Middelaldermusik

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
mediumaevum
Producer
Producer

Middelaldermusik

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 20:48

Håber i kan lide den!
Feedback ønskes!
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Middelaldermusik

Indlæg Skrevet: 11. mar 2017, 15:32

Jeg kan rigtig godt li' idéen til melodien og det. Kan sagtens se billederne for mig med spisesal og dans og sådan.
Arrangements og mix-mæssigt clasher det lidt for mig, når der proppes så mange instrumenter på samme melodi.
Tamburin tror jeg du kan få mere realistisk lyd ud af, ved at variere velocity lidt på slagene. Det lyder allerede som om, at det er forskellige samples der trigges hver gang, men lidt udsving i volume vil gøre det lidt mere autentisk. Dét sagt, så er det altid svært at programmere sig til tilfældigheder og autenticitet.
Brugeravatar
SIDwave
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 15. mar 2017, 11:22

kære ven, din middelaldermusik er rigtigt god, det har den været i lang tid.
men det lugter af computer.

jeg synes du skal forestille dig at nu tager du en uddannelse i mix og master, og så gør du et projekt ud af det, ligesom du gik på en uddannelse.
brug 12 mdr, og se hvor langt du kommer.

du har her lavet bare en stor begynderfejl som skriger til himlen: det lugter langt væk af alt for meget rumklang på.
det er ikke godt, og nej: rumklang er ikke "sejt" - der er ihvertfald alt for meget her.

ellers lyder det fint.
med lidt bedre mix, panorering så lydene står der, hvor manden med instrumentet ville stå på en scene, da ville dette måske forbedres.
og så væk med den rumklang.

hvad med at lave en lille disposition/historie, og lave et helt album ud af denne ?
og så bruge 1000000% tid på mixet til sidst, så har du noget til din "afgangseksamen" i mix, om 6+ mdr, når du prøver at lave en eksamen på dig selv, med alle de forbedringer du har opnået på tiden ?

#1 kun det aller mest nødvendige rumklang
#2 panorer lyde som de ville stå på en ægte scene
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 15. mar 2017, 12:10

Hehe det her nummer skriger på et techno remix! :D
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg Skrevet: 15. mar 2017, 12:43

Christoffer I. N. skrev:Dét sagt, så er det altid svært at programmere sig til tilfældigheder og autenticitet.

Det er 100 gange nemmere, hvis man spiller det ind. Gerne i et lavere tempo.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 15. mar 2017, 12:54

bryla skrev:
Christoffer I. N. skrev:Dét sagt, så er det altid svært at programmere sig til tilfældigheder og autenticitet.

Det er 100 gange nemmere, hvis man spiller det ind. Gerne i et lavere tempo.

Ja præcis, jeg vil hellere lave 9 dårlige takes og så bliver det 10. perfekt, iforhold til at skulle programmere mig frem, eller redigere i dårlige takes..
Brugeravatar
Joachip
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Vesterbro

Indlæg Skrevet: 16. mar 2017, 15:43

Det har jeg kan jeg godt lide.

Kombinationen af håndtromme og tamburin, og så den her drone-agtige bas som spiller kontrapunkt (samme grundtone hele vejen uanset hvad melodien spiller) fungerer godt i mine ører, men jeg er enig i ovenstående kommentarer.

Faktisk kunne det være vildt cool at få nogen middelaldermusikere til at indspille dine numre.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 16. mar 2017, 20:49

Det er godt, fortsæt !!!!
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

https://soundcloud.com/dubtemple

Billede
Brugeravatar
Razmo
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg Skrevet: 17. mar 2017, 11:08

Nummeret er en smule for quantized synes jeg... "the human feel" er gået lidt tabt, og jeg tror at hvis det blev indspillet live i stedet, så ville mange af de ting andre nævner, forsvinde af sig selv... ud over det synes jeg at selve lydbilledet er en smule for centreret... prøv at lytte i høretelefoner, så er det ret tydeligt at instrumenterne godt kunne fordeles lidt mere ud i stereo spektret. Ang. rumklangen, så synes jeg det handler om hvilke omgivelser man have i tankerne at musikerne stod i da de blev "optaget"... hvis det var meningen det skulle være en gammel træ-kro, så er der bestemt for meget rumklang, men det er jo op til "komponisten" at bestemme hvilket setting han ønsker sine musikere i ;) ... hvis nu det var meningen at de spillede for dværgekongen, i dværgenes kæmpehaller, så havde der nok været for lidt :lol: ... og hvis man synes rumklangen mudrer lydbilledet for meget, så bare fjern lidt low end på reverb'en, det plejer at virke meget godt.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]

Tilbage til "Din Musik"