Bass musik - Diplo Style

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Maarike
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Bass musik - Diplo Style

Indlæg Skrevet: 11. apr 2017, 08:05

Har lavet de to drops der skal være i mit næste projekt, som i nok kan høre blot er tiltænkt til at være en "crowd-mover", lidt inspireret af den altid fantastiske Diplo!

https://soundcloud.com/gabbiadini/bass-project/s-ELrRL (download inkluderet)

Dog er jeg lidt i tvivl om jeg evt. presser master compressoren for meget med kick'et?
MacBook Pro 13" 2015-model
2.9 Ghz Intel Core i5 Processor
8 Gb DDR3 Ram
500 Gb SSD
OS X Yosemite
Propellerhead Reason 8.3
Brugeravatar
Joachip
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Re: Bass musik - Diplo Style

Indlæg Skrevet: 11. apr 2017, 18:27

Wow, der er knald på!

Det eneste er måske, at på mit anlæg vinder de høje frekvenser måske lidt over de dybe - sikkert pga. kompressoren. De først 16 sekunder lyder derfor højere end der henne hvor bassen kommer på.

Hvis man lægger en smule highpass før envelope-followeren i kompressoren, vil den lade de dybe frekvenser "overleve" lidt bedre. Det kunne måske være et forsøg værd. På nogen kompressorer er der nemlig sådan en knap der hedder noget a'la "sidechain highpass filter" eller lign.

Men så er der hele sagen med målgrupper osv.: De mennesker som typisk spiller den her genre, hvem ved... måske skruer de altid lidt for meget op for subwooferen i forhold til et normalt indstillet anlæg? For i så fald kan det faktisk godt være din sound er lige som den skal være.
Maarike
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 12. apr 2017, 19:46

Tak for det!

Ja, der er godt med knald på, det tager jeg som et positivt tegn! Tror måske grunden til at de højere frekvenser "vinder" over de dybe er evt. at jeg har spredt dem for meget med Stereo Imager'en, tror umiddelbart ikke at jeg har sidechain highpass filter-funktion på master compressoren nemlig, så måske det kunne løses sårn?

Jeg leger videre med det!
8 Gb DDR3 Ram
500 Gb SSD
OS X Yosemite
Propellerhead Reason 8.3
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 12. apr 2017, 19:47

Henter nu, lytter nok først mandag eller senere i næste uge, håber du kan vente til da.. :) Alternativt skriv til mig hvis du synes der går for lang tid.. :-D
nicolaidam96
Kaffedreng
Kaffedreng

Indlæg Skrevet: 13. apr 2017, 09:57

Hold da op! Så er påsken da i gang :-D Synes det er fedt nok men kunne måske godt mangle dit variation i droppet, måske et par elementer med lidt mere varme, som kan fylde det lidt i klimaks... Ved det ikke helt, bare en idé. - Men fedt nok
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 21. apr 2017, 14:00

Har ikke læst de andres kommentarer på forhånd. Har downloadet den igen i dag, i tilfælde af at du har lagt en ny version op siden jeg sidst downloadede. :)

Her kommer som lovet mine lyt, i vanlig rækkefølge.

Første lyt på slaverne:
Første indtryk er, at vokal og elementerne i intro/før drop er for høje iforhold til droppet og de elementer. Lyder også til at vokal bliver dykket halvhårdt af bus/master comp.
Hats/percs har umiddelbart fint niveau iforhold til kick/808.

Første lyt på monitors:
Ja vokal er alt for højt mixet, når den står alene. Jeg satte volume efter at vokal var relativt kraftig, og i droppet er kick markant lavere, det mister helt det impact det skal have.
Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan din master comp virker, det lyder på mig som om, at den kun trigges af bass frekvenserne. Ikke at det nødvendigvis er relevant for kritikken. Istedet vil jeg umiddelbart bare sige, at du skal bakke comp'en af, og få vokalen til at sidde bedre.

Lytter lige en gang mere:
Har ikke så meget andet at tilføje. De panorerede tamburiner mod slutningen lyder lidt hidsige i toppen, men når de ligger i det niveau i mixet er det måske ok.

Et lyt mere:
Ja ikke rigtigt noget nyt der rammer mig.

De positive ting:
Samspil mellem alt andet end vokalen er fint, der er god balance mellem synths, percs og kick. Og godt hårdt anslag på kicket.
Det sidste jeg hørte fra dig mindes jeg jeg syntes der manglede noget fra 808'en og lidt op af i frekvens. Det er ikke tilfældet med dette, der er fint fylde dernede.

Jeg har ikke erfaring med at arbejde med den mængde kreativ processering på masteren (at comp'en påvirker så meget som den gør), så jeg er usikker på hvad jeg skal råde dig til af fremgangsmåde. Når jeg oplever ubalance i mixet efter for heftig master processering, så piller jeg det af, og får mixet til at spille bedre sammen, og laver ny processering.
I det her tilfælde synes jeg, som tidligere skrevet, at du bare skal lade comp'en arbejde mindre, og få vokal på plads. Jeg ville umiddelbart gøre det i den rækkefølge. Du kan også prøve at mute vokalen, bakke comp af til et godt niveau, og så finde niveau på vokalen.
Maarike
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 28. apr 2017, 14:32

Tak for de mange inputs folkens!

Er i fuld gang med at få det hele mixet færdigt, og kan med glæde og lettelse sige, at det har lykkes mig at få lydniveauet på drops'ne til at være "højere" end build-up'et!

Tænker at jeg smider den seneste version op i løbet af de næste par dage!
8 Gb DDR3 Ram
500 Gb SSD
OS X Yosemite
Propellerhead Reason 8.3
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 28. apr 2017, 14:34

Super, jeg lytter gerne på den nye udgave. :)

Tilbage til "Din Musik"