Melankolsk rap beat

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Melankolsk rap beat

Indlæg af Maarike »

Som titlen siger, så sad jeg og legede med et lidt melankolsk beat igår aftes, synes selv flowet er ved at være der osv.

Nu ved jeg godt at jeg skubber output level lidt for højt, især når der skal vokaler på senere, men hvis i har andre mixing og mastering tips til vokalproduktion, så tager jeg imod dem med den største glæde! Er lidt på udebane når det gælder vokal osv.

Ris og ros modtages med kyshånd!

Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har hentet, ser frem til at lytte indenfor de kommende dage! :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det lyder ret fedt her. Gode skarpe punchy'e lyde.

Jeg savner måske en lillebitte smule mere bund. Jeg ved ikke om du har en kompressor på skidtet, men i så fald, prøv at se om den kompressor måske har sådan et sidechain highpass filter der lader lidt mere af kicket slippe igennem. Alternativt måske et lille boost i bunden efter kompressoren.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Indlæg af Maarike »

Tak for det Joachip!

Jo der er compressor på bassen, og heldigvis har den compressor sidechain highpassfilter, så det vil jeg bestemt lige få kigget på.
Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Undskylder at der skulle gå så lang tid før jeg fik lyttet, håber min eventuelle kritik kan være til hjælp alligevel. :)

Førtse lyt på slaverne:
Fed idé! Og fint at der er lavet så meget plads til noget vokal.
Umiddelbare indtryk er at mixet er en smule for dynamisk. vokal chop stabs (dååb, dååbdååb dåb Dåb dåb osv..) ligger ret langt tilbage, det samme med FX'es som f.eks. risers. For mig lyder det som om det kan afhjælpes ved bare at skrue percs lidt ned. Kicket er ikke ligeså slemt i niveau som snare og det.

Første lyt på monitors:
Ja lyder lækkert når der bliver fyret op for volumen. Det kan være at du har haft en fest imens du har indstillet niveauer? :-D Jeg synes selv jeg får den bedste balance, når jeg skruer så langt ned at jeg (tydeligt) kan høre det hele, men egenligt godt kunne tænke mig at skrue op.
Nu ved jeg godt jeg skrev at du bare kunne skrue percs ned. Hvis du har headroom i grupper og på masteren til det, så synes jeg selv det er lettere bare at skrue de elementer op der nu skal fremhæves.
Elementer der IMO skal skrues op:
- Din mørke "trut" synth/blæser agtig, du bruger den ofte
- Vokal chop stabs - dog lyder master processeringen til at hive meget fat i denne. Hvis master proc. forbliver uændret kan det være den skal skrues lidt ned under introen hvor proc. ikke påvirker den
- Lys tingeling/klingeling synth i slutningen af 8 bars(?!) loops'ne kan godt komme lidt frem
- Riser FX'es

Har lyttet en 2-3 gange på monitors nu, det er lige ved at jeg vil trække i land, det kan godt være det letteste bare er at skrue percs helt ned, finde et godt lytteniveau, og så skrue op for de forskellige percs (snare, klap, hats).
Anyway du har nok selv en metode til det. :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Er variation helt udelukket i den stilart?

Default avatar
Maarike
Medlem
Indlæg: 153

Indlæg af Maarike »

Endnu engang tak for det altid brugbare feedback Christoffer!

Og nej gs-dk, har skam også selv lavet andre tracks med meget mere variation, og der findes meget variation i trap (dog måske ikke lige i valg af percussion og bas), men lige præcis dette track følte jeg mere for det enkle :)
Propellerhead Reason 9.5
Propellerhead Balance
Odenses ukronede Trap-konge, eller sådan noget..

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Tak for opklaring.

Nyt svar