Mastering af brass stabs

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Brug http://www.dropbox.com/ til at uploade og linke til din musik i høj kvalitet.

Du kan også indlejre i lavere kvalitet via SoundCloud.
Maarike
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Mastering af brass stabs

Indlæg Skrevet: 14. dec 2016, 07:42

Er ved at få bikset noget meget tungt crunk/trap sammen, og er ved at være meget tilfreds med resultatet.

https://soundcloud.com/le-mayik/gabbiad ... -1/s-dkdlg

Dog er der bare noget med de brass stabs, jeg synes de fylder lige lidt for meget, men er til gengæld heller ikke meget for at skrue ned for dem, da de trods alt er hovedelementet i selve droppet. Men når jeg så f.eks. prøver at cutte dem lidt i freq så bliver de for tørre og kedelige i lyden.

Hvad skal jeg gøre? Har prøvet at rode lidt med noget compressor og det begynder så småt at komme derhenad, men er bare ikke sikker på om det blot er compressor der skal til.
Er det reverb'en eller skal der bare rodes noget mere med compressor? Hvis ja, så hvilken slags compressor? (har de flest McDSP kompressorer til Reason, så der burde være noget at rode med).

Og inden i spørg, så skal i ikke undre jer for meget over den ellers så primitive vokal der råber "yank off ya face" det passede bare så godt ind i flowet :lol:
MacBook Pro 13" 2015-model
2.9 Ghz Intel Core i5 Processor
8 Gb DDR3 Ram
500 Gb SSD
OS X Yosemite
Propellerhead Reason 8.3
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Mastering af brass stabs

Indlæg Skrevet: 14. dec 2016, 08:50

Jeg synes sagtens du kan eksperimentere med at skrue dem en smule ned. De har ret meget plads i mixet som det er nu. Det lyder som om der er plads til at den kan være lavere. Du kan efterfølgende prøve at fremhæve dens anslag med en comp med en relativt høj attack tid, prøv eksempelvis 10-30ms. Det at man kan høre attacket tydeligere gør at du opfatter elementet lettere, så sustain-delen kan være lavere. Det er selvfølgelig lidt af en balance-gang.

Derudover, så personligt, så kunne jeg godt bruge et mere smadret anslag på kicket. Tænk Noisia agtigt. Hvis du vil kan du lege med parallel compression, hvor du propper godt med distortion/farvet comp på, og så fjerner sustain-delen med en transient designer, eller en compressor med lang nok attack tid og lav threshold, så når comp'en endelig går igang dykker den måske 20dB. Så lister du det her smadrede anslag ind under det oprindelige kick.
Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg Skrevet: 14. dec 2016, 16:44

Ja mindre styrke på de stabs. Og hvad med et mono-filter, så du kan eksperimentere med at samle bunden på stabs'ne, og lade den øverste del, fra ca. 150Hz have difference i L/R. Og evt. et blødt low-cut omkring 80-90Hz, så halen på kick får endnu mere plads og kan levere tyngden.

Et future drum beat som her, kan jo også ligge i lag med en ~50Hz sine wave på kick’et, hvor længde, release og drive nemt kan styres. Blot en idé nu der ikke er andre bas instrumenter :-)
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Acustica Audio, Denmark
Maarike
Ass. tekniker
Ass. tekniker

Indlæg Skrevet: 14. dec 2016, 16:51

Tak for svarene de herre, må erkende at jeg virkelig var ved at gå lidt i stå i den mixing!
MacBook Pro 13" 2015-model
2.9 Ghz Intel Core i5 Processor
8 Gb DDR3 Ram
500 Gb SSD
OS X Yosemite
Propellerhead Reason 8.3
Brugeravatar
SLL
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK

Indlæg Skrevet: 14. dec 2016, 18:48

Der skal i hvert fald noget mere bund i selve kick lyden, som lyder ret toppet og spinkelt. Den brass sektion lyd virker meget rå og EQ/comp upoleret, med mangel på noget krop og tyngde.

Alt i alt får den manglende bund, det upoleret mellemtone mix det hele til at fremstå noget sterilt, med mangle på dybde.

SLL

Tilbage til "Din Musik"