Mere syg mørk ambient til at ødelægge jeres humør med

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Mere syg mørk ambient til at ødelægge jeres humør med

Indlæg af Joachip »

Ja, det er åbenbart sådan noget jeg kan finde ud af at lave for tiden.



PS: Den her gryderet består primært af en masse nedkogte lag af Arp Odyssey, men jeg har jævnet lidt med en Yamaha FS1r for at sovsen ikke kunne klumpe. Enjoy! :-D
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Rigtigt lækkert! Den har en ret nice karaktér den Odyssey. Går ud fra at det er Korg versionen?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeps, det er det.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

3:50 -> 4:20

åndssvagt fedt

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Syret!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lytter den downloadede mp3:
fede de her små pitch/resonans FX'es
lækkert det melodiske synth der kommer ind lige inden 4 minutter
Det gik i et dejligt tempo og spændende udviklinger, nummeret var alt for hurtigt slut. :) Det der etniske streng agtige du har med til sidst er også fedt, jeg får lyst til at høre mere af den.

Default avatar
Joonathan
Medlem
Indlæg: 398

Indlæg af Joonathan »

Jeg kan rigtig godt li' det her. Rart med plads og ro og opbygning. Hvis jeg skal komme med konstruktiv kritik, så ville jeg personligt sætte pris på, hvis du ind imellem flirtede lidt med stilheden. Der kommer en antydning af det, lige omkring slutningen, men jeg synes du skal dyrke det mere. Nogen huller i muren, hvor det kan ånde.

Tak for lyttet :)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Man bliver sgu' da ikke i dårligt humør af Dark Ambient :D ... tvært imod, men det kræver et sind der ser på horror og den slags med "ærefrygt" at forstå det fede i den slags musik, og sætte én i en stemning... det er vel det der er meningen med det meste Ambient musik; at man formår at sætte lytteren i en sindsstemning :) ... så ok... kan det ødelægge folks humør, har man vel også formået dette :D

Hvis du virkeligt vil dykke længere ned i denne genre kan jeg kun anbefale at anskaffe dig en mobil recorder, og optage de underligste lyde og bruge i en GOD sampler (V-Synth eller E-MU Ultra f.eks.) ... det er også "instant gratification", og man behøver ikke sidde og nørkle med at designe lyde helt fra bunden, du får noget brugbart lynhurtigt... meget intuitivt at arbejde med samples i den her genre :) ... downpitch, modulér, smadder samples til uigenkendelighed, og så hæld en god gang reverb på (specielt når den tørre lyd er næsten væk og du kun hører reverb'en er effektiv... hvis reverb'en er noget værd!).

Søg evt. på YouTube på "Atrium Carceri" ... det er noget af det bedre Dark Ambient... hører det selv ret meget.

Fed atmosfære i øvrigt i dit nummer... jeg savner måske bare lidt mere reverb når det skal være Dark Ambient, men sådan er man så forskellig :)
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Lytter generelt til det hele Simon Heath udgiver. Check det hele fra Cryo Chamber

Nyt svar