Disco/funk med vocoder

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Brugeravatar
K-Bee
Producer
Producer
Sted: Kbh

Disco/funk med vocoder

Indlæg Skrevet: 1. apr 2017, 12:18

Mit første forsøg på at ramme lyden fra 1982 (Evelyn Champagne King, Whispers osv)
Også første gang jeg bruger min Mininova vocoder....det er sgu svært at få tekstudtalen til at fremstå tydeligt.

https://soundcloud.com/kbeesmusic/night-of-fun
Kritik modtages med kyshånd :)
Brugeravatar
SLL
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK

Re: Disco/funk med vocoder

Indlæg Skrevet: 2. apr 2017, 09:37

Fedt nummer. Jeg elsker jo også 70'er og 80'er stilen. Det eneste jeg mangler på tracket er lidt mere looseness på tromme timingen. Specielt på kick vs. snare/claps, hvor jeg syntes det godt må sjaske lidt mere. Det giver en mere ægte 80'er feeling. Ellers bliver det lidt for timing "pænt".

Men bestemt nogle lækre instrumentet som matcher datiden godt.

SLL
Brugeravatar
SLL
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg Skrevet: 2. apr 2017, 09:37

Fedt nummer. Jeg elsker jo også 70'er og 80'er stilen. Det eneste jeg mangler på tracket er lidt mere looseness på tromme timingen. Specielt på kick vs. snare/claps, hvor jeg syntes det godt må sjaske, svinge lidt mere. Det giver en mere ægte 80'er feeling. Ellers bliver det lidt for timing "pænt".

Jeg tænker, at man måske godt kunne smide lidt mere analog "varme/disto" på din lead chords.

Men bestemt nogle lækre instrumentet som matcher datiden godt.

SLL
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Brøndby

Indlæg Skrevet: 2. apr 2017, 11:14

Lyder fedt. Synes vocoder-delen drukner lidt. Og så savner jeg lidt solo i slutningen.
Brugeravatar
K-Bee
Producer
Producer
Sted: Kbh

Indlæg Skrevet: 2. apr 2017, 15:30

Tak for det! :-D

Faktisk ligger trommer en lille smule skævt i forhold til beatet, men det kan være svært at høre, og "skævheden" er den samme hele nummeret igennem. Det skal den nok ikke være. :idea:

Vocoderen er en anelse for lav og man kan reelt ikke høre hvad jeg siger. Det er noget der skal arbejdes med. Det er sgu lidt ligesom at lære stemmetræning :lol:
Solo....tjaaaa. En mean rhodes solo kunne godt passe ind....men jeg tror ikke helt evnerne rækker helt til den slags :roll: :lol:

Tilbage til "Din Musik"