Det seneste skud på twerk-stammen

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Maarike
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Det seneste skud på twerk-stammen

Indlæg Skrevet: 22. dec 2016, 07:19

Tænkte på om i gad tage en lytter til mit seneste skud på stammen af numse-rystende tracks!

Er mixing og mastering blevet godt nok? Og fungerer det hele generelt som helhed?

Er selv rimelig spændt, da jeg synes selv det er det bedste stykke musik jeg nogensinde har lavet! (sagt med en 5-årets entusiasme :wink: )

Har inkluderet download link da Soundcloud ikke er den bedste kilde til god lydkval.

På forhånd tak!

https://soundcloud.com/gabbiadini/face- ... em/s-lQKn2
MacBook Pro 13" 2015-model
2.9 Ghz Intel Core i5 Processor
8 Gb DDR3 Ram
500 Gb SSD
OS X Yosemite
Propellerhead Reason 8.3
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Det seneste skud på stammen!

Indlæg Skrevet: 22. dec 2016, 09:28

Fedt med download link, tak!
Kommenterer senere i dag.
Maarike
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Re: Det seneste skud på twerk-stammen

Indlæg Skrevet: 22. dec 2016, 09:42

Hvad skulle jeg gøre uden dig Christoffer!
8 Gb DDR3 Ram
500 Gb SSD
OS X Yosemite
Propellerhead Reason 8.3
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 22. dec 2016, 14:27

Lytter på den downloadede fil.

Første lyt på slaverne:
Hører ikke noget der stikker ud og som bare skal rettes. Men jeg kan jo også høre, at det er den du tidligere har delt klip af herinde, så der må være arbejdet godt på det. :)

Første lyt i hovedtelefoner:
Hardpanning af de up-pitchede vokaler fra omkring 0:50 og frem virker lidt hidsig, men sådan er det jo med hovedtelefoner.
"URH!/HURH!" vokalen ved 2:04 stak lidt ud for mig ved lyt på højtalere, og det samme her. Måske en lille smule for høj.
Når jeg lytter den detalje igen er der måske også et eller andet omkring rumklangen på den der stikker i lidt anden retning end alt andet. Lidt hen af hvis man arbejder med en eller anden gammel sample som man ikke kan få til at passe ordentligt ind, dog er det ikke så grelt her. Hvis du selv har proppet rumklang på, kan du lege med at ændre den.
Derudover, den her klokke sample du bruger hist og her, blandt andet helt til slut, den virker for lys iforhold til resten af lydene.

Første lyt på monitors:
Ja de hardpannede vokaler er ikke så slemme at høre på, jeg tror det er fordi de er så korte, så det når ikke rigtigt at tage for meget opmærksomhed. Og så har de også et tilpas niveau i mixet. Det virker ganske godt med den her "pingpong".
Den riser du bruger der fader fra den ene til den anden side i introen, jeg har et eller andet med panoreringen, men efterhånden er jeg også forudindtaget. Hvis du selv kan li' at den går så langt ud i hver side som den gør, så bare behold det. Skal ikke kunne sige om det passer bedre ind at hive yderpunkterne længere ind mod midten.
Og så opdagede jeg et element som jeg ikke har lagt mærke til før, de her "EY" vokaler ved 1 minut. Mix-mæssigt kunne jeg godt tænke mig, at de kom lidt længere i baggrunden. De ligger sådan lidt på mellemhånd lige nu. Det er et fint valg du har truffet, at de skal ligge mere i baggrunden, istedet for skulle konkurrere med synths og trommer i forgrunden, men måske en smule længere tilbage ville gøre det endnu mere interessant at lytte på.
Runder de andre elementer jeg tidligere har kommenteret på:
Hurh! ved 2:04 er en smule for høj, ja.
Klokke-samplen er også stadig for lys, stikker lidt for meget ud. Ved ikke hvad jeg skal anbefale dig at gøre, da jeg selv synes det er monster svært at fjerne top uden at det smadrer anslag eller andet. I et mix jeg arbejder på har jeg selv haft bedst succes hvad det angår, ved at proppe lyden igennem Kush Audio Omega N.
Har skrevet om det her, inklusiv frekvens-plots der forklarer dens EQ'ing af toppen:
viewtopic.php?p=603228#p603228
viewtopic.php?p=614670#p614670
Men har du en "software dims" du kan køre lyden igennem, som bare lige af sig selv dæmper toppen lidt, så kan du lege med den slags.
Du kan selvfølgelig også prøve almindelig EQ''ing af, jeg synes som sagt bare at jeg tit mister impactet fra anslaget, når jeg prøver at fjerne top med EQ's. Det siger nok mest om mig og mine EQ evner..

Jo og så er der et eller andet med det percussion-stab du introducerer ved sidste drop, det der spiller "kalypso" (ka-kalypso, ka-kalypso...) sammen med snaren. den her "flop flop, fl-flop flop". Jeg tror det er det tonale i lyden der generer mig. Det er nok mest en smags-ting.
Maarike
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 22. dec 2016, 20:17

Jeg takker for den altid detaljeret og hel-hjertet anmeldelse Christoffer! Jeg har lavet lidt med eq i de forskellige snares & percussion osv. Og som det bashoved jeg nu engang er, så er det også skruet lidt ekstra op for sub'en.

https://soundcloud.com/gabbiadini/face- ... em/s-k18pm
8 Gb DDR3 Ram
500 Gb SSD
OS X Yosemite
Propellerhead Reason 8.3
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 22. dec 2016, 21:35

Der er ikke download på den nye fil :)
Maarike
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 22. dec 2016, 22:31

Det er fikset nu! Det glemte jeg sgu lige :)
8 Gb DDR3 Ram
500 Gb SSD
OS X Yosemite
Propellerhead Reason 8.3
Brugeravatar
PelleB
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Copenhagen / Aalborg