaktiveret

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Tak!:) ja jeg har selv tænkt James Bond, helt ufrivilligt:)
Tak for kreative indspark!




Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar