Fred P Jazzy Deephouse Remix

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Fred P Jazzy Deephouse Remix

Indlæg af metal »

Mit bidrag til en remix-konkurrence på Point Blank.. Jeg elsker denne dirty house lyd og støvede rhodes. Aner ikke om den har en mulighed, men den var sjov at arbejde med.

[soundcloud][/soundcloud]

Default avatar
yoghurt
Medlem
Indlæg: 3
Sted: København

Indlæg af yoghurt »

Som om bassen ikke helt passer ind i det univers du har med rhodes klaveret og ambiencen fra 0:40.
Måske en EQ ting eller volume ting. Jeg vil prøve 2 ting: Distort bassen lidt, måske med et LPF efterfølgende. Eller bare rul toppen af bassen. Ved godt at mange nok vil sige at bassen "skal" have de overtoner for at være en del af "deep house" stemningen, men tror den ville passe bedre ind i mixet hvis du rullede nogle af overtonerne af.
2:42 er mega fedt!

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Tak for input. Jeg synes egentlig mixet er lidt mudret, når jeg lytter til det her et par dage senere, så jeg tror du har ret i at der skal kigges på noget EQ på bass og nogle af de andre elementer. Jeg tror ikke rigtig det vil virke med en mere mørk bass. Den skal være mere synlig i mixet. Deephouse er jo mange ting, faktisk. Godt at du kan li' stykket omkring 2:42. Det er måske et lidt uventet skifte, men syntes tracket trængte til lidt mere energi i den del.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Kæft de er fedt!!! Don't change a thing! og 2:42 gav mig gåsehud et øjeblik, og det skal der edermanemig meget til!! Jeg synes også bassen holder og er en god modvægt til den rhodes melodi der er. Minder mig om det Kevin Yost laver.
Det eneste der mangler er en jazzet rhodes solo....men det si'r jeg jo altid der gør! :lol:

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

K-Bee skrev:Kæft de er fedt!!! Don't change a thing! og 2:42 gav mig gåsehud et øjeblik, og det skal der edermanemig meget til!! Jeg synes også bassen holder og er en god modvægt til den rhodes melodi der er. Minder mig om det Kevin Yost laver.
Det eneste der mangler er en jazzet rhodes solo....men det si'r jeg jo altid der gør! :lol:
Tak! Der er ikke nok café-stemning til en egentlig solo, kun lidt simpel melodi, men soloen kommer nok en gang :)

Jeg har nu alligevel justeret mixet en smule.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har ikke læst de andres kommentarer på forhånd. Lytter først på mine B&W slaver, derefter i DT990 hovedtelefoner.

Første lyt på slaverne:
Lyder som om der er en klik-lyd fra en lyd der ikke når at fade helt ud, måske er det klappet eller andet perc, kan ikke høre det ordentligt. Kan også være bass'en, det er der umiddelbart kun når den spiller.
Fed ekstra synth der kommer ind efter breaket omkring 2:45, har sådan lidt tom middleton over sig.
Her hen mod slutningen får jeg den tanke, at nummeret også kunne ha' lydt fedt med mere garage/2 step præg over rytmer.

Hovedtelefon lyt:
Ja den der første synth der kommer ind ved 25 sekunder er altså lækker.
Omkring klik-lyden, kan ikke rigtigt blive klogere på om den ligger i bass'en eller i en perc.
Sjovt med de der halv disko-agtige synth fx'es (duueeeew... synth tom agtig), lagde jeg ikke mærke til ved første lyt. Passer super ind til stilen.

Er vild med dine synths. Generelt lydvalg passer rigtig godt sammen. Har ikke så meget andet kritik end at den klik-lyd irriterer mig lidt.
Har du lidt tips til den der dub agtige synth du starter ud og slutter af med?

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Christoffer I. N. skrev:Har ikke læst de andres kommentarer på forhånd. Lytter først på mine B&W slaver, derefter i DT990 hovedtelefoner.

Første lyt på slaverne:
Lyder som om der er en klik-lyd fra en lyd der ikke når at fade helt ud, måske er det klappet eller andet perc, kan ikke høre det ordentligt. Kan også være bass'en, det er der umiddelbart kun når den spiller.
Fed ekstra synth der kommer ind efter breaket omkring 2:45, har sådan lidt tom middleton over sig.
Her hen mod slutningen får jeg den tanke, at nummeret også kunne ha' lydt fedt med mere garage/2 step præg over rytmer.

Hovedtelefon lyt:
Ja den der første synth der kommer ind ved 25 sekunder er altså lækker.
Omkring klik-lyden, kan ikke rigtigt blive klogere på om den ligger i bass'en eller i en perc.
Sjovt med de der halv disko-agtige synth fx'es (duueeeew... synth tom agtig), lagde jeg ikke mærke til ved første lyt. Passer super ind til stilen.

Er vild med dine synths. Generelt lydvalg passer rigtig godt sammen. Har ikke så meget andet kritik end at den klik-lyd irriterer mig lidt.
Har du lidt tips til den der dub agtige synth du starter ud og slutter af med?
Hej Christoffer. Tak for lyttet - og god feedback.

Jeg tror den klik-lyd du kan høre stammer fra de rhodes-akkorder, der kører i baggrunden. Det originale rhodes-loop er cuttet op og smidt i et drumrack i Ableton og re-arrangeret uden at jeg har pillet ved fade in/out på de cuttede samples. Det burde jeg nok lige gøre. Der vil så komme et lille klik når hvert enkelt sample bliver trigget.

Jeg havde også tanken på noget mere garage-agtigt, men det skulle også gerne kunne gøre sig på Fred P's label, så jeg holdt en mere laid-back stil.

Jeg kørte det re-arrangerede rhodes-loop igennem Cytomics The Drop, og gav den lidt "disco-house" lfo-sweep. Når det ryger igennem lidt delay (Echoboy) giver det lidt smag af dub :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Takker. Har aldrig fået kigget ordentligt på Cytomics ting, men det ser da ret spændende ud, og udfra dit nummer her lyder det lækkert. :thumbup:

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Kevin Yost, Glenn Underground?! :-)

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

lakris skrev:Kevin Yost, Glenn Underground?! :-)
Det tager jeg som en kompliment :)

Jeg lytter ikke så meget til Kevin Yost de senere år, men var en stor fan i start og midt-00'erne.

Var du i øvrigt klar over at vi delte en promo-cd på disco:wax?
https://www.discogs.com/Twolegs-K76-Sol ... se/8378491

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Ja, jeg er faldet over den - og sku lige høre selskabet hvad det var? :-)

Medlemsavatar
sproed
Medlem
Indlæg: 257
Sted: Aarhus

Indlæg af sproed »

Det er en groover!

Nyt svar