Feedback på nummer søges

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Feedback på nummer søges

Indlæg af evalight »

Hej folkens

Efter et års tid eller mere uden noget som helst musik, er der åbenbart dukket ny inspiration op.
Derfor vil jeg gerne udbede mig feedback på dette nummer

Jeg er stadig novice i brugen af Logic, men efter 6 år går det lidt bedre, så tilgiv mig noob fejl eller manglende forståelse, hvis I bliver tekniske :-D Er sangerinde først og fremmest.

På forhånd tak!
/Eva
Senest rettet af evalight søn 29. jan 2017 20:41, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Private soundcloud links kan desværre ikke embeddes. :)
Bare post linket uden embed tag.

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Christoffer I. N. skrev:Private soundcloud links kan desværre ikke embeddes. :)
Bare post linket uden embed tag.
Done!

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Ingen feedback :) ?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er da en god sang! Men det er lige som om den ikke kommer helt ud af højttalerne, og jeg kan ikke helt sætte fingeren på hvorfor. Men jeg har nogen gæt:

Prøv at arbejde med en større forskel mellem "forgrund" og "baggrund" i dit lydbillede. Effekter bringer generelt ting længere væk fra lytteren. Jeg ville nok lade lead-vokalen være langt mere tør (og derved tættere på lytteren), og så måske lægge flere effekter på nogen af de andre elementer for at bringe dem længere væk fra lytteren.

Du har en masse kompressor på, og jeg synes ikke helt den/de gør det rigtige for nummeret. Ikke fordi jeg ikke kan lide kompressor. I triphop hører man f.eks. tit folk være ret kreative med kompressorer, men faren er at det kan komme til at lyde "nervøst", og synes jeg lidt det gør her.

Jeg kunne måske også godt savne en mere markant opbygning. Der er nogen steder hvor du ligesom breaker ned, men det meste af tiden er det ligesom meget på samme intensitetsniveau. Jeg tror det kunne være sejt at have enkelte passager hvor der pludselig kommer mange flere lag på, og det hele bliver højere. Dynamik holder fast i folks opmærksomhed. (Det her kan måske være lidt relateret til at der er så meget kompressor på.)

Lækre storetrommer (både den lange og den korte). Jeg kan i det hele taget godt lide trommerne.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Tak for feedback, Joachip :)
Jeg tror jeg ved hvad du mener med, at lave et større skel mellem forgrund og baggrund. Det kigger jeg på.
Mht. kompressor så tror jeg det ligger i de effekter, som jeg har smidt på min vokal. Det finder jeg lige ud af.
Og ja.. jeg mangler opbygningen hen ad vejen. Jeg blev nok lidt for forelsket i effekterne.

Trommerne kan du takke Logic for ;) Jeg er idiot til at lave trommer, men kan godt finde dem jeg kan lide i mine instrumenter.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg syntes der er nogle fundamentale problemer med tracket.

- Valg af instrumenter / mixning. Det hele lyder meget spinkelt, der mangler bund og varme generelt. Pas på med at EQ cut'e bunden for meget.
- Arrangement. Opbygningen af tracket virker statisk kedelig. Ved 1:18 og andre steder lyder det falsk. Sammenlign eventuelt med andet musik du kender og syntes godt om, og stjæl arrangementet derfra.
- Vokal (effekter). For mange mystiske vokal effekter.

SLL

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Ouch, SLL. Det var brutalt. Så slemt synes jeg ikke det er men jeg tager dine kommentarer in mente

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Det var nu ikke så hårdt ment, men mere rent konstruktivt.
Og jeg tror ikke det er nogen stor tidskrævende ting, at få rettet op på problemerne i dit mix.

Hvad jeg havde prøvet af:
1. Fjern effekter.
2. Fjernet noget EQ low cut på dine tracks, så der kommer lidt mere bass, bund i dine instrumenter. Specielt på kick, bass.
3. Lad kick, bass ligge på omkring -8 til 6db på masteren, til at starte med, og volume-mix de andre instrumenter så de lyder godt / matcher kick og bass.
4. Gruppér dine tracks, og så EQ - comp'e på grupperne. Det letter mixningen en hel del (vokal, bass, synths, strings...).
5. Smidt eventuelt en lidt effekt på de instrumenter der mangler det, eller din vokal.

Husk at rette arrangement (lån eventuelt lidt fra en sang du kender)- og dine breaks (det falske i slutningen af breaks'ne). Og så smid en limiter på masteren/post fader, så der kommer lidt mere output på masteren, når du eksportere dit mix.

Det er kun groft, men jeg "tror" det vil hjælpe meget på dit mix.

SLL

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

Tak for uddybningen :) Det gav mere mening. Jeg øver mig som nævnt i, at komme ud over mine vante rammer.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg lyttede lige til "Gone" via din SC profil. Og "Gone" har den dybde og bund / varme som mangler på dit nye projekt. Er det en andre producer som står bag "Gone", eller har du ændret på dit setup?

Medlemsavatar
evalight
Medlem
Indlæg: 109

Indlæg af evalight »

SLL skrev:Jeg lyttede lige til "Gone" via din SC profil. Og "Gone" har den dybde og bund / varme som mangler på dit nye projekt. Er det en andre producer som står bag "Gone", eller har du ændret på dit setup?
Nej, det er bare lavet på den måde jeg plejer. Sang før musik. Det er en helt ny måde jeg har lavet det dette nummer på. Blev inspireret af en lyd.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er nu altid interessant at pille ved ens produktionsmetode, og se hvad det gør. Jeg prøvede en gang at bytte mit normale musikprogram (Buzz) ud med FL Studio, og så lave hele det samme nummer fra bunden af, bare for at se om jeg ville træffe andre valg eller i det hele taget ramme en anden sound. Jeg har også prøvet f.eks. at lave alt det tonale først, og så percussion bagefter. Og det omvendte. :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar