One More Time

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

One More Time

Indlæg af Graceville »

Jeg tænker jeg i den næste tid, evt resten af mit liv her på jorden, vil skrive og producere en sang om ugen. Hvorvidt det kommer ske, vil tiden vise...

Her er en ny, ihvertfald.

[soundcloud][/soundcloud]

Optur ift sangskrivning og indspilningen
- Den var rimelig nem at skrive, det har været godt at tage en pause fra skriveriet og starte på en frisk.
- Basforstærkeren er en Ampeg SVT-3 Pro via UAD og Softube og jeg er ovenud begejstret. Jeg har normalvis ikke så meget fidus til basforstærker (irl eller som plugin), nok grundet stilen jeg spiller, men den her lyder da for fedt på den helt rigtige måde. Når der er penge på kontoen igen, skal den erhverves for alvor, da det er en 14 dages demo.
- Logic synes at være blevet nemmere på flere punkter, og det har været en fornøjelse at indspille, og også at gide at redde et projekt denne gang, der var nogle issues i midten af sangen hvor jeg tidligere nok havde lagt den på hylden eller startet forfra.
- Glæden over at have spillet trommer i et par måneder siden nytår og bruge EZ-drummer. Der falder pludselig et par ting eller to på plads og jeg glæder mig til jeg kan noget mere.

nedture:
- jeg er ikke sikker på mixet er helt i skabet eller hvad det er jeg står og mangler for at få det i mål.
- mellemstykket er evt lidt for langt eller kedeligt, men nu tager jeg en pause fra den og går videre med noget andet, måske skal den spilles live med band nogle gange, så den kan vokse noget mere (som man siger).
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det lyder meget godt.

Jeg synes du skal prøve at mixe det om, hive trommerne længere frem bl.a.

Lyt til lidt Grandaddy og få puttet nogle sjove lyde ind, og distortion/crunch
:-)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det er cirka sjældent til aldrig jeg får taget et nummer op igen. Om det er en slags skriveblokade eller jeg føler jeg bare skal videre med noget andet, ved jeg ikke. Du er velkommen til at få filerne og give det et skud. Så vil jeg lytte til Granddaddy imens.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar